בראש של קרלו: דייגו סימאונה רוצה להוכיח מדוע הוא מלך הדרבי של מדריד

הניצחון שהתחיל את המהפכה, הכבוד שחזר לאוהדי אתלטיקו מדריד והווידוי של אנצ'לוטי • המאמן האגדי של הקולצ'ונרוס אוהב מאוד את הדרבי מול ריאל מדריד ומאמנה האיטלקי - והמספרים מוכיחים זאת • הערב: קרב ראשון העונה על העיר

דייגו סימאונה חוגג עם שחקניו. צילום: אי.פי.אי

ב־24 בספטמבר 2023, לפני קצת יותר משנה, ריאל מדריד הפסידה בפעם האחרונה במסגרת הליגה הספרדית. זה קרה באצטדיון מטרופוליטנו של אתלטיקו מדריד. אלברו מוראטה עם צמד ואנטואן גריזמן עם שער בודד הוליכו את הקולצ'ונרוס לניצחון 1:3.

הערב (22:00, ערוץ ONE), ריאל תחזור לבית של יריבתה העירונית למפגש לוהט מול דייגו "צ'ולו" סימאונה ושחקניו, ולא פחות משמעותי - מול 70 אלף אוהדים אדומים־לבנים, שדורשים רק דבר אחד: ניצחון.

אם אתלטיקו אכן תנצח ב"דרבי מדרילניו" הראשון של העונה, היא תעקוף את האלופה בטבלה (הפער בין השתיים כעת הוא 2 נקודות) - וגם תסייע בעקיפין לברצלונה, המוליכה. "אני לא אוהב לשחק מול אתלטיקו מדריד", אמר קרלו אנצ'לוטי לפני משחק הגביע בינואר. הוא לא אמר זאת סתם. עובדה, גם אז אתלטיקו ניצחה, 2:4. גריזמן וריקלמה הבקיעו אז בהארכה.

גריזמן, צילום: רויטרס

הנתונים פשוט מדהימים: ב־65 משחקיה האחרונים של ריאל מדריד, מאז סוף מאי 2023, היא הפסידה רק פעמיים - ושני ההפסדים היו לאתלטיקו. ושניהם באותו אצטדיון, שאליו היא מגיעה הערב.

ואם אנצ'לוטי מודה שהוא לא אוהב לשחק מול אתלטיקו, לסימאונה אין שום בעיה לשחק מול "קרלטו". ויש לכך סיבות טובות: בעשרת המפגשים שהיו ביניהם בליגה, המאמן הארגנטינאי ניצח 5 פעמים, בעוד האיטלקי חייך בסיום 90 הדקות רק בשני מקרים. הערב, אגב, זה יהיה המפגש ה־25 ביניהם כמאמנים.

אנצ'לוטי וסימאונה. קרב ענקים ביום ראשון, צילום: אי.פי.אי

"אני מכיר את דייגו הרבה שנים", אמר אנצ'לוטי. "אני זוכר שבתקופה שבה אימנתי את יובנטוס הוא הבקיע מולי כשחקן לאציו. יש בינינו יחסים של הערכה הדדית. וחוץ מזה אנחנו שכנים, גרים די קרוב זה לזה,  ויוצא לנו להיפגש מדי פעם".

המשחק הכי גדול וזכור בין השניים היה גמר ליגת האלופות 2014, בקדנציה הראשונה של אנצ'לוטי. אתלטיקו הובילה 0:1 עד לדקה ה־93. ואז סרחיו ראמוס השווה, ריאל ניצחה 1:4 בהארכה וזכתה ב"לה דסימה" - גביע אירופה לאלופות העשירי בתולדותיה.

סרחיו ראמוס. אחראי על אחד המשחקים הגדולים בדרבי של מדריד, צילום: אי-אף-פי

חלק ניכר מהמורשת של סימאונה כמאמן אתלטיקו מדריד הוא החזרת הכבוד של המועדון - ובעיקר של האוהדים - ביריבות ההיסטורית מול ריאל. נקודת המפנה היתה ב־17 במאי 2013, כשאתלטיקו זכתה בגביע הספרדי עם ניצחון הרואי 1:2 בהארכה על ריאל מדריד. ואיפה זה קרה? בסנטיאגו ברנבאו.

הניצחון ההוא קטע רצף בלתי נתפס של 13 שנים ו־25 משחקים רצופים בלי ניצחון אדום־לבן בדרבי. ברגע ההוא, שנה וחצי אחרי שהגיע לקבוצה, סימאונה הפך קבוצה של לוזרים לווינרים. בכמעט 13 השנים שסימאונה מאמן את הקולצ'ונרוס, הוא זכה ב־8 תארים. הניצחון בגמר הגביע ההוא, על ריאל הגדולה של מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו, היה הסימן לכך שמשהו משתנה בכדורגל הספרדי.

שחקני אתלטיקו מרימים את סימאונה בקאמפ נואו, צילום: gettyimages

שנה לאחר מכן אתלטיקו הדהימה וזכתה באליפות, ראשונה מבין שתיים בעידן צ'ולו, שכבר מזמן הפך לאלוהים של אוהדי הקבוצה. בכדורגל האירופי יש רק מאמן אחד שנמצא בתפקידו יותר שנים ממנו, פרנק שמידט, אבל הוא מאמן את הופנהיים הקטנה. בקבוצות הגדולות סימאונה הוא תופעה ייחודית.סימאונה כבר הפך מזמן לגדול מאמני אתלטיקו בכל הזמנים ועבר גם את לואיס אראגונס האגדי, שאימן את הקבוצה ב־612 משחקים. הדרבי הערב יהיה המשחק ה־690 של הארגנטינאי המהולל.

סימאונה היה עד לפני כשנה המאמן עם השכר הגבוה בעולם. כשהאריך את החוזה עד 2027 (בסיוע אחותו והסוכנת שלו, נטליה) הוא הסכים לקצץ באופן דרמטי בשכרו - מ־23 מיליון ל־16.5 מיליון יורו בעונה. ריאל מגיעה הערב לדרבי בלי קיליאן אמבפה הפצוע, אבל במוראל גבוה, לאחר חמישה ניצחונות רצופים. היא לא הפסידה ב־39 משחקיה האחרונים בליגה, מאז ההפסד ההוא לפני שנה וחמישה ימים. אם תצליח הפעם לצאת בשלום מהר הגעש האדום־לבן, היא תתקרב לשיא הספרדי שבו מחזיקה ברצלונה, 43 משחקים רצופים ללא הפסד.

קיליאן אמבפה בין שחקני ריאל מדריד. ינסו להסתדר בלעדיו, צילום: אי.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מהצד השני נמצאים דייגו סימאונה והלוחמים שלו, וכפי שהמאמן עצמו אמר אתמול: "מאז שהגעתי ועד עתה השינוי הוא גדול מאוד, במיוחד בכל מה שקשור ליריבות עם ריאל מדריד. זו אחת הסיבות שהמועדון גדל וצמח והגיע לאן שהגיע". לשחקנים ולאוהדים לא יכולה להיות מוטיבציה גדולה מכך כדי לנצח בעוד דרבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר