קטן באולד טראפורד ובניון בברנבאו: חמשת הרגעים הגדולים של ישראלים בליגת האלופות

רגע לפני שאוסקר גלוך יחל עונה נוספת במפעל החשוב ביבשת במדי רד בול זלצבורג, נזכרנו בכמה אירועים שלא נשכח לעולם בו כדורגלן כחול-לבן גרם לנו להתרגש עד דמעות

קטן חוגג באולד טראפורד. צילום: Getty Images

הערב (רביעי) אוסקר גלוך יחל את עונתו השנייה בליגת האלופות במדי רד בול זלצבורג. היהלום הישראלי הראה כבר בעונה שעברה את היכולת שלו לספק יכולת מרשימה ברמות הגבוהות ביותר וינסה לעשות עוד קפיצת מדרגה, בדרך לאחד מהמועדונים הגדולים באירופה. לרגל הופעתו הראשונה היום עם סגנית אלופת אוסטריה בצ'מפיונס לעונת 2024/5 בחרנו את חמשת הרגעים הגדולים של ישראלים במפעל. 

5. יניב קטן כובש מול מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד (18.9.2002)

זו הייתה הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית שיחקה במפעל הבכיר ביבשת כשהירוקים עשו היסטוריה. המשחק הראשון שלהם בשלב הבתים סידר להם מפגש מול מועדון הפאר האנגלי בחוץ. בדקה ה-8 שחקן הבית ואחד הגדולים אי פעם של המועדון הירוק נשלח לכדור ארוך והכניע את פביאן בארטז.

קטן מרוב התרגשות לא ידע מה לעשות עם עצמו וקיבל אהבה גדולה מהחברים, בזמן שאלפי ירוקים ביציע תיאטרון החלומות מזילים דמעה. המשחק אמנם נגמר בתבוסה 5:2 אבל הרגע הזה ככל הנראה הוא הרגע הגדול ביותר של קטן בקריירה ורגע שזכור לכל ישראלי.

4. אוסקר גלוך כובש מול אינטר ומקדיש את השער לילדים החטופים בעזה (25.10.23)

כשלושה שבועות לאחר הטבח הנוראי של החמאס בישראל, ילד הפלא כבש את שערו השני בליגת האלופות בשלושה משחקים. בדקה ה-57 בעט גלוך תוך כדי ריצה בחצי גובה אל הרשת מ-16 מטרים, ואיזן זמנית את התוצאה מול סגנית אלופת אירופה אז.

לצערו זה לא סייע לקבוצתו רד בול זלצבורג, שהפסידה 2:1 לאינטר בסן סירו. לאחר השער, הקשר הישראלי בן ה-19 סימן למצלמות את המספר 30 – כמספר הילדים הישראלים שנמצאים בשבי חמאס, כאשר חלקם שוחררו מאז. "זה רגע מיוחד עבורי ועבור המדינה שלי", אמר גלוך בסיום המשחק, "אני רוצה להמשיך ככה ושיגיעו שערים נוספים. זאת תחושה מרגשת מאוד לכבוש שער כזה".

אוסקר מאושר בסן סירו, צילום: AFP

3. ערן זהבי כובש במספרת אדירה מול ליון (7.12.10)

רשימת השחקנים הישראלים שכבשו בשלב הבתים של ליגת האלופות היא מאוד מצומצמת ויוקרתית. אבל כמה שחקנים ישראלים הבקיעו במספרת בליגת האלופות ועוד במשחק חוץ בצרפת? ובכן, רק ערן זהבי. הווינר הכי גדול של הכדורגל הישראלי, אז כשחקן בהפועל תל אביב סידר לאדומים מהפך מהסרטים בסטאד דה ז'רלאן נגד ליון עם גול חלומי במספרת. ביצוע שלא היה מבייש את הגדולים ביותר בעולם.

אמנם הפועל לא הצליחה לשמור באותו משחק על היתרון שלה וספגה שוויון דרמטי לקראת הסוף, אבל זהבי נכנס באותו ערב לדפי ההיסטוריה של הפועל תל אביב, והכדורגל הישראלי בכלל, עם השער הכי יפה ששחקן ישראלי כבש בצ'מפיונס, לפחות עד עכשיו.

זהבי בטירוף על אדמת צרפת, צילום: רויטרס

2. מנור סולומון חוגג מול ריאל מדריד (22.10.2020)

בשיא התפשטות מגפת הקורונה, סולומון קיבל את חולצת ההרכב, בין היתר בשל ההרכב החסר של שחטאר דונייצק, היה מצוין לכל אורך המחצית הראשונה ובא על שכרו עם רגע גדול. בדקה ה-43 הוא ביצע דאבל פס עם טטה וסיים את ההתקפה בבעיטה שטוחה לרשת, שקבעה 0:3 מדהים לאלופת אוקראינה על אלופת ספרד, בדרך ל-2:3 דרמטי בסיום.

הישראלי סיים את המשחק עם חמישה דריבלים - יותר מכל שחקן אחר על כר הדשא. דייק ב-93 אחוז מהמסירות שלו - השני מבין כל שחקני ההרכב של שחטאר, גרם לאושר גדול במדינת ישראל וכמובן גרף מחמאות במשך ימים ארוכים גם אחרי המשחק.

סולומון כובש מול ריאל במדי שחטאר, צילום: AP

1. יוסי בניון מנצח את ריאל מדריד בברנבאו (25.2.09)

הניצחון הראשון של ליברפול בסנטיאגו ברנבאו אי פעם הגיע משער של אחד השחקנים הגדולים שגדלו בארץ הקודש. בנגיחה, לא ברגל. 1.75 מטר מדימונה, שעלו לנגוח מעל פפה, סרחיו ראמוס ולסאנה דיארה. זאת לא הייתה ליברפול של היום - עמוסת כוכבים - אלא קבוצה אחרת, שקועה בחובות ובעיות. הקשר הישראלי הביא אז למועדון הפאר האנגלי רגעים גדולים של אושר, כאלה שהיו נדירים באותן שנים, וזה ללא ספק הרגע הכי גדול של בניון עצמו בקריירה, בשביל שחקן ששיחק בליברפול, בצ'לסי, בארסנל ובווסטהאם, זה אומר הכל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בניון מנצח את ריאל בברנבאו, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר