אחוזות, רכבי יוקרה והשקעות: כמה שווה רונאלדו הברזילאי?

חלוץ העבר, אחד השחקנים הטובים בהיסטוריה, מחזיק בכמה נכסי נדל"ן גדולים במדינתו וברחבי העולם, מכוניות פאר וגם בבעלות על מועדוני כדורגל • אז כמה יש לו בחשבון הבנק?

רונאלדו הברזילאי במרכז. שווה הרבה כסף. צילום: AP

רונאלדו הברזילאי הוא אחד השחקנים הטובים אי פעם שדרך על מגרש הכדורגל. למרות תקופה קצרה יחסית באור הזרקורים, רונאלדו הוביל את נבחרת ברזיל לזכייה הבלתי נשכחת במונדיאל 2002 והמציא מחדש את תפקיד החלוץ בכדורגל העולמי. בשיאו, הוא נחשב לשחקן הטוב בעולם וכיום נחשב לאחד מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה. 

במהלך הקריירה הרוויח שכר של כ-25 מיליון דולר בלבד ושוויו הנקי נאמד כיום ב-160 מיליון דולרים. אחד המהלכים המרכזיים בקריירה המסחרית של הברזילאי היה החתימה על חוזה משתלם עם חברת נייקי בשנת 1996.

החוזה, שנחתם ל-10 שנים, היה בשווי 180 מיליון דולר, וכלל גם הסכם חסות לכל החיים. אחד המוצרים המזוהים ביותר עם רונאלדו היה מגפי הכדורגל Mercurial R9, שנוצרו במיוחד עבורו ושימשו אותו במונדיאל 1998.

רונאלדו. אגדה, צילום: AP

מאז, מגפי ה-Mercurial הפכו לאחד ממותגי הדגל של נייקי, ונבחרו על ידי כוכבי כדורגל אחרים כמו כריסטיאנו רונאלדו וקיליאן אמבפה. לצד החוזה עם נייקי, רונאלדו הופיע גם בפרסומות נוספות לחברות גדולות כמו סניקרס ופירלי, והפך לדמות בולטת בזיכיון משחקי הווידאו "פיפ"א" של EA.

בשנת 2018, רונאלדו הפך לבעלים הראשי של מועדון הכדורגל ויאדוליד מהליגה הספרדית. לאחר שרכש נתח של 51% מהמועדון תמורת כ-30 מיליון יורו. עם הרכישה, הוא הצהיר כי יפעל לבניית "הקבוצה הטובה ביותר האפשרית". בדצמבר 2021 הרחיב רונאלדו את מעורבותו בעולם הכדורגל כשקנה שליטה גם במועדון קרוזיירו, מועדון נעוריו, בסכום של 70 מיליון דולר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מעבר לעיסוקיו בכדורגל כוכב העבר מחזיק בנכסים יוקרתיים, כולל אחוזה בריו דה ז'ניירו בשווי 6 מיליון דולר, ורכבי יוקרה כמו פרארי, אאודי A8, למבורגיני ומרצדס בנץ. מאז פרישתו בשנת 2011, הוא ממשיך לתרום לתחום הספורט כשגריר של רצון טוב עבור האו"ם ונבחר לייצג את מונדיאל 2014.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר