היורש של מוחמד סלאח: הכירו את הכדורגלן המצרי הטוב בעולם

נוסק בגיל מאוחר יחסית, מעורר עניין בקרב אריות אירופה ומסומן כיורש של כוכב ליברפול • סיפורו של עומאר מרמוש, הכוכב המצרי של פרנקפורט, הפתעת פתיחת העונה בגרמניה, שהערב פוגש את באיירן מינכן

מרמוש חוגג. ימשיך את הכושר הנהדר גם מול באיירן?. צילום: Getty Images

מאז עבר מרומא לליברפול בקיץ 2017, ביסס את עצמו מוחמד סלאח כגדול כדורגלני מצרים בכל הזמנים. ההצלחה שלו באנגליה, קידום הנבחרת הלאומית והפיכתו לשגריר הכי טוב של המדינה, יותר מכל פוליטיקאי, שמו אותו במעמד של אדם מורם מעם.
לצערם של המצרים ובוודאי גם לצערו, סלאח נמצא בישורת האחרונה של הקריירה. דיווחים רבים גורסים כי בסיום העונה יעזוב את אנפילד, ויעבור לערב הסעודית בשביל להכניס עוד כמה מאות מיליונים לחשבון הבנק. בינתיים, היורשים שלו כבר מתחילים לצוץ. מי שמסומן כעת יותר מכל להיות האיש של מצרים בשנים הבאות הוא עומאר מרמוש.

ליורש המיועד של סלאח כמלך המצרי הבא בכדורגל העולמי, גם אם אינו מתפקד כמוהו כשחקן כנף ימין אלא יותר כחלוץ, לקח זמן עד שהגיע לימים האדירים שעוברים עליו לאחרונה. אחרי תקופות בינוניות במדי וולפסבורג, סנט פאולי ושטוטגרט, נראה שהוא סוף סוף מצא את מקומו באיינטרכט פרנקפורט, סגנית מוליכת הליגה הגרמנית ערב המחזור השישי.

לאחר שלא הצליח להשיג מקום בהרכב במועדוני הבונדסליגה הקודמים שלו, מרמוש הוא כעת שחקן המפתח של פרנקפורט והמוציא לפועל העיקרי שלה עם שישה שערים בחמשת המחזורים הראשונים של העונה. הוא השחקן הראשון אי פעם של המועדון שחתום על ההישג המרשים הזה. אם זה לא מספיק, אז יש לו גם שלושה בישולים.

מרמוש הפך בקיץ האחרון למכונת התקפה, ובגרמניה מספרים כי עבד עם מאמנים אישיים, התחזק בחדר הכושר וקיבל לא מעט טיפים גם מסלאח עצמו. גם בשנה שעברה הוא רשם עונה יפה עם מעורבות ישירה ב־18 שערים (12 שערים, 6 בישולים) ב־29 משחקים, אבל בתחילת העונה הזו נראה שהוא קפץ מדרגה אחת למעלה. הוא השחקן שבועט הכי הרבה פעמים לשער בבונדסליגה עם ממוצע של חמש בעיטות למשחק, קפיצה אדירה ביחס לעונה הקודמת שבה בעט 2.7 בעיטות למשחק בממוצע.

"הוא אחראי לייצר סכנה מלפנים", אמר מאמן פרנקפורט דינו טופמולר לאחר הניצחון 2:4 על הולשטיין קיל במחזור האחרון, משחק שבו מרמוש כבש צמד והוסיף בישול. "הוא כובש שערים ומסדר מצבים גם לאחרים. קשה מאוד לשמור עליו בגלל הקצב שלו והמהירות שבה הוא רץ לעומק".

גם במשחק החוץ בליגה האירופית מול בשיקטאש בחמישי הוא הצטיין כאשר סחט פנדל לאחר התקפת מעבר שאותה הוביל, וכבש בעצמו מהנקודה הלבנה.
גם בעיני היריבים מורגש שמרמוש הוא שחקן מיוחד, שונה בנוף. "זה לא קל להגיד לשחקנים שלך 'תשמרו עליו' וזהו. גם לעשות עליו שמירה כפולה זה לא פשוט כי הוא שחקן שתמיד מוצא את המרווחים שלו. התנועה שלו היא משהו שלא ראיתי הרבה שנים, קשה להגן על שחקן שנמצא בזון כזה", החמיא מאמן הולשטיין קיל מרסל ראפ למצרי.

מרמוש בפעולה. "לא ראיתי תנועה כזו ללא כדור", צילום: Getty Images

"המצרי החדש"

למקרה שתהיתם, סימונו של מרמוש כיורש של סלאח לא נובע רק כי הוא שחקן נהדר שנמצא בנסיקה. הוא אהוב בעיני המצרים גם בזכות סיבות אחרות: ראשית, הוא יכול היה לשחק גם בנבחרת קנדה לנוכח האזרחות שיש להוריו, אבל בחר לייצג את מולדתו; הוא תורם מדי שנה כסף לילדים נזקקים, ומציג את "המצרי החדש", כזה שלובש מותגים, מדגמן ומראה לעולם המערבי את ההתפתחות של הדור החדש במדינת הפירמידות.

נוסף על כך, מרמוש הביע לא פעם את דעתו הפוליטית, כפי שעשה סלאח, והוא משמש פרזנטור יחד עם חבריו לחברות נייק וְודאפון, ענקית הטכנולוגיה, כשבפרסומות של המותגים האלה, הוא גנב לא פעם את ההצגה.

"מה שעומאר עושה בליגה הגרמנית מאז העונה שעברה ראוי עוד יותר לשבחים ותשומת לב", אמר שוער נבחרת מצרים לשעבר אחמד שובייר. "מרמוש מוכיח בכל יום שהוא כישרון על ואדם נפלא. אין ספק שהמעבר לאחד המועדונים הגדולים באירופה קרוב מאוד".

לא סתם מדבר שובייר על מועדון גדול. לפי לא מעט דיווחים בשנה האחרונה, ליברפול, ארסנל וגם טוטנהאם רוצות מאוד את מרמוש וכבר דיברו עם סוכנו. כשמסתכלים אחורה ורואים כי סלאח עשה את המעבר לליברפול בגיל 25, מבינים שמרמוש - שיחגוג 26 בחודש פברואר - נמצא בדיוק בתקופת הבשלות לעשות את הקפיצה שיכולה להפוך אותו לשחקן צמרת.

מרמוש (מימין) נהנה גם בנבחרת מצרים, צילום: רויטרס

"עומאר התפתח היטב ועדיין יש לו הרבה פוטנציאל. מבחינתנו, אנחנו כרגע לא רוצים להפסיד אותו אבל ברור שיבוא הרגע שהוא יצטרך להתקדם", אמר המנהל המקצועי של פרנקפורט מרקוס קרושה, שרוצה לשמור על הפוקוס של השחקן שלו, בטח לקראת מפגש גדול הערב מול באיירן מינכן.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

קרושה יודע ששוויו של מרמוש עומד כיום על 22 מיליון יורו - סכום שהוא בגדר "בוטנים" בעידן הנוכחי של הכדורגל העולמי. עוד הצגה הערב מול האימפריה הבווארית, קרוב לוודאי תסדר לפרנקפורט עוד כמה עשרות מיליונים במכירה המסתמנת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר