מעשירי ישראל: כמה שווה עידן עופר?

המיליארדר שמחזיק ב-33% ממניות אתלטיקו מדריד הרוויח לא מעט מאז כניסתו לבעלות על מועדון הכדורגל הספרדי וכן גרף רווחים נאים במהלך השנים האחרונות מהעסקים שבבעלותו

עידן עופר. צילום: משה שי

אחד האנשים שעומדים מאחורי ההשקעות האדירות שביצעה אתלטיקו מדריד בחלון ההעברות בקיץ (95 מיליון יורו על חוליאן אלבארס ממנצ'סטר סיטי, 42 מיליון יורו על קונור גלאגר מצ'לסי ו-30 מיליון יורו על אלכסנדר סורלות' מוויאריאל) הוא הישראלי עידן עופר, מבעלי המועדון המדרידאי.

עופר, בן 69, הנחשב לאחד מעשירי ישראל עם הון אישי של כ-17 מיליארד דולר, מחזיק ב-33% ממניות אתלטיקו מדריד, ששוויין נאמד בכ-320 מיליון דולר. אחוז זה מייצג תשואה של למעלה מ-150% על השקעתו הראשונית בקבוצה, כאשר מאז כניסתו למועדון ב-2017, הוא המשיך להרחיב את חלקו במועדון הספרדי.

בנוסף להשקעותיו באתלטיקו מדריד, עופר מחזיק גם ב-85% ממועדון הכדורגל הפורטוגלי פמליקאו, שהעפיל לליגה הראשונה בפורטוגל לראשונה מאז 1994, הישג משמעותי לאחר רכישתו על ידי עופר.

השנה האחרונה הייתה מוצלחת במיוחד עבור עופר גם מחוץ לעולם הספורט. חברות הספנות שבבעלותו, ובראשן צים, נהנו מעלייה חדה בתעריפי ההובלה הימית בעקבות התאוששות הסחר העולמי והביקוש הגובר לסחורות, מה שהוביל לרווחים משמעותיים.

עידן עופר, צילום: משה שי

מלבד פעילותו העסקית והספורטיבית, עופר תומך בפרויקטים חברתיים שונים. בין היתר, תרם 8 מיליון ש"ח לארגון "אחים לנשק", ועוד 15 מיליון ש"ח מחברות שבבעלותו. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בעבר גם שירת כחבר בוועדה המייעצת של בית הספר לממשל באוניברסיטת הרווארד, ואף הקים עם רעייתו תוכנית מנהיגות על שם סמי עופר בבית הספר למנהיגות של האוניברסיטה. באוקטובר 2023, התפטרו השניים מהוועדה בעקבות תגובתה של נשיאת האוניברסיטה לאירועים האחרונים במזרח התיכון, והפסיקו את תרומותיהם לאוניברסיטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר