אולי הוא יצליח: תומאס טוכל מונה למאמנה של נבחרת אנגליה

הגרמני בן ה-51 שאימן בעבר את דורטמונד, צ'לסי, פ.ס.ז' ובאיירן מינכן, יהיה האיש שיחליף באופן רשמי את גארת' סאות'גייט שהוביל את חניכיו פעמיים ברצף לגמר אליפות אירופה

טוכל מחויך. יקווה להצליח איפה שרבים נכשלו. צילום: Getty Images

אולי הוא יצליח. תומאס טוכל (51) מונה היום (רביעי) רשמית לתפקיד מאמן נבחרת אנגליה, ויוצג על ידי ההתאחדות האנגלית במסיבת עיתונאים. טוכל יהפוך למאמן הזר השלישי שיאמן את אנגליה, וכמובן הראשון מגרמניה לאחר סוון-גוראן אריקסון השבדי ופאביו קאפלו האיטלקי.

 "אני מאוד גאה שקיבלתי את הכבוד להוביל את נבחרת אנגליה", אמר טוכל. "מזמן הרגשתי חיבור אישי לכדורגל במדינה הזו, לקבל את ההזדמנות לייצג את אנגליה זו זכות ענקית וההזדמנות לעבוד עם סגל השחקנים המיוחד והמוכשר הזה הוא מאוד מרגש, נעשה הכול כדי להצליח".

פפ גווארדיולה הוזכר גם הוא כמועמד, אבל בסוף ההתאחדות האנגלית הלכה על טוכל, שלא עובד מאז שעזב את באיירן מינכן בסוף העונה שעברה, לאחר שנכשל באליאנץ ארנה וסיים רק במקום השלישי בבונדסליגה אחרי לברקוזן האלופה ושטוטגרט. עוד לפני באיירן, טוכל הוביל את צ'לסי לזכייה בליגת האלופות עם ניצחון מפתיע בגמר על מנצ'סטר סיטי ב-2021 ולפני כן נכנע עם פ.ס.ז' בגמר 2020 לבאיירן בעונת הקורונה.

אנגליה לא זכתה באף תואר מאז מונדיאל 1966, אבל הגיעה לחצי גמר המונדיאל ופעמיים לגמר היורו (2020, 2024) תחת גארת' סאות'גייט ומחליפו ינסה לעשות את מה שרבים לפניו לא הצליחו, אולי בדרך להיות המושיע הגדול של שלושת האריות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר