הדור השלישי: דניאל מלדיני מרגש את כולם והרוויח את זה ביושר

הקשר הצעיר יודע שהוא לא יהיה גדול כמו אביו וסבו, ועושה הכל כדי לצאת מהצל המשפחתי ולהצליח בכוחות עצמו • הערב, מול ישראל, הוא מקווה לערוך את הופעת הבכורה שלו בנבחרת איטליה, ולהזניק עוד קצת את הקריירה שלו

דניאל מלדיני במדי מונזה. השנה הטובה בקריירה הצעירה שלו. צילום: רויטרס

אמנם הוא רק בן 23, אך אפשר כבר לשער שדניאל מלדיני לא יהיה גדול כמו סבא שלו צ'זארה, ובטח לא כמו אביו פאולו - אולי שחקן ההגנה הגדול בכל הזמנים. אלא שבניגוד לדוגמאות רבות של בנים של כדורגלני עבר שקורסים תחת הציפיות, "הילד" צועד בבטחה לעבר קריירה לא רעה בכלל, ובפגרה הנוכחית זכה לזימון בכורה לנבחרת איטליה.

הוא עושה הכל בדרך שלו. אם אביו וסבו היו שחקני הגנה, דניאל משחק בכלל בעמדת הקשר ההתקפי, ואם הדורות שקדמו לו שיחקו כל הקריירה במילאן (לצ'זארה היו שתי עונות שוליות מחוץ לרוסונרי), הוא כבר הספיק לנדוד בארץ המגף. זה קרה אחרי שאיטליה כולה התרגשה מהופעת הבכורה שלו בבוגרים של מילאן, משער הבכורה במדיה ומחלקו השולי באליפות של 2022. אבל יחד איתו כולם גם הבינו שאינו ברמה הדרושה למקום בהרכב, ודניאל עזב כדי לא להיעלם.

אחרי תקופות השאלה בספציה ובאמפולי שלא הביאו את הבשורה, באמצע העונה שעברה חלה תפנית. הוא הושאל למונזה, שלה יש קשר הדוק לרוסונרי. העיר הסמוכה למילאנו ידועה בתור הבית של אחד ממרוצי הפורמולה 1 היוקרתיים ביותר, אך בשנים האחרונות עלתה לכותרות גם בזכות הכדורגל.

לסילביו ברלוסקוני, נשיא איטליה לשעבר ששימש הבעלים של מילאן במשך שלושה עשורים, הספיקה שנת צינון אחת עד שהחליט לרכוש את מונזה ב־2018. יחד עם יד ימינו ממילאן, אדריאנו גליאני, הם הצעידו את הקבוצה לליגה הבכירה לראשונה בתולדותיה ב־2022. ברלוסקוני אמנם מת בשנה שעברה אבל גליאני עדיין שם והעונה על הקווים עומד אלסנדרו נסטה, שותפו של פאולו מאלדיני להגנת מילאן, כך שפאולו יודע שהבן שלו בידיים טובות.

פאולו מלדיני. סומך על החברים במונזה, צילום: Getty Images

 

ב־11 הופעות בליגה בחצי השני של העונה שעברה דניאל הבקיע ארבעה שערים - יותר ממה שהיה לו בכל הקריירה עד אז. כל הצדדים הבינו שמונזה היא המקום הנכון עבורו, והקיץ מלדיני נפרד ממילאן באופן קבוע. טוב - לפחות בינתיים.

הדאגה לבן האובד
אחרי שנתיים הרחק מהתחתית מונזה פתחה את העונה הנוכחית רע מאוד והיא מתחת לקו האדום. זה, כאמור, לא מנע ממלדיני לקבל זימון בכורה לנבחרת. את המשחק מול בלגיה ביום חמישי האחרון הוא ראה מהספסל, אבל הערב נגד ישראל עשויה להגיע הבכורה המיוחלת. ההרחקה של לורנצו פלגריני שמשחק על העמדה שלו, והעובדה שישראל היא לא בדיוק בלגיה או צרפת, רק מגדילות את הסיכוי שזה יקרה.

ועדיין, עצם זימונו של מלדיני מעורר תהיות. לפי אתר "טרנספרמרקט", שוויו מוערך ב־4.5 מיליון יורו. זה מציב אותו מחוץ ל־30 הקשרים האיטלקים בעלי השווי הגבוה ביותר. יש כיום אפילו שבעה כדורגלנים ישראלים עם שווי גבוה יותר. מנגד, הקשר זוכה למעקב מהקבוצות הגדולות באיטליה. באופן אירוני, שתי קבוצות שהוזכרו כמעוניינות בו הן אינטר ויובנטוס - היריבות ההיסטוריות של מילאן ושל שושלת מלדיני. לפני פגרת הנבחרות מנהלה הספורטיבי של אינטר הגיע כדי לצפות במלדיני, מה שהצית את הדמיון.

מונזה כבר עשתה עסקים עם אינטר ויובה, אז מילאן לא יכולה לבנות על כך שגליאני ישמור לה אמונים כשזה מגיע לשיקולים קרים של כסף. עם זאת, באיטליה כבר דווח כי מילאן דאגה לכך שיהיה לה קל הרבה יותר להחתים את הבן האובד. כחלק מההעברה למונזה מילאן שמרה על 50% רווח ממכירה עתידית, וגם על זכות ראשונים לרכוש אותו בחצי מהסכום שקבוצה שלישית תציע עליו.

דניאל מלדיני (באמצע). זימון מרגש שהרוויח ביושר, צילום: Getty Images

 

תלוי רק בעצמו
אחרי הזימון לנבחרת אבא פאולו אמר: "קשה לסחוב על הגב את שם המשפחה הזה, ואני יודע את זה. דניאל ראוי לזימון, וזו תחילת המסע שלו". שנת 2024, הטובה ביותר בקריירה עד כה, היתה זו שבה מלדיני הצעיר סוף־סוף יצא מהצל המשפחתי. בין שהמסע האישי שלו ישאיר אותו בינתיים במונזה, ובין שהוא יחזיר אותו הביתה למילאן או יסדר לו מעבר סנסציוני ליריבה המיתולוגית, גם אבא יודע שגורל בנו תלוי אך ורק ב"ילד".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

את אחד מציוני הדרך המשמעותיים במסע הזה, בכורה במדים הלאומיים, הוא ירצה לרשום כבר הערב מול נבחרת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר