האימפריה הכלכלית של כריסטיאנו רונאלדו: כדורגל, השתלות שיער ומלונות

הכוכב הפורטוגלי מרוויח מאות מיליוני יורו בשנה, אך רק חלק מגיע ממשכורתו כשחקן • מאוסף מכוניות על בשווי מיליונים ועד רשת מלונות יוקרה, CR7 הפך למכונה עסקית עולמית • בין השאר, רונאלדו משקיע במשחקי וידאו, קליניקות להשתלות שיער, ושובר שיאי צפיות היסטוריים ביוטיוב

כריסטיאנו רונאלדו. צילום: AFP

כריסטיאנו רונאלדו הוא הספורטאי בעל השכר הגבוה ביותר בעולם. יש לו חוזי פרסום עצומים והשקעות גדולות במגזרים שונים, כמו גם אוסף גדול של מכוניות על. עכשיו הגיע הזמן לעשות סדר במספרים.

ההכנסה השנתית של רונאלדו מסתכמת ב-260 מיליון יורו בשנה. על כר הדשא שכרו מגיע לכ-200 מיליון יורו, ואילו מחוץ למגרש הוא מרוויח 60 מיליון יורו בשל חסויות לפרסום. כיאה לאחד הסלבריטאים המשפיעים בעולם. עם 639 מיליון עוקבים באינסטגרם, על כל פרסום בפלטפורמה הוא מרוויח כ-3.5 מיליון יורו.

הפורטוגלי יש גם אוסף רחב של מכוניות על. היהלום שבכתר הוא פרארי בשווי 3 מיליון דולר, ואחריה בוגאטי בסכום של 2.5 מיליון יורו, בוגאטי וירון של 1.6 מיליון יורו או פרארי F12 TDF  של כמיליון אירו, בין היתר.

כריסטיאנו רונאלדו. מרוויח על המגרש ומחוצה לו, צילום: רויטרס

רונאלדו הוא הספורטאי השלישי בעל השכר הגבוה ביותר בהיסטוריה עם 1.92 מיליארד דולר. על פי ההערכות, במקום הראשון נמצא מייקל ג'ורדן (3.75 מיליארד), וטייגר וודס (2.66 מיליארד) שני בדירוג.

הפורטוגלי מקושר לנייקי מאז 2003, עוד לפני שהחל את הקריירה המקצוענית שלו. יש לו מותג משלו (CR7) בנייק בנוסף לחוזה לכל החיים בסך מיליארד דולר, שפרטיו המדויקים אינם ידועים.

חברה בבעלות של רונאלדו נמצאת בשיתוף פעולה עם רשת המלונות הגדולה ביותר בפורטוגל (פסטנה) כדי ליצור מותג משלה – CR7 Lifestyle Hotel – ויש להם כבר חמישה סניפים במדיירה, ליסבון, מדריד, מרקש וניו יורק. הרווח הכללי של החברה בנושא מלונאות מגיע ל-12 מיליון יורו בשנה.

כריסטיאנו רונאלדו. לא עוצר, צילום: מתוך X

בשנת 2019 החברה ניסתה את מזלה כשפתח את Insparya,  מרפאת השתלות השיער הראשונה שלה במדריד. היא הצליחה והרחיבה את העסק למרבייה, ולנסיה, בילבאו וברצלונה, וכיום היא מדווחת על רווחים של 100 מיליון יורו. בשנת 2024 החברה השקיעה כ-40 מיליון דולר בפיתוח UFL, משחק וידאו כדורגל חדש שמבקש להתחרות ב-FC של אלקטרוניק ארטס (לשעבר פיפ"א).

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

באוגוסט הכריז רונאלדו על ערוץ היוטיוב שלו, UR Cristiano. ומאז הוא לא מפסיק לנפץ שיאים, בדיוק כפי שהוא מבקיע שערים. מיליון מנויים ב-90 דקות, 10 מיליון ב-11 וחצי שעות ויותר מ-20 מיליון ביום אחד. עכשיו המספר קרוב ל-65 מיליון מנויים. מאז פורסמו הסרטונים הראשונים ב-21 באוגוסט ועד היום, 56 בסך הכל רשמו יותר מ-500 מיליון צפיות, מה שהופך אותו לספורטאי הנעקב ביותר בפלטפורמה ולאדם הראשון שעבר את רף מיליארד העוקבים בכל הרשתות החברתיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר