אופ"א הודתה: נבחרת ספרד נהנתה מטעות שיפוט בדרך לזכייה ביורו

כחודשיים וחצי אחרי רבע הגמר מול גרמניה, באופ"א הודיעו שהיה צריך להישרק פנדל בעקבות נגיעת היד של קוקורייה • בזמן האירוע התוצאה הייתה 1:1 בהארכה, כאשר הספרדים ניצחו בסוף 1:2

מרק קוקורייה נוגע בידו בכדור ברחבה. אז למה זה לא פנדל?. צילום: רויטרס

חודשיים וחצי אחרי ההחלטה שהסעירה את הכדורגל העולמי, באופ"א מודים – טעינו. כזכור, ברבע גמר יורו 2024 בין נבחרות לספרד וגרמניה, נגיעת יד של מרק קוקורייה הספרדי ברחבה לא נענתה בשריקת פנדל. באותם הרגעים התוצאה הייתה 1:1 בהארכה ובדקה ה-119 מיקל מרינו כבש את ה-1:2 של הספרדים, כך שברור לכולם כי להחלטה זו היו השלכות גורליות.

באותו המקרה בעיטה לעבר השער הספרדי פגעה בידו של קוקורייה. ההסבר בזמנו לאי שריקת פנדל הייתה שידו של המגן לא הייתה בתנועה לא טבעית וגם האופן היד הייתה מוטה לא הרחיבה את נפח גופו. כעת ועדת השיפוט הודתה בפני השופטים הבינלאומיים כי היה צריך להישרק פנדל. הטענה החדשה הינה שבעיטות הפוגעות ביד בדרכן למסגרת השער צריכות לגרור ענישה מחמירה יותר, אלא אם היד הייתה צמודה בגוף – מה שלא רלוונטי למקרה הזה.

ספרד, כמובן, המשיכה לזכייה ביורו אחרי אותו ניצחון על גרמניה. אם ההחלטה בזמן אמת ברבע הגמר הייתה אחרת, ככל הנראה היינו מקבלים אלופת אירופה אחרת.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר