מעשה בשלושה כוכבים: הסיפורים הקטנים שמאחורי שחזור גמר ליגת האלופות

נורי שאהין מעולם לא הגשים את החלום הגדול שלו ורוצה לסגור מעגל • לוקה מודריץ' כבר הפך לנצחי • וקיליאן אמבפה חי על פלנטה משלו, שיכולה להתפוצץ לכל כיוון • שלושתם יעמדו הערב במרכז המפגש בין ריאל מדריד לבורוסיה דורטמונד

שאהין, מודריץ' ואמבפה. גוונים שונים של זוהר. צילום: אי.אף.פי, GettyImages, אי.פי

נורי שאהין - חוויה מתקנת
המאמן הצעיר ביותר בבונדסליגה ובליגת האלופות הוא נורי שאהין, שרק לפני חודש וחצי חגג את יום הולדתו ה־36, והנה הערב הוא יתייצב על הקווים של בורוסיה דורטמונד למשחק הכי גדול בקריירת האימון הקצרה שלו, בחוץ מול ריאל מדריד.

שאהין כבר ישב על הספסל של דורטמונד לפני פחות מחמישה חודשים בגמר ליגת האלופות בוומבלי, כשהבלאנקוס ניצחו 0:2. הוא היה אז עדיין עוזר המאמן של אדין טרזיץ', שפוטר כמה ימים לאחר מכן. הטורקי מונה במקומו בצעד שנחשב להימור גדול, כיוון שעד אז אימן בסך הכל את אנטליהספור במשך שנתיים. אבל ככה זה בדורטמונד, מועדון שתמיד האמין במאמנים צעירים, וזה הצליח להם לא רע בכלל בעבר עם יורגן קלופ ותומאס טוכל.

ובכל זאת יש הבדל. בניגוד לשני האחרונים, שאהין היה כוכב בקבוצה שהאוהדים העריצו. הוא היה מהבולטים בזכייה באליפות המזהירה של עונת 2010/2011, כשתחת קלופ נבנה סגל אדיר, שגם הגיע לגמר ליגת האלופות שנתיים לאחר מכן. שאהין נבחר אז לכדורגלן העונה בגרמניה. בעקבות אותה הצלחה ריאל מדריד החליטה לרכוש אותו. ז'וזה מוריניו האמין אז שהקשר בן ה־23 יהיה כוכב־על במדי הבלאנקוס, ושאהין חתם על חוזה לשש שנים.

נורי שאהין בימיו כשחקן ריאל מדריד. יעדיף לשכוח, צילום: X

 

רק שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. שאהין שיחק למעשה רק עונה אחת בריאל, רשם 10 הופעות בלבד (4 בליגה) וכבש שער בודד. "הייתי בטוח שאני מספיק טוב כדי לשחק בריאל מדריד", הוא אמר. "הייתי שחקן־על, אבל זה לא תמיד מספיק. כשאתה בריאל מדריד אתה צריך גם להיות חזק מנטלית. נפצעתי ולא הצלחתי לחזור מהפציעות. לא הצלחתי לעמוד בלחץ. יכול להיות שלא הייתי סבלני מספיק".

12 שנים אחרי שעזב את ריאל מדריד מבלי להגשים את החלום שלו נורי שאהין חוזר הערב לסנטיאגו ברנבאו – והפעם כמאמן הוא מקווה לחוויה מתקנת.

לוקה מודריץ' - הגיל והתרגיל
בדקה ה־51 של משחק הליגה בשבת בבליידוס, ריאל מדריד ספגה שער שוויון מסלטה ויגו, שהסתערה קדימה במטרה לנצח את אלופת אירופה. אבל אז הגיעה הדקה ה־63, וקרלו אנצ'לוטי הקים מהספסל את לוקה מודריץ' כדי שיחליף את פדריקו ואלוורדה.

הקרואטי היה צריך שלוש דקות כדי להכריע את המשחק. מסירה גאונית שלו ביטלה את הגנת סלטה וסידרה לוויניסיוס מצב שממנו הוא בדרך כלל לא מחמיץ - הברזילאי לא החמיץ. "אל פאסה דה לה מוארטה" (מסירת המוות) הוא מושג מוכר בכדורגל הספרדי – וזה בדיוק מה שעשה מודריץ', שהיום הוא אולי היחיד בריאל שמסוגל לעשות זאת על בסיס קבוע.

מעבר לבישול הגאוני, מודריץ' רשם הישג עוד יותר גדול באותו משחק כשהפך לשחקן המבוגר ביותר שלובש את החולצה של ריאל מדריד במשחק רשמי. בגיל 39 ו־40 ימים הוא שבר את השיא שבו החזיק פרנץ פושקאש כמעט 60 שנה. הכוכב ההונגרי היה בן 39 ו־36 ימים כששיחק בפעם האחרונה במדי ריאל בשנת 1966.

אמבפה ומודריץ'. לא קשה למצוא את ההבדלים, צילום: אי.אף.פי

 

העניין הוא שמודריץ' ממש לא מתכוון לפרוש. הוא אמנם כבר לא שחקן הרכב, אבל נשאר מוח הכדורגל המבריק ביותר שיש לאנצ'לוטי בסגל, בטח אחרי הפרישה של טוני קרוס.

זו העונה ה־13 של הקרואטי בריאל, ואם זה תלוי בו הוא ימשיך גם לעונה ה־14. מעבר ל־547 משחקים, 39 שערים ו־88 בישולים, מודריץ' הוא שיאן התארים של ריאל בכל הזמנים - 27 בסך הכל, כולל 6 זכיות בליגת האלופות. ואיך אמר אנצ'לוטי בסיום המשחק מול סלטה: "לוקה הוא שחקן פנטסטי וממשיך להיות כזה, גם אם הוא כבר לא ילד. לריאל מדריד יש מזל שיש לה אותו".

קיליאן אמבפה - דרמה קינג
עם הטיל הבלתי ניתן לעצירה ששיגר לרשת של סלטה ויגו בשבת, נראה היה שקיליאן אמבפה שיגר גם מסר לכל העולם: אתם תמשיכו להכפיש אותי ואני אמשיך לענות על המגרש. זה שערו השמיני מאז תחילת העונה, יותר מכל אחד אחר בקבוצה, כולל ויניסיוס שהבקיע חמישה.

ועדיין, למרות שכלפי חוץ הצרפתי, יחד עם אנצ'לוטי והתקשורת המדרידאית, מנסים לשדר עסקים כרגיל, כל מה שקרה בשבועיים האחרונים מדאיג מאוד את פלורנטינו פרס ואת אנשיו.

אמבפה ופרס. החלום יכול להפוך לכאב ראש, צילום: x

 

עבור נשיא המועדון, החתמתו של אמבפה היתה משימת חיים. הוא רדף אחריו שנים, ולמרות שנכשל פעם אחר פעם לא ויתר. בסוף הוא כמובן הצליח, ובחלומותיו ותוכניותיו אמבפה אמור להיות הסמל של ריאל מדריד לעשור הקרוב.

הסופרסטאר הגדול בעולם, אחרי ירידת המסך על הקריירות של כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי. רק שמסע התענוגות בשטוקהולם מערער את היסודות של כל התוכניות. גם אם לא נעשתה שום עבירה פלילית במהלך 48 שעות בבירת שבדיה, הכתם דבק.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ומעבר לכך, החשש הוא שאמבפה מסגל לעצמו מניירות והתנהגויות שבריאל מדריד, המועדון שמשדר תמיד מכובדות, לא יוכלו לקבל. השאלה הגדולה כעת היא האם פרס יצליח "ליישר" אותו ולגרום לו להבין היכן הוא נמצא ומה מצופה ממנו, או שאולי השד כבר יצא מהבקבוק והצרפתי מרגיש שהוא גדול יותר מריאל מדריד ויכול להרשות לעצמו. אם יתברר שאכן זה כך, כנראה הדרמות הגדולות עוד לפנינו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר