למרות שהאנזי פליק השאיר את ה'טיקי טאקה' מאחור, ברצלונה חזרה להפנט את אירופה

הגרמני הנחיל מספר חוקים לשחקניו מחוץ למגרש, שינה את הסגנון שנחשב לסימן ההיכר לאורך שנים והקבוצה שלו עד כה מציגה כדורגל שגורם ליריבות לחזור לפחד כמו פעם • הערב, הוא פוגש את האקסית באיירן מינכן למבחן הגדול הראשון שלו העונה, כשזיכרונות ה-2:8 מ-2020 עדיין בראש של שני מועדוני הפאר

פליק עם שחקניו. משמעת וחיבוק חם במקביל. צילום: EPA

14.8.2020 ייזכר לנצח כאחד הימים המכוננים שנראו בכדורגל האירופי, היום שבו באיירן מינכן הביסה את ברצלונה 2:8 ברבע גמר ליגת האלופות באצטדיון האור בליסבון בבועת הקורונה. אז, האנזי פליק, מאמן הבווארים הוביל את החניכים שלו לרגע הגדול בהיסטוריה של המועדון הגרמני ולשפל הכי נוראי של הקטאלנים מנגד. המשחק הזה היה הגושפנקה לנפילתה של בארסה תחת ג'וזפ מריה ברתומאו, והערב אותו פליק כמאמן הבלאוגרנה ישחק נגד באיירן, במה שיהיה המבחן האמיתי הגדול שלו מאז הגיע לספרד דווקא מול האקסית, אצלה גם רשם את שנותיו היפות כשחקן.

נכון לעכשיו, פליק מצליח בברצלונה הרבה מעבר למה שאנשים ציפו, כנראה אפילו יותר ממה שהוא ציפה. הקבוצה שלו מדורגת במקום הראשון בטבלת הלה ליגה ומקדימה את ריאל ב־3 נקודות, עם 9 ניצחונות והפסד בודד ב-10 מחזורים ויחס שערים של 10:33. 12 שערים יותר מאשר כבשו הבלאנקוס, שהנחיתו הקיץ את קיליאן אמבפה. הדיווחים על כך שפליק יגיעו לברצלונה החלו עוד בעונה שעברה, לאחר שצ'אבי הודיע כי לא ימשיך ולאחר שלא פעם נכתב בעבר כי הנשיא הנוכחי ז'ואן לאפורטה אוהב אותו, אז נראה שהיה לו לא מעט זמן להתכונן למשרה.

ההצלחה של פליק מגיעה לאחר שעשה שינויים גדולים בסגנון המשחק עצמו של בארסה, אבל עוד לפני גם בדברים שהנחיל מחוץ למגרש. הוא חייב את השחקנים להגיע שעה וחצי לפני האימון למתחם האימונים כשהוא בעצמו מקדים אפילו עוד יותר, השחקנים נשקלים כל יום, עומדים בפני פרוטוקול תזונה קפדני, הוא הוסיף אימון גם בבוקר משחק וכל איחור להתכנסות לפני משחק מוביל לקנס. אם חזרה הביתה ממשחק חוץ לוקחת יותר משעה וחצי, הקבוצה נשארת ללון בעיר שאליה יצאה, כדי שהשחקנים לא יחזרו באישון לילה הביתה ויסבלו מחוסר שעות שינה, שמבחינתו חשובה מאוד לשיקום לאחר משחקים ולמלחמה בפציעות. בנוסף כולם מחויבים להגיע למשחק עם מדים ייצוגיים של המועדון, כך שלא תראו את ז'ול קונדה חובב האופנה מגיע עם גרדרובה שמזכירה שחקני NBA.

פליק מחויך, אתמול במסע"ת לקראת באיירן, צילום: EPA

מבחינה מקצועית, חשוב לציין כי פליק מסתדר למרות שרשרת פציעות ארוכה מאוד שכללה בין היתר את גאבי, פרנקי דה יונג, רונאלד ארוחו, אנדראס כריסטנסן ועוד שחקנים שנפצעו אחרי שהעונה החלה כמו הפציעה הקשה ושוברת הלב של הילד מארק ברנאל. פליק החליט שה'טיקי טאקה' הוא נחלת העבר ועם כמה צעדים קטנים – גדולים, בארסה הפכה לתכליתית כמו שלא הייתה שנים, רק בסגנון אחר לגמרי. איניגו מרטינס ופאו קובארסי הם שני השחקנים שמובילים את טבלת המסירות המדויקות בליגה הספרדית, מה שמעיד כמה המשחק של בארסה משובח ומתחיל עוד מלמטה וכל חוליית ההגנה לוחצת גבוה מאוד, כפי שעשה בבאיירן. עם מלכודת נבדל שעובדת בצורה יעילה, העוקץ מהיריבות מוסר כלא היה.

לאמין ימאל וראפיניה, שעד כה פורחים ומספקים מספרים מרשימים מעמדות בכנף, משתתפים גם הם בלחץ. לימאל יש שבעה תיקולים בשליש ההתקפי, יותר מכל שחקן אחר בלה ליגה העונה. פדרי, שהתחזק פיזית מציג יכולת נפלאה ושיפר את הסטטיסטיקה שלו וכמובן אי אפשר להתעלם מהיכולת של רוברט לבנדובסקי, שבגיל 36 נראה חד ולא מפסיק לכבוש. נכון שהפולני תמיד ידע לשמור על עצמו, אבל עם מאמן שמכיר אותו כל כך טוב, הוא נראה הכי טוב מאז שהגיע לברצלונה לפני שנתיים.

רוברט לבנדובסקי. לא מפסיק לכבוש, צילום: רויטרס

אחד ההיבטים המשמחים ביותר עבור אוהדי ברצלונה היא העובדה שפליק לא זונח את ההסתמכות ההיסטורית על ילדי ה'לה מאסיה', אקדמית המועדון. נכון שגם המצב הכספי הוא חלק מהעניין, אבל פליק לא רואה בהם רק כשחקנים משלימים אלא כשחקנים חשובים מאוד במערך כמו שהוא עושה עם מארק קסאדו וניתן לראות שהוא מחבק אותם מקצועית וגם פיזית. מאמנים היום משמשים כאבות ופסיכולוגים. פליק אוהב את ההיבט הזה מאוד.

המפגש מול באיירן הוא פיקנטי כמובן לא רק בגלל הערב ההוא בליסבון לפני כ־4 שנים אלא גם בגלל שאת הדרך שלו כמאמן באליאנץ ארנה סיים פליק כשהוא במתיחות גדולה עם המועדון. נכון, המתיחות הזו הייתה בעיקר עם חסן סליהמידז'יץ', שכבר פוטר בעצמו מהמועדון הגרמני אבל פליק זעם שלא קיבל תמיכה אחרי טרבל גדול. אוהדי באיירן עצמם עד עכשיו כועסים על הדרך שבו באיירן נפרדה ממנו, בטח כשמאז יוליאן נאגלסמן ותומאס טוכל לא הצליחו לקחת את המועדון לאותם גבהים, באיירן הידרדרה ושנה שעברה גם ראתה את לברקוזן זוכה בדאבל היסטורי על חשבונה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ומעבר לכל זה, פליק ממש לא ירצה שדווקא באיירן תעצור לו את הריצה הנהדרת עד כה וכמובן שגם בשביל הביטחון של שחקניו, הוא לא רוצה ליפול במבחן הגדול הראשון העונה. בארסה למעשה לא הצליחה אפילו להבקיע בארבעת המפגשים האחרונים שלה מול באיירן מאז אותו לילה שחור בליסבון, משהו שלא קרה מול שום יריבה בעבר באירופה. הערב עומד בפני פליק וחניכיו מבחן שאם יצלחו אותו, השיח סביבם יגדל משמעותית. יראת הכבוד שנעלמה בשנים האחרונות, תחזור במלוא הדרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר