מסי מאוהב בו, בארסה פספסה אותו: השחקן הכי חם בספרד מוכן לדרבי של סביליה

החיבור עם הפרעוש שהמליץ לברצלונה לרכוש אותו יותר מפעם אחת, הפציעה הקשה שהתגבר עליה, החזרה לנבחרת ארגנטינה והאיחוד עם בטיס • ג'ובאני לו סלסו נמצא בכושר אדיר (5 שערים ב-5 משחקים) ויקווה להביא לאוהדים שלו שמחה גם בדרבי בראמון סאנצ'ס פיחואן

לו סלסו חוגג. כושר אדיר. צילום: Getty Images

18.12.2022, אצטדיון לוסייל בדוחא, קטאר. שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים את הזכייה במונדיאל אחרי הגמר הגדול בהיסטוריה של הטורניר מול צרפת. שחקני הסגל של האלביסלסטה לא יודעים את נפשם מרוב אושר, מסתובבים על כר הדשא אחוזי תזזית ובינם נמצאים דומעים מאושר גם קון אגוארו וג'ובאני לו סלסו, שני שחקנים שהיו איתם לאורך כל קמפיין המוקדמות, שהיו עמודי תווך חשובים בצמיחה של הנבחרת כולה, שניים שנמצאים ברשימה מצומצמת של שחקנים שאהובים מאוד על ידי הקפטן ליאו מסי, שביקש לתת להם את הכבוד לחגוג את הזכייה.

בזמן שאגוארו היה חתום גם על קריירת מועדונים אדירה בעיקר במנצ'סטר סיטי, לו סלסו יותר התקשה להראות עד כה בגיל 28 את הכישרון העצום שלו לאורך זמן, בעקביות. הוא נקנה על ידי פ.ס.ז' בעבר, ניסה את כוחו גם בטוטנהאם, אבל אף פעם לא הצליח לצבור תאוצה. זה נבע מקשיי התאקלמות ובעיקר פציעות מציקות שעצרו אותו בכל פעם שהחל לפרוח, בדיוק כפי שפציעה קשה מנעה ממנו לשחק בגביע העולם הבלתי נשכח בקטאר.

כעת, לאחר שעשה קאמבק מרגש לליגה הספרדית ולבטיס, הוא השחקן החשוב ביותר של הירוקים-לבנים, שפוגשים הערב בדרבי את סביליה בראמון סאנצ'ס פיחואן. הקשר ההתקפי חזר לריאל בטיס ב-31 באוגוסט, כמחליף לנביל פקיר שעזב ולאיסקו הפצוע ומאז שערך את הופעת הבכורה המחודשת שלו, הוא כבר כבש חמישה שערים בחמישה משחקים. מנואל פלגריני נתן ללו סלסו את המפתחות לקבוצה מאז שהגיע, והפליימייקר חופשי לשוטט ולכוון את ההתקפות. כל חבריו לקבוצה מחפשים אותו כשיש להם את הכדור, מודעים לכך שלו סלסו הוא המנהיג שיכול לשנות את המשחק בכל רגע, להאיץ את ההתקפות וכך הוא עושה.

לו סלסו בפעולה, צילום: EPA

במשחק האחרון, מול אספניול, הוא כבש את שער הניצחון בדקות האחרונות, בדיוק כשנראה היה שהקבוצה הקטאלנית עומדת לברוח עם נקודה. יותר מכך, שש מתוך 12 הנקודות של בטיס הן בזכות לו סלסו. נתון אדיר עוד יותר מראה שלו סלסו כובש 5 שערים מתוך 10 בעיטות סה"כ שהוא בעט לשער היריבות. פרט למספרים והשערים, לו סלסו דוחף את החברים שלו, הרים את האנרגיה של הקבוצה כולה, מורה דרך לצעירים, תומך בשחקנים הוותיקים שצריכים שחקן חכם שימצא אותם ומתפקד כמו עוד מאמן על המגרש עבור פלגריני.

המטרה הבאה של לו סלסו עם בטיס היא ניצחון בדרבי מול סביליה השנואה, הערב באצטדיון שבטיס לא ניצחה בו שש שנים, כשגם היריבה מודעת לכושר האדיר בו נמצא השחקן. "יש לו את כל המעלות, את כל היכולות והוא מבקיע שערים, הוא שחקן אדיר", אמר מאמן סביליה גארסיה פימיינטה במסיבת העיתונאים לפני המשחק. גם אם לאחר מכן ציין כי בטיס היא לא רק לו סלסו ושיש לה עוד שחקנים שיכולים לסכן את הקבוצה שלו, ברור שפימיינטה התמקד בלו סלסו בתדריך הטקטי שלו לפני המשחק.

לו סלסו חוגג עם מסי את הזכייה במונדיאל, צילום: Getty Images

בתקשורת הספרדית כמובן התעסקו לא מעט בימים האחרונים בלו סלסו כשעל פי מספר דיווחים, למרות המתיחות הגדולה שלו עם ברצלונה מאז שעזב את המועדון בקיץ 2021, ליאו מסי המליץ יותר מפעם לקטאלנים לרכוש את חברו הטוב, בטח במצב הכספי שבו נמצא מועדון הפאר. הארגנטינאי היה אחת האופציות של האנסי פליק לרכש בקיץ האחרון יחד עם גידו רודריגס שבסוף עבר מבטיס לווסטהאם, אבל הגרמני העדיף לסמוך יותר על הילדים שיש לו בסגל – מארק ברנאל, שכבר הספיק לגמור את העונה ומארק קסאדו. כשרואים כי לו סלסו נרכש על ידי בטיס מטוטנהאם רק תמורת 5 מיליון יורו ועם המספרים שהוא מספק, למרות שבארסה נמצאת בראשות הטבלה, אפשר לומר כי היא פספסה פה בגדול.

סביר להניח שעכשיו, את לו סלסו ברצלונה לא מעניינת. המטרה הכי חשובה שלו היא לספק לאורך תקופה ארוכה את הכדורגל שהוא מציג עכשיו. לנבחרת ארגנטינה הוא כבר חזר בקמפיין מוקדמות מונדיאל 2026, ההופעות שלו בבטיס בחודש האחרון גורמות לו לאושר גדול והוא עדיין בגיל צעיר יחסית. מי יודע? אולי כפי שחלם מסי, הוא עוד ילבש את מדי הבלאוגרנה בעתיד.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר