ירידה של 57 אחוז: Moovit חושפת את השפעת הקורונה על התחבורה הציבורית

קשובים להנחיות? דו״ח חדש של אפליקציית התחבורה הציבורית חושף מתי בכל מדינה החלו הנוסעים להדיר את רגליהם • כל הנתונים

חיילים נוסעים ברכבת בצל משבר הקורונה // צילום: יהושע יוסף

דו"ח של אפליקציית התחבורה הציבורית הישראלית מוביט (Moovit) חושף את השפעת התפשטות הקורונה על התחבורה הציבורית בישראל ובעולם. מהדו״ח עולה כי בישראל הירידה התלולה בשימוש בתחבורה הציבורית החלה ב-11 למרץ ונכון לעכשיו אחוז השימוש בה ביחס לכרגיל צנח בכ-57%.

למוביט יותר מ-700 מיליון משתמשים במעל 3,000 ערים ברחבי העולם. ומה קורה במדינות אחרות?

בניו יורק החלה הירידה ב- 9 למרץ – זאת למרות שמדיניות רשמית של הגבלות הוטלו רק מאוחר יותר. קרי, הציבור הצביע ברגליו עוד בטרם להחלטות רשמיות. כיום אחוז הירידה בשימוש בתחבורה הציבורית בניו יורק עומד על  50.5% ביחס לרגיל.   

נוסעים ממתינים לרכבת באיטליה // צילום: איי.אף.פי
נוסעים ממתינים לרכבת באיטליה // צילום: איי.אף.פי

בלונדון הציבור הגיב בדומה לניו יורק. למרות שלא הוטלו הגבלות על ידי הממשל, הציבור הבריטי החל לזנוח את התחבורה הציבורית כבר ב-9 למרץ. עדיין רוב הבריטים עדיין משתמשים בתחבורה הציבורית כשהיקף השימוש נכון להיום ירד ב-40.8% לעומת כרגיל.

העיר האירופית שבה חלה ירידה משמעותית ביותר, ובשלב מוקדם, היא במילאנו וחבל לומברדיה שבאיטליה. הירידה החלה ב-24 בפברואר ועומדת כיום על 85.1%, כשהיא הירידה הגדולה ביותר בשימוש ברחבי העולם.

במדריד, למרות המצב הלא פשוט שם, הירידה החלה רק ב-13 במרץ, אחרי מדינות רבות. עם זאת הפסקת השימוש הייתה מהירה ומאסיבית – כיום עומדת הירידה בשימוש בתחבורה הציבורית במדריד בפחות מ-82.5% מכרגיל.

בברלין גרמניה, החלו לעזוב את התחבורה הציבורית מוקדם הרבה יותר - הירידה החלה ב-8 במרץ ועומדת כיום על 54.1%. בסינגפור הירידה בשימוש החלה ב-19 בינואר, אך לא באחוזים גבוהים. בשיאה הגיעה הירידה בשימוש ל-22% ב-31 בינואר. כיום יש מגמת התאוששות והירידה מתונה יותר ועומדת על 18.5%, ככל הנראה עדות לטיפול הייחודי והשונה של סינגפור במשבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר