כסף וכבוד: מאמן נבחרת ספרד סובל מחוסר צדק ומאבד סבלנות

גם אחרי הזכייה ביורו, לואיס דה לה פואנטה לא שודרג מהחוזה שקיבל עם קידומו מהנבחרת הצעירה • עם אחוזי ההצלחה הגבוהים בכל הזמנים, הוא מרוויח הרבה פחות מקודמיו בתפקיד וממקביליו בנבחרות האחרות • התסכול כבר צף מעל פני השטח, אז למה הוא לא משודרג? • הסיפור שמעסיק את ספרד

לואיס דה לה פואנטה. מאבד סבלנות. צילום: רויטרס

היום שאחרי הזכייה ביורו 2024 מאיר פנים לנבחרת ספרד. אמש (שבת) בזכות ניצחון 0:1 על דנמרק עלתה "לה רוחה" לראשות הבית בליגת האומות על חשבון הנבחרת הסקנדינבית. מי שמנצח על התזמורת הוא המאמן לואיס דה לה פואנטה, שלדעת רבים בספרד וגם לדעת עצמו לא זוכה לכבוד הראוי לו.

דה לה פואנטה, שקודם מהנבחרת הצעירה לבוגרת אחרי המונדיאל בקטאר, ניצח ב-20 מתוך 24 משחקיו על הקווים. מדובר באחוזי ההצלחה הגבוהים בתולדות הנבחרת, שהתבטאו כמובן גם בזכייה ביורו וקודם לכן בליגת האומות.

במשחק נגד דנמרק הוא ניצח למרות שכחצי הרכב מגמר היורו נעדר עקב פציעות. רק לאחרונה רודרי ודני קרבחאל גמרו את העונה עם פציעות בברך והם הצטרפו ברשימת הנעדרים לאונאי סימון, ניקו וויליאמס, דני אולמו ורובין לה נורמאן. אתמול אפילו לאמין ימאל צלע בסיום המשחק אחרי שלטענת הספרדים קיבל "יחס מיוחד" מהדנים, וסביר מאוד שיחמיץ את המשחק נגד סרביה בשלישי.

לואיס דה לה פואנטה ואיימריק לאפורט, צילום: Getty Images

רשימת החיסורים לצד השמירה על התוצאות הטובות מראה עד כמה דה לה פואנטה בנה נבחרת בריאה ששמה סוף לשנים של דשדוש. על אף זאת, המאמן עדיין חתום על אותם תנאים שהיו לו כשקודם מהנבחרת הצעירה. אחרי ההצלחות האחרונות, לכולם ברור שהוא ראוי לקידום.

לפני פגרת הנבחרות הנוכחית דה לה פואנטה התראיין והודה שהוא חש חוסר צדק כלפיו: "אני לא יודע אם אותו דבר היה קורה אם היה מדובר בלואיס אנריקה". למעשה המאמן וההתאחדות הספרדית הגיעו לסיכום על חוזה משודרג, אלא שבאתר הספרדי "אס" הוסבר שכאוס בהתאחדות מביא לכך שהחוזה עדיין לא נחתם.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ב"אס" פורסם ששכרו של דה לה פואנטה מוערך בכ-600 אלף יורו לשנה. זה נמוך משמעותית משכרם של קודמיו בתפקיד ומשכרם של מקביליו בנבחרות גדולות באירופה. לצד ההצלחות שממשיכות לזרום, חוסר הסבלנות מתחיל לצוף מעל פני השטח. השאלה אם ההתאחדות תשכיל לשים סוף לסאגה לפני שהתסכול יתחיל להשפיע

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר