תחרות קשה למנצ'סטר סיטי: דירוג העוצמה של הקבוצות באירופה

כשברקע סוגיית העומס על השחקנים, עונת 2024/25 כבר מאפשרת לנו להסיק מסקנות ראשוניות לגבי ההמשך • איפה מדורגות ריאל מדריד, ברצלונה, באיירן מינכן ומי דולקות אחר אלופת אנגליה? דירוג חודש ספטמבר • מדור חדש

ארלינג הולאנד וגבריאל. מנצ'סטר סיטי וארסנל ראש בראש. צילום: AP

מפתיחת העונה כדורגלנים הציפו את סוגיית עומס המשחקים שרק הולך וגובר. המקרה הבולט והכואב ביותר היה של רודרי, שגמר את העונה עם פציעה ימים בודדים אחרי שדיבר על כך. האמת? שאפשר להבין אותם. התחושה היא שרק אתמול עוד היינו שקועים ביורו ובאולימפיאדה, כשלמעשה כ-15% מהעונה החדשה כבר מאחורינו.

המשחקים עד כה אפשרו להסיק מסקנות ראשוניות, ובפינה חדשה נדרג אחת לחודש מי הן עשר הקבוצות הטובות באירופה באותה נקודת הזמן. הפעם בולטות בהיעדרן האיטלקיות, בראשן אינטר, מילאן ויובנטוס שניצחו רק פעמיים בחמישה מחזורים.

10. צ'לסי

ההתנהלות של הבלוז בשוק ההעברות מאז שטוד בולי רכש אותם היא כאוטית. עם זאת, כשמחתימים למעלה מ-30 שחקנים תוך שנתיים בסכומי עתק, סטטיסטית הם יפגעו עם כמה מהם. המאמן החדש אנצו מארסקה גיבש רשימה מצומצמת של שחקנים שאיתה הוא הולך ובינתיים זה נראה מבטיח.

התקפת צ'לסי היא הפורייה ביותר באנגליה מלבד מנצ'סטר סיטי, כשמרבית הקרדיט לקול פאלמר שלא דעך אחרי עונת השיא אשתקד והחלוץ ניקולאס ג'קסון שסופר ארבעה שערים בחמישה מחזורים. כך, לבלוז בהחלט יש סיכוי להיאבק עד הסוף על כרטיס לליגת האלופות.

קול פאלמר וניקולאס ג'קסון. בכושר מצוין, צילום: גטי אימג'ס

9. פריז סן ז'רמן

ביום שאחרי קיליאן אמבפה, אלופת צרפת מראה שעדיין יש לה הרבה מה להציע. עוסמאן דמבלה מגלה שיפור וכבר עכשיו יש לו יותר שערי ליגה מבכל העונה שעברה – ארבעה לעומת שלושה. גם בראדלי בארקולה עם ארבעה שערי ליגה ושני המקומיים עוזרים לממש את החזון החדש של הפריזאים – ליצור קבוצה עם זהות יותר "צרפתית".

לפ.ס.ז' ככל הנראה יש את ההגרלה הכי קשה בליגת האלופות, כשמצפים לה מפגשים מול ארסנל, אתלטיקו מדריד, באיירן מינכן וסיטי. אם תצליח להשיג בהם תוצאות טובות, היא קרוב לוודאי תטפס ברשימה הזו.

שחקני פ.ס.ז'. יהיה לה קשה מאוד בליגת האלופות העונה, צילום: רויטרס

8. אסטון וילה

בהמשך ישיר לעונה שעברה, אונאי אמרי מנווט את הקבוצה לצמרת באנגליה כשנכון לעכשיו המרחק מסיטי המוליכה עומד על נקודה. איבוד הנקודות היחיד הגיע מול ארסנל ובשני המחזורים האחרונים וילה אף חזרה מפיגור. האתגר כעת הוא להישאר למעלה כשבמקביל יש לה את ליגת האלופות.

הסיפור בווילה עד כה הוא צמד החלוצים. אולי ווטקינס נחשב לאחד הטובים בליגה, ומסתמן כי מחליפו הוא יהלום לא פחות גדול. ג'ון דוראן הקולומביאני בן ה-20 כמעט תמיד עולה מהספסל בגלל ווטקינס, אך עד כה יש לו בליגה ארבעה כיבושים בממוצע של שער כל 33 דקות, כולל מועמד לשער העונה. האם אמרי יצליח לשלב אותם אחד ליד השני?

ג'ון דוראן ואולי ווטקינס. אסטון וילה בידיים טובות, צילום: רויטרס

7. באייר לברקוזן

אלופת גרמניה ממשיכה להיות מכונה התקפית כמו בעונה שעברה ובשני משחקיה האחרונים הציגה את שתי הדרכים בהן היא יודעת לנצח – בריקוד על המגרש או בדרמה. את פיינורד היא הביסה בהולנד 0:4 כשכל השערים הובקעו לפני המחצית. אחר כך בא 3:4 על וולפסבורג משער ניצחון בדקה ה-93. כמה שערים כאלה היו לה בעונה שעברה.

היכולת ההתקפית אולי שווה מקום גבוה יותר ברשימה, אך ההגנה מושכת אותה לאחור. לברקוזן כבר ספגה תשעה שערים בארבעה מחזורים, זאת בהשוואה ל-24 ספיגות בכל העונה שעברה בליגה. בשבת הקרובה מחכה לה משחק העונה מול באיירן מינכן המשודרגת שעשוי ללמד הרבה.

באייר לברקוזן צריכה לאזן את ההגנה. ההתקפה עדיין עובדת מצוין, צילום: גטי אימג'ס

6. ריאל מדריד

מצד אחד, אלופת אירופה מחוזקת באמבפה עדיין לא שוטפת את המגרש כפי שציפינו. מצד שני, כשבכל יומיים נפצע שחקן אחר אפשר להבין מדוע. ריאל לא בנויה לכדורגל סוחף כמו שהיא תוכנתה לנצח משחקים. במרבית משחקיה העונה המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים ואחרי ההפסקה היא מצאה דרכים לנצח.

חרף שלל הפציעות, קרלו אנצ'לוטי משתדל לעשות רוטציות ולפעמים יש לזה מחיר. ב-1:4 על אספניול בשבת ארדה גולר פתח במקום ויניסיוס, לא החזיר על הקרדיט שקיבל והוחלף כשריאל נקלעה לפיגור. הספסול עשה לברזילאי טוב, שכן אחרי שנכנס במקום הטורקי הוביל את ריאל למהפך עם אחת המחציות הטובות שלו העונה. ריאל עוד תגיע גבוה יותר ברשימה הזו, היא רק צריכה זמן.

ויניסיוס ורודריגו חוגגים, צילום: גטי אימג'ס

5. ארסנל

ייתכן והמקום החמישי עושה לתותחנים עוול. את משחקי החוץ המאתגרים מול אסטון וילה וטוטנהאם הם צלחו עם ניצחון ושער נקי. שתי המעידות בליגה, נגד ברייטון ומנצ'סטר סיטי, היו אחרי שקיבלו כרטיס אדום שנוי במחלוקת בזמן שהיו ביתרון. לא היה צריך הרבה כדי שיהיו במאזן מושלם.

ההתקפה עדיין לא בשיאה ואת זה אפשר לייחס לפציעה של מרטין אודגור. מהגנה לא פופולרי להתלהב, אך נעשה זאת. יוריין טימבר שהחמיץ כמעט את כל העונה שעברה, וריקרדו קלאפיורי שהציג את עצמו עם שער אדיר מול סיטי, נראים כמי שמשלימים נהדר את חוליית ההגנה הטובה בעולם.

ריקרדו קלאפיורי ושחקני ארסנל חוגגים מול מנצ'סטר סיטי. לא יוותרו עד הסוף, צילום: גטי אימג'ס

4. באיירן מינכן

עם ממוצע של ארבעה שערים למשחק בליגה ועוד תשיעייה מול דינמו זאגרב+, באיירן שוב מרתיעה. מינוי וינסנט קומפאני למאמן היה הימור, אך הפתיחה שלו נהדרת. הארי קיין חם כהרגלו, אך השם הכי מסקרן הוא מייקל אוליסה. הצרפתי הגיע מקריסטל פאלאס והשתלב מיד, כשבשישה משחקים הוא מעורב בשמונה שערים. כבר עכשיו נראה שמעמדו גבוה משל "ותיקים" כמו סרג' גנאברי, קינגסלי קומאן ולירוי סאנה.

קיין, אוליסה וג'מאל מוסיאלה נראים כמו טריו שיכול לקחת את באיירן עד הסוף בכל המסגרות, אך הלו"ז עד כה היה די קל ובחודש אוקטובר היריבות יהיו קשות יותר. בין היתר, לבאיירן מצפים ביקורים אצל אסטון וילה וברצלונה שעשויים להשפיע על מיקומה בדירוג הבא.

הארי קיין. באיירן מינכן עובדת כמו מכונה משומנת, צילום: AP

3. ברצלונה

על הנייר בארסה לא הייתה אמורה להיות כאן, אך אי אפשר להתעלם מהשדרוג תחת האנזי פליק. מחליפו של צ'אבי מפיק הרבה יותר מההתקפה, במיוחד מראפיניה שמצא תחתיו חיים חדשים. רוברט לבנדובסקי ממשיך לתת מספרים. לאמין ימאל בן ה-17 מככב ומוכיח את מה שהיה ברור לנו - שהיורו לא היה משהו חד פעמי עבורו.

האתגר כעת יהיה מאחורה. מארק אנדרה טר שטגן כנראה גמר את העונה ולבארסה יש דילמה. בטווח המיידי היא תוכל להחתים שוער שאין לו קבוצה, או לתת גב לשוער השני איניאקי פנייה. בפעם הקודמת שטר שטגן נפצע לתקופה ממושכת, פנייה לא מילא את תפקידו בצורה טובה. חוסר ביטחון בעמדת השוער עלול להשפיע לרעה על הקבוצה כולה.

לאמין ימאל ורוברט לבדובסקי. הכוכבים של ברצלונה, צילום: גטי אימג'ס

2.  ליברפול

כשיורגן קלופ הודיע במהלך העונה שעברה על עזיבה בקיץ, הוא הודה שתשו כוחותיו. זה היה ניכר כשהקבוצה עצמה איבדה גובה בישורת האחרונה. תחת מחליפו ארנה סלוט ליברפול שוב נראית רעבה, התקפית, מועמדת אמיתית לאליפות. נכון, היה הפסד מפתיע בבית לנוטינגהאם פורסט, אך זה היוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל.

ההפסד לפורסט היה הפעם היחידה שליברפול ספגה בליגה, וההגנה מצליחה לתרום גם בצד השני של המגרש. ב-1:3 המרשים על מילאן בסן סירו, שני הבלמים הבקיעו מבישולים של המגנים. גם חוליית ההתקפה מרשימה, כשלואיס דיאס ומוחמד סלאח נראים בלתי ניתנים לעצירה.

ליברפול נראית מצוין עד כה, צילום: גטי אימג'ס

1. מנצ'סטר סיטי

כשהחלוץ שלך עומד על ממוצע של צמד למשחק, מקומך עדיין בפסגה. ארלינג הולאנד שובר שיאים מפתיחת העונה ומצליח לחלץ את סיטי גם כשהיא מסתבכת. הסיפור המרכזי בסיטי הוא גם הנורבגי, אך לא רק. בכל עונה פפ גווארדיולה מוצא שחקנים חדשים שיבלטו, גם אם זה על חשבון אחרים. שחקן העונה שעברה פיל פודן עדיין לא הגיע לעונה, סאביניו שהצטרף מג'ירונה תפס מקום בהרכב כאילו לא מדובר בצעיר בן 20 בעונתו הראשונה באנגליה.

מה שעלול להוריד את סיטי מהפסגה הוא הפציעה של רודרי. בלי הספרדי בשנים האחרונות אחוזי ההצלחה של הקבוצה צנחו, וכעת הם ייאלצו להסתדר בלעדיו לשארית העונה. עם זאת, יש מעט תקווה. הקשר כמעט ולא שיחק העונה בגלל פציעה אחרת וסיטי בכל זאת תפקדה. השאלה אם לאורך זמן הולאנד ימשיך בקצב המסחרר ואם סיטי תצליח למלא את החלל הגדול בקישור.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ארלינג הולאנד מציב את מנצ'סטר סיטי בראש הרשימה, צילום: גטי אימג'ס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר