קריאות נקמה בישראל ודגלי ענק: הכבוד שעושים לחסן נסראללה במגרשי הכדורגל בעיראק

בשלושה משחקים בליגה הראשונה במדינה השיעית, ערכו מחוות לארכי-מחבל שחוסל על ידי צה"ל לפני כשבוע • האם אנחנו בדרך למקרים דומים גם במקומות אחרים בעולם?

דגל פריסה של נסראללה בליגה העיראקית. צילום: צילום מסך

מערכת היחסים בין ישראל לעיראק ידעה בעיקר מורדות לאורך ההיסטוריה, כשלרבים מאיתנו זכורים כמובן ימי מלחמת המפרץ וירי הטילים על ארץ הקודש. יחד עם זאת, גם לאחר נפילתו של סדאם חוסיין וגם כיום עיראק מעורבת בניסיון לפגוע בישראל, עם שליחת כטב"מים לארץ הקודש, בטח כשהמעורבות האיראנית במדינה שרובה מורכבת ממוסלמים שיעית, גדולה כל כך.

בתוך כך, בימים האחרונים נראה במהלך משחקי הכדורגל בעיראק טרנד חדש שמטרתו לעשות כבוד לארכי-מחבל חסן נסראללה, שחוסל לפני כשבוע ע"י צהל במתקפה ברובע הדאחייה בביירות, בירת לבנון. בשלושה אצטדיונים הונפו בימים האחרונים דגלי פריסה עם דיוקנו של רב המרצחים. פרט לדגלים הגדולים עם דיוקנו של נסראללה, נקראו קריאות נקמה בישראל, ואף ערכו דקות דומיה מאולתרות למנהיג ארגון הטרור העומד כבר שנים בראש הפוליטיקה במדינה הצפונית לישראל.

כעת נשאלת השאלה אם ה"יצירתיות" הזו של האוהדים בעיראק, תתרחב גם למקומות אחרים בעולם. ביום רביעי האחרון, אוהדי סלטיק הניפו דגלי לבנון במהלך משחק החוץ שלהם מול דורטמונד בליגת האלופות ואף התעמתו עם שוטרים, זאת לאחר חודשים ארוכים שבהם ארגון "הבריגדה הירוקה" (האולטראס של סלטיק) מניפים דגלי פלשתין במשחקים שלהם. גם בליגות אחרות, אוהדים של קבוצות בספרד למשל, הביעו את התמיכה שלהם בפלשתינים ובמדינות אויב של ישראל.

 

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר