"זה כמו קסם": מחקר גילה יכולת מדהימה בקרב עכברים

מחקר חדש שבחן עכברים וחולדות, מצא שהם יודעים לעשות מניפולציה על הסביבה שלהם, כדי לחדד את חוש הריח • לפי החוקרים, "אנחנו צופים במכרסמים עם יכולות של ג'דיי"

עכבר לצד מלכודת. צילום: Getty Images

מחקר חדש גילה שלעכברים וחולדות יש יכולת להשתמש בחוש השמיעה שלהם, כדי לשפר את חוש הריח. לדברי החוקרים, המכרסמים מפיקים רעש שאוזן אנושית לא יכולה לשמוע.

"זה כמו קסם", אמר החוקר אדוארדו מרקדו מאוניברסיטת באפלו, שפרסם את המחקר בכתב העת "Neuroscience & Biobehavioral Reviews". 

כוחות מיוחדים, צילום: The Picture Desk

"זה כל כך רחוק מכל מה שידענו על עכברים. הרגשנו כאילו אנחנו צופים במכרסמים עם יכולות של ג'דיי מסרטי 'מלחמת הכוכבים'. הקולות שהם מפיקים גבוהים מדי לאוזן אנושית והם מצליחים, למעשה, לקבץ סביבם חומרי ריח".

מרקדו התייחס כמובן לאבירי הג'דיי מסדרת הסרטים המצליחה, שמצליחים להשתמש באנרגיה שמקיפה אותם ולתעל אותה, בין היתר, לטובת רפלקסים חזקים יותר.

מי ידע?, צילום: Getty Images

מרקדו הוסיף ואמר שהמכרסמים עושים מניפולציה על הסביבה שלהם: "הם יוצרים מסלולים חדשים של מידע ומשלבים בין ריח לשמיעה. העכברים מתמרנים את הסביבה שלהם ושולטים באינטראקציות של חלקיקים סביבם".

חקר תדרים של עכברים וחולדות יכול להפוך למודל טיפולי במחלות שקשורות לתקשורת, כמו אוטיזם, סכיזופרניה ועוד. ג'סיקה זואו, שותפתו למחקר של מרקדו, אמרה: "מכרסמים נמצאים בחזית המחקר הביולוגי. הם הגיבורים האמיתיים של עולם המדע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר