תקרית לא נעימה במוזיאון בחיפה: ילד בן 5 שבר בטעות כד בן 3,500 שנה

הכד, הממוקם בכניסה למוזיאון מתוארך לתקופת הברונזה המאוחרת, בין השנים 1150-1500 לפני הספירה • הוא נחשב לאחד הממצאים המרשימים במוזיאון הכט עקב גודלו והמצאותו שלם בחפירות ארכאולוגיות

הכד השבור במוזיאון הכט. צילום: 27 א'

תקרית לא נעימה: ילד כבן 5 נתקל בכד עתיק במוזיאון הכט בחיפה בטעות ושבר אותו. לאחר מכן הילד פרץ בבכי, ואמו החלה לצעוק עליו. כך מספר נדב, עובר אורח שהיה במוזיאון בזמן התקרית וצייץ על כך בטוויטר. "משהו בין נזיפה וניחום של הילד "ועכשיו תבקש סליחה מהאיש.. ואתה לא עוזב לי את היד".

נדב מספר שניגש אל הילד על מנת לנחמו: "הלכתי לילד שמתי לו יד על הכתף בעדינות ואמרתי לו, אני רואה שאתה ילד טוב, ושזה קרה בטעות וזה נורא מצער אותך".

הכד מתוארך לתקופת הברונזה התיכונה/מאוחרת, בין השנים 1150-1500 לפני הספירה, כך שגילו הוא 3,500 שנה לכל היותר. הוא קדום לימיהם של דויד ושלמה המלך ואופייני לאזור כנען והוא נועד לאחסון והובלת תצרוכת מקומית, בעיקר יין ושמן זית. קנקנים דומים נמצאו בחפירות ארכיאולוגיות, אולם מרביתם נמצאו כשהם שבורים או שאינם שלמים.

הכד לפני שבירתו, צילום: סעיף 27א'

הקנקן שבתצוגת מוזיאון הכט נמצא שלם, ויחד עם גודלו הפכו אותו לממצא מרשים, שמוקם בכניסה למוזיאון. ישנם מקרים שבהם פוגעים בפריטי תצוגה בכוונה תחילה, ואל מקרים כאלה מתייחסים בחומרה רבה, כולל עירוב המשטרה – במקרה הנוכחי לא היה זה המקרה. הקנקן נפגע בשוגג בידי ילד צעיר שביקר במוזיאון והיחס לכך יהיה בהתאם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר