שחקני יונייטד, אתמול בפורטו. צילום: Getty Images

מנצ'סטר יונייטד שואפת לעתיד ורוד, בזמן שהיא לא יודעת לתקן את בעיות ההווה

אריק טן האח נחשב למת מהלך כבר תקופה ארוכה ונשאר רק כי לא מצאו לו בקיץ מחליף • בינתיים, במקום להתרכז במה שטוב בקבוצה שלו ולנצח משחקים, הוא עושה חישובים של מישהו שבטוח שיש לו זמן בתפקיד • הפיתרון, ככל הנראה, נמצא אצלה מתחת לאף

[object Object]

בסיום המשחק של מנצ׳סטר יונייטד בפורטו, מקום בו בעולם רגיל ובימים כתיקונם תיקו 3:3 הוא לא תוצאה נוראית, נשאל מנג׳ר יונייטד אריק טן האח מדוע הוציא במחצית את מרכוס ראשפורד שנתן סוף סוף משחק מעולה מול יריבה יחסית בכירה. הוא יכול היה למלמל משהו על פציעה אבל בחר להגיד את האמת: יש משחק מול אסטון וילה בראשון ולווילה יש יום מנוחה אחד יותר - לאחר ניצחונה הנפלא על באיירן בליגת האלופות.

זו תמונה של איש ספורט בחוסר תפקוד. הקלישאה אותה מדקלם כל ספורטאי - מגמר הNBA עד אליפות אירופה לנערים בכדורמים - היא ״להיות בהווה״. לשכוח את ההחטאה האחרונה, לא לחשוב על המשחק הבא. התוצאה במשחק הייתה 2:2 אחרי שיונייטד הובילה כבר 0:2. בהחלט היה מקום להתערבות מאמנים. שתי הקבוצה שיחקו התקפה לא רעה בכלל בצד טעויות הגנתיות. מנג׳ר פורטו ברונו ויטור עבר לקו של חמישה בהגנה לייצב את השורות. טן האח קיבל החלטה שקשורה למשחק מול אסטון וילה. חילוף בהגנה הוא עשה רק שהוא כבר פיגר 3:2.

לא, זו לא תמונה של מנג׳ר שלא מבין כדורגל. הצלחות העבר של טן האח מעידות שהוא בוודאי מבין. זו תמונה של איש ספורט במשבר שלא נמצא בהווה. מסביר לעצמו למה המשחק הבא יהיה קשה יותר. למה הוא חשוב יותר ממפעל שדווקא יכול להחזיר את יונייטד לאלופות בדלת האחורית. דפוס בו חוזר שוב ושוב ומבקש לרכוש שחקנים שהיו לצידו באייאקס,  למרות שמאז חוו שנים לא מוצלחות במיוחד, והמציאות מול פניו מטושטשת.

למשל החלפה של ראשפורד לאחר מחצית מצוינת. ובתמונה יותר גדולה מכירת סקוט מקטומיני. קבוצה בבעיית הבקעה קשה מכרה קשר מחליף מלא אנרגיה שהוביל את כל הפרמייר ליג בשערים והשגת נקודות מהספסל. אבל לא קשור לשיטה שממילא קשה לאתר. לא מתאים לקבוצה אלופה בעתיד, למרות שקבוצות אלכס פרגוסון היו מלאות שחקנים כמותו. מבקיע כאן ועכשיו? ממש לא ביג דיל.

טן האח. אבוד, צילום: Getty Images

חלומות על אצטדיון חדש

טן האח הוא לא האדם היחיד במנצ׳סטר יונייטד שמתעלם מהעניין המעיק של ההווה. עומר בארדה, מנכ״ל הקבוצה שנלקח במהלך מאוד מתוקשר מהיריבה מנצ׳סטר סיטי, אמר לעובדי המועדון שהמטרה היא להתמודד על אליפות ב-2028. ייתכן מאד שהאמירה ריאליסטית, ייתכן אפילו שאופטימית. אבל מה בדיוק הטעם באמירה שכזו? לשדר לאוהדים לא לפתח ציפיות? לשדר לשחקני דור ביניים – ברונו פרננדש, ראשפורד, ליסנדרו מרטינס - שלא יצפו לאליפות ואין ציפיות מהם לתארים? במקביל המועדון, סליחה - התאגיד, מפרסם חדשות לבקרים הודעות על בניית אצטדיון חדש שבעתיד ייצור המון מקומות עבודה. הוא בוודאי גם יתאים לאירוח גמר אלופות בין ליברפול לריאל.

וכך השלווה הזו מגיעה גם להחלטות מקצועיות. טן האח הוא מת מהלך כבר תקופה. ההנהלה עצמה הודתה שחיפשה לו מחליף בקיץ. בסופו של דבר לא מצאה והביאה כעוזר מאמן את רוד ואן ניסטלרוי. עם רזומה של מנג׳ר ועם מעמד אגדי ביציעים ואן ניסטלרוי הוא בדיוק הפרופיל למנג׳ר זמני עד סיום העונה,  כשמועמדים כמו צ׳אבי אלונסו או סימונה אינזאגי יהיו פתוחים להצעות. סיבות להתעכב עם ההחלטה אין. סתם לבשל את הסגל, המנג׳ר והמחליף המיועד בסיר לחץ.

ברונו פרננדש. מה המסר שמעבירים לו ולחבריו?, צילום: Getty Images

ברור שמועדון כדורגל לא צריך לפעול בפזיזות על סמך כמה תוצאות מקריות. אבל יש הבדל מהותי בין פזיזות ודחיפות. "שׁאננות היא סרטן", אמר אחד אלכס פרגוסון, שהועסק פעם במועדון בתפקיד מרכזי. הוא דיבר על שאננות של שחקנים שהשיגו הכל. יש גם שאננות של אנשים שלא השיגו דבר. בליגה בה שלוש ארבע קבוצות מסתערות על כל משחק ועל שוק ההעברות בתשוקה אדירה לתארים - השלווה במנצ׳סטר יונייטד היא סרטן.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו