ברנאן ג'ונסון. רצף כיבושים פנטסטי. צילום: רויטרס

בזכות צעד חריג: השעיר לעזאזל של אוהדי טוטנהאם הפך לשחקן החם בליגה

עם שבעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים, ברנאן ג'ונסון הפך לגיבור של התרנגולים • הוא אמנם נאלץ לעבור "טבילת אש" מכוערת מצד אוהדי קבוצתו, אבל הוא הצליח להשאיר זאת מאחור ולהפוך את המצב • עם החזרה מהפגרה, מול ווסטהאם, שחקן הכנף הצעיר ינסה להמשיך את הרצף

[object Object]

הפציעה שהשביתה את מנור סולומון לשארית העונה שעברה, אי שם באוקטובר 2023, לא הייתה הרמז הראשון לכך שבטוטנהאם יהיה לו קשה מאוד להצליח בטווח הקרוב. כחודש לפני כן, ביום האחרון לאותו חלון העברות, הספרס השקיעו יותר מ-47 מיליון פאונד על רכישתו של ברנאן ג'ונסון, שחקן כנף שמאל בדיוק כמו סולומון.

גם בסכומים הגבוהים ששוטפים את הכדורגל האנגלי, היה מדובר בהימור גדול. לוולשי, אז בן 22, הייתה רק עונת פרמייר ליג אחת ברזומה וגם היא בנוטינגהאם פורסט מהתחתית.

הספרס נפרדו זמן קצר לפני כן ממלך שעריהם בכל הזמנים, הארי קיין. במקום להביא חלוץ במיידי, הוחלט לסמוך יותר על רישארליסון, אך בעיקר להסיט את יונג מין סון מצד שמאל לאמצע. זה היה אמור לפנות את המקום לשני המצטרפים, שראו את עצמם משתלבים בהרכב ולא רק נאבקים על פירורי הדקות שסון יותיר להם בכנף.

כאמור, סולומון נפצע ויצא מהר מהמשוואה. ג'ונסון? הוא קיבל שלל הזדמנויות ולא ממש ניצל אותן. הקושי שלו להשתלב והדעיכה של טוטנהאם ככל שהעונה שעברה התקדמה גרמו לכך שאת עונתו השנייה במועדון, הוולשי פתח כמעין ברווז צולע. חוסר הסבלנות כלפיו נמשך והתגבר העונה, והאוהדים חצו גבול.

מנור סולומון. יצא מהר מהמשוואה, צילום: גטי אימג'ס



ההפסד לפני חודש, 1:0 לארסנל, תיסכל והוציא רוח מהמפרשים של הספרס. כיאה לאגדת מועדון, סון למשל נותר חסין מביקורות על אף פתיחת העונה הבינונית שלו, והשעיר לעזאזל היה ג'ונסון, שספג מאוהדי הקבוצה שלו הערות פוגעניות שירדו לפסים אישיים.

בעידן הרשתות החברתיות כל ספורטאי מסכן את עצמו בחשיפה למתקפות שכאלה, ולא לכל אחד יש את עור הפיל כדי להתמודד עם זה, או את הכלים כדי להתנתק מזה. ג'ונסון החליט להשבית לחלוטין את חשבון האינסטגרם ולהתנער מהעולם שבחוץ. מאותו הרגע מדובר בשחקן אחר, אדם אחר.

המשחק הראשון אחרי ההפסד לארסנל היה בגביע הליגה בחוץ מול קובנטרי סיטי. ג'ונסון נכנס כמחליף, כשקבוצת הצ'מפיונשיפ הייתה ביתרון ובדרך לניצחון מפתיע, אלא שבדקה ה-92 הוא השלים מהפך וקבע 1:2 ששלח את הספרס לשלב הבא.

מעטים המקרים בהם שחקן שכובש שער ניצחון בתוספת הזמן נראה עצוב בסיום המשחק, אך כך היה. על פניו של ג'ונסון ניכר כי הוא הושפע מהעלבונות. סון גרר בכוח את חברו כדי שילך להודות לאוהדים שהגיעו מלונדון לקובנטרי, והוא סימן על כך וי עם מחיאות כפיים מינימליות לפני שהפנה אל הקהל את הגב.

באותו הערב נראו ברשתות ניצנים של חרטה וחשבון נפש בקרב אוהדי טוטנהאם. הם הבינו שהגזימו. גם המאמן אנג' פוסטקוגלו גיבה את השחקן שלו עם מסר לגיבורי המקלדת: "אנשים מאחורי המקלדת כותבים דברים פוגעניים. אם היו אומרים לי דברים כאלה בפנים, הם היו חוטפים אגרוף ולא עושים זאת שוב".

ג'ונסון במדי נבחרת וויילס. פוגע בכל המסגרות, צילום: אי.פי



אוהדי טוטנהאם כנראה צריכים לעשות עוד מאמץ כדי לרכוש מחדש את אמונו של ג'ונסון, אבל לפחות הוא כבר רכש את אמונם. אותו ערב בקובנטרי נתן את האות לרצף מדהים של שבעה שערים בשבעה משחקים בכל המסגרות, האחרון שבהם במדי נבחרת וויילס במהלך הפגרה. ג'ונסון הפך לנכס שהקבוצה לא יכולה להשאיר מחוץ לדשא, כשברוב המשחקים האלה היא נאלצת להסתדר ללא סון, הכוכב הגדול שלה.

המשחק שהיה המשמעותי מכולם באותו הרצף היה ה-0:3 על מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. השדים האדומים הם שבר כלי, אין ספק. ובכל זאת, תוצאה כזו עבור טוטנהאם בלי סון היא בוסט אדיר לביטחון. הספרס היו בעננים, אך המחצית האחרונה לפני הפגרה קלקלה את כל המצב הרוח. טוטנהאם הובילה 0:2 במחצית בברייטון, כולל שער של ג'ונסון כמובן, ונראתה בדרך לניצחון. לצערה השחפים הפכו ל-2:3 במחצית השנייה, כך שהתרנגולים יצאו לפגרה מהמקום התשיעי בלבד, ולא השישי.

ההגנה אמנם התפרקה למחצית אחת, אבל ההתקפה נראית נהדר. ג'ונסון נוצץ מעל כולם, אך לא רק הוא בולט. דומיניק סולאנקה מתחיל להראות למה טוטנהאם שברה עבורו הקיץ את שיא ההעברות שלה כשרכשה אותו מבורנמות'. ג'יימס מדיסון ודיאן קולוסבסקי מצטיינים זה לצד זה במרכז השדה במערך האולטרה-התקפי של פוסטקוגלו.

סון. יחזור ישר להרכב?, צילום: רויטרס



במשחק שיפתח את המחזור בשבת, טוטנהאם תארח את ווסטהאם לדרבי לונדוני. מעבר ליוקרה, הספרס נואשים לחזור למסלול הניצחונות כדי שהמאבק על אירופה לא יברח מוקדם מדי. סון צפוי לחזור וזה גורם לכאב ראש חיובי מבחינת המאמן.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

האם אנג' ימשיך באול-אין ההתקפי? האם אחד מכוכבי התקופה יירד לספסל או שמא סון יצטרך לבינתיים לחכות בצד? מה שבטוח הוא שנכון לעכשיו, בג'ונסון אי אפשר לגעת. הוא כבר רכש את האמון של כולם, ורבים חייבים לו התנצלות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו