המניה של אוסקר גלוך בנסיקה עצומה: הקפיצה הגדולה בשוויו בתוך שנתיים

הכישרון הגדול של הכדורגל הישראלי פותח הערב (רביעי, 19:45, ספורט 5) את עונתו השנייה בליגת האלופות כשהוא בן 20 בלבד • שחקנה של רד בול זלצבורג חווה עליה אדירה בשוויו הכספי מאז שיחק במכבי תל אביב, ולפי ההערכות אמור להכפיל את ערכו הכספי בתוך זמן קצר

אוסקר גלוך. צילום: טוויטר

אוסקר גלוך, בן 20 בלבד, פותח הערב (רביעי, 19:45, ספורט 5) את עונתו השנייה בליגת האלופות ונחשב בעיני רבים לכדורגלן הישראלי המוכשר ביותר כיום. גלוך הוא לא רק כישרון יוצא דופן, אלא גם שחקן עם פוטנציאל לפרוץ את גבולות תג המחיר והשכר באירופה.

הקריירה של גלוך זינקה בצורה מדהימה בשנתיים האחרונות, וההצלחה עוד לפניו. את הופעת הבכורה שלו בליגת העל ערך ב-11 באפריל 2022 במשחק העונה מול מכבי חיפה, בו כבש את שער השוויון לצהובים ב-1:1. כבר אז הוערך שווי השוק שלו בחצי מיליון יורו. הכישרון שלו התגלה גם באירופה, דרך הופעותיו במדי נבחרות ישראל הצעירות, ושוויו החל לעלות במהירות. תוך שלושה חודשים בלבד, בתחילת עונת 2022/23, עמד השווי על 3.5 מיליון יורו.

בינואר 2023 נמכר גלוך לרד בול זלצבורג תמורת 7 מיליון יורו, ובעונה אחת בלבד הוא הוכיח את יכולותיו הן בנבחרת הנוער במונדיאליטו והן באליפות אירופה לנבחרות צעירות. כעת, עם פתיחת משחקי ליגת האלופות, שוויו של גלוך עומד על כ-25 מיליון יורו לפי האתרים הכלכליים המנתחים את המצב בשוק השחקנים העולמי. 

אוסקר גלוך, צילום: EPA

ההערכות בשוק האירופי מדברות על כך ששוויו עשוי להכפיל את עצמו בעונה הקרובה, כשקבוצות בכירות באנגליה ובספרד מגלות עניין בשחקן, ולפי הפרסומים היו מוכנות להציע עליו סכומים גבוהים יותר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

גם בתחום השכר, גלוך רשם עלייה מרשימה. במכבי תל אביב השתכר כשכר חייל, 5,300 שקלים לחודש, וקיבל מענק של מיליון שקלים עם עלייתו לקבוצה הבוגרת. במסגרת חוזהו נקבע כי יקבל 10% מדמי ההעברה לאירופה. עם המעבר לזלצבורג, שכרו זינק בצורה משמעותית וכיום הוא מרוויח 650 אלף יורו בעונה, ועם מענקים שכרו עשוי להגיע למיליון יורו לעונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר