ערן סויסה עשה השתלת שיער רובוטית - וזה מה שהוא חשב עליה

היחסים המעורערים עם טורקיה הביאו טכנולוגיה חדשנית לישראל • ההליך מרגיש כמו סרט מדע בדיוני והתוצאות המהירות מדברות בעד עצמן

השתלת שיער. צילום: ללא

תארו לעצמכם שאתם שוכבים על כיסא, כשמעליכם מרחף רובוט שנראה כמו זרוע של חללית, ומטפל בקרחת שלכם. זה לא התחלה של סרט מדע בדיוני, וגם לא סצינה ב"מראה שחורה", אלא תיאור של החוויה שעברתי לאחרונה.

השיטה שבה בני אדם מוציאים זקיק זקיק ולאחר מכן משתילים אותו נראתה לי, על אף סיפורי ההצלחה, פרימיטיבית ומיושנת מדי. צדקתי.

כבר לא צריך לעלות על מטוס, צילום: ללא

עד לא מזמן, "תיירות השיער" לטורקיה הייתה הפתרון המועדף על ישראלים רבים שסבלו מהתקרחות, אך עם ההידרדרות ביחסים הדיפלומטיים, הקהילה הרפואית בישראל נאלצה לחפש אלטרנטיבות. כך מצאתי את עצמי במרכז הרפואי NUYU בתל אביב, עומד פנים אל פנים, או יותר נכון, קרקפת אל זרוע, מול הדור הבא של טכנולוגיית השתלות השיער.

עם כל הכבוד לקידמה, את ההליך הזה מלווה גם רופאת העור, ד"ר עדי רובין בן יואב. היא נמצאת מתחילתו ועד סופו ונותנת את הקרדיט למערכת המתקדמת.

אל חשש, יש ליווי רפואי,

"המערכת הזו, שפותחה על ידי חברה אמריקאית מובילה, משלבת רובוטיקה מתקדמת עם בינה מלאכותית. היא מנתחת את מבנה הקרקפת והשיער שלך ברמת דיוק שעין אנושית לא יכולה להשיג", הסבירה. "למרות זאת, אנחנו לא מחליפים את הגורם האנושי, אלא פשוט נותנים לו כלים טובים יותר. זה כמו לתת לשף מישלן סכין לייזר".

כשהתיישבתי על הכיסא, הרגשתי כמו בסצנה מ"מלחמת הכוכבים". הרובוט התחיל לסרוק את ראשי ולבחור את הזקיקים שבעוד זמן קצר יושתלו באזור הקדמי.
מדובר ברובוט מיוחד להשתלת שיער בשם ARTAS, שאושר על ידי ארגון הבריאות העולמי כבר לפני למעלה מעשור.

ההליך, בדומה להשתלה בטורקיה, מתבצע בהרדמה מקומית. אין דרך להתחמק מההרדמה הזו ושלוש הזריקות הראשונות כואבות בדיוק כמו שאתם מדמיינים. אחרי שהראש מורדם הכאב נעלם, והרעש ברקע מזכיר מדפסת עתיקה.

בשיטה הרובוטית הרופא הוא עדיין זה שמחליט על כמות הזקיקים ועל מיקומם, ואת ההחלטה הוא מקבל על סמך הנתונים שהוא מקבל מהרובוט.

כואב, אבל פחות, צילום: ללא

הרובוט אוסף את הנתונים בעזרת מערכות AI: הוא מצלם את כל הזקיקים, אוסף את מידע על צפיפותם ואיכותם ובכך בוחר את הטובים ביותר להשתלה. המטרה היא לא להשאיר אזור דליל, ומנגד לפזר ולמלא את האזורים הקירחים.

תחילת ההליך בבוקר וסיומו אחר הצוהריים. העלות מתחילה מ-29,000, תלוי בכמות הזקיקים והמסלול המותאם שנבחר במעמד הייעוץ. ההחלמה שלי נמשכה כשבועיים, כאשר היומיים הראשונים היו מעט מעיקים אך סבילים.

בתוך ימים אחדים אזור הראש משתחרר, מתקלף והליך הצמיחה מחדש מתחיל. התוצאות הראשוניות נראות כבר בתוך חודש והצמיחה המחודשת מתקיימת עד שנה.
במקרה שלי עברו כמעט שלושה שבועות מאז ההשתלה, ואני בדיוק בדרך לקבוע תור לספר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר