קיין ובאיירן מינכן היממו, אמבפה וריאל מדריד חגגו: ערב חלומי בפתיחת ליגת האלופות

עונת 2024/25 בצ'מפיונס יצאה לדרך בפורמט החדש • אלופת אירופה ניצחה 1:3 את שטוטגרט • 2:9 מפלצתי לבווארים על דינמו זאגרב, רביעייה לחלוץ האנגלי • ליברפול גברה 1:3 על מילאן • יובנטוס - פ.ס.וו איינדהובן 1:3, ספורטינג ליסבון - ליל 0:2, יאנג בויז ברן - אסטון וילה 3:0

הארי קיין. משחק משוגע. צילום: AP

סוף סוף היא חזרה. ליגת האלופות בפורמט החדש לעונת 2024/25 יצאה הערב (שלישי) לדרך באופן רשמי עם לא פחות משישה משחקים, כשבין היתר אריות היבשת הראשונות החלו את דרכן במפעל. 

כזכור, הפורמט החדש כולל 36 קבוצות שישחקו ביניהן בשיטת ליגה, כשלכל אחת מחכים 8 משחקים בשלב הראשוני לפני הנוקאאוט. 8 הקבוצות הראשונות יעלו אוטומטית לשמינית הגמר, מקומות 9-24 יתחרו על 8 הכרטיסים הנוספים וכל השאר יודחו מאירופה. 

ריאל מדריד - שטוטגרט 1:3

לבלאנקוס ולרכש הכי גדול של הקיץ - קיליאן אמבפה - יש רק מטרה אחת והיא לשמור על תואר אלופת אירופה ולהניף בפעם ה-16 את גביע האלופות.

המסע החל ברגל ימין עבורה ועבור החלוץ, שכבש את שערו הראשון בצ'מפיונס במדי קבוצתו החדשה עם פתיחת המחצית השנייה (46). דניז אונדב השווה עבור האורחת (68) אך אנטוניו רודיגר (83) ואנדריק (95) שחררו אנחת רווחה בברנבאו.

קיליאן אמבפה. שער ראשון בליגת האלופות במדי ריאל מדריד, צילום: AFP

מילאן - ליברפול 3:1

קרב הענקיות של הערב הבטיח וקיים עם 4 שערים, מהפך, משקופים ומצבים נהדרים. כריסטיאן פוליסיק עוד העלה את הרוסונרי ליתרון מהיר (3), אך התשובה של המייטירדס הייתה חד משמעית.

איברהימה קונטה עלה גבוה וכבש את השוויון (23), וירג'יל ואן דייק הפך (41) ודומיניק סובוסלאי (67) נעץ את המסמר השלישי. ארנה סלוט והחבורה שלו יחזרו לאנגליה עם חיוך גדול.

וירג'יל ואן דייק. ניצחון גדול של ליברפול,

באיירן מינכן - דינמו זאגרב 2:9

תצוגת תכלית של הבווארים ושל אחד החלוצים הכי טובים בעולם כרגע - הארי קיין - שדרסו את היריבה הקרואטית לה יהיה קשה מאוד להשיג נקודות במפעל העונה.

קיין ניצח על התזמורת עם רביעייה בלתי נשכחת (20, 58, 73, 78) - כששלושה מהשערים נכבשו בפנדלים. מייקל אוליסה הוסיף צמד משלו (38, 61), רפאל גררו (34), לירוי סאנה (85) ולאון גורצקה (92) התכבדו גם הם. שערים מהירים של ברונו פטקוביץ' (49) וטאקויה אוגיווארה (51) הלחיצו מעט את הגרמנים לפני ההתפוצצות.

הארי קיין. רביעייה ענקית, צילום: EPA

יובנטוס - פ.ס.וו איינדהובן 1:3

במשחק המוקדם שפתח באופן רשמי את ערב האלופות, הגברת הזקנה, שחזרה לאירופה אחרי שנת היעדרות גברה 1:3 על פ.ס.וו איינדהובן. שערים של קנאן יילדיז (21), ווסטון מקיני (27), ניקולס גונזלס (52) הכריעו את ההולנדים בטורינו, איסמעל סאיברי (93) רק צימק בתוך תוספת הזמן. 

קנאן יילדיז חוגג. יובנטוס מסמנת וי ראשון בליגת האלופות, צילום: EPA

יאנג בויז ברן - אסטון וילה 3:0

החבורה באנגליה, שכבר 41 שנים לא שיחקה בליגת האלופות, חזרה בסערה. יורי טילמאנס (27) ג'ייקוב ראמזי (38) ואמאדו אונאנה (86) היו אחראים על החגיגה בשוויץ.

אסטון וילה בהופעת בכורה מהסרטים בליגת האלופות, צילום: EPA

ספורטינג ליסבון - ליל 0:2

גם הפורטוגלים פתחו את העונה האירופית ברגל ימין. ויקטור גיוקרש החלוץ הלוהט כבש את השער הראשון (38), זינו דבאסט (65) וקבע את תוצאת המשחק.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ויקטור גיוקרש. לא מפסיק להבקיע,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר