החלוץ הלוהט באירופה רוצה להראות ש-100 מיליון יורו זה לא מחיר מוגזם

ויקטור גיוקרש עלה על הרדאר של הקבוצות הבכירות באירופה, שסירבו לשלם עליו סכום של תשע ספרות • עד כה, נראה שהחיסכון הכספי הוא ההפסד שלהן, כי השבדי בן ה-26 משאיר אבק לכולם במדי ספורטינג ליסבון • כנראה שהמעבר לארסנל יקרה רק בקיץ הבא, אבל בינתיים הוא ימשיך לחורר רשתות בקצב מסחרר

ויקטור גיוקרש חוגג. צילום: רויטרס

כשארסנל חיפשה בקיץ חלוץ חדש בנרות, עלה גם שמו של החלוץ השבדי של ספורטינג ליסבון, ויקטור גיוקרש. אבל אלופת פורטוגל דרשה עבורו 100 מיליון יורו, סכום השחרור שמופיע בחוזה שלו. בארסנל אמרו שזה מוגזם, והשאילו במקומו את ראחים סטרלינג.

עד כמה סטרלינג יצליח העונה בארסנל נצטרך להמתין ולראות. מה שכמעט בטוח זה שכאשר גיוקרש יעזוב בסופו של דבר את ספורטינג, זה יהיה בלא פחות מ-100 מיליון יורו – ולא מן הנמנע שמי שתשלם את הסכום הזה תהיה... ארסנל.

ראחים סטרלינג. ארסנל הלכה עליו במקום, צילום: רויטרס

מבחינת אוהדי התותחנים, ובכלל חובבי הכדורגל באנגליה, גיוקרש הוא שם כמעט אלמוני. נכון, ברייטון רכשה אותו בינואר 2018, כשהיה בן 17 וחצי, אבל הוא מעולם לא שיחק במדיה בליגה, ובמשך שלוש שנים הוא הושאל כל פעם לקבוצה אחרת. תחילה לסט פאולי בגרמניה, אחר כך לסוונזי ואז לקובנטרי. תמיד קבוצות מליגות נמוכות.

רק בפעם השלישית, בליגת המשנה האנגלית, הוא התחיל למצות את הפוטנציאל האדיר שלו והבקיע 40 שערים בשנתיים, בין 2021 ל-2023. ועדיין, עבור קבוצות הפרמייר ליג הוא לא היה טוב מספיק. למרות שהיה על המדף, אף קבוצה אנגלית בכירה לא עשתה מאמצים של ממש לרכוש אותו. נראה היה שהוא יישאר בגדר פוטנציאל לא ממומש, כמו רבים וטובים לפניו.

ויקטור גיוקרש חוגג, צילום: AFP

אבל אז, לפתע, הופיעה ספורטינג ליסבון והחליטה להמר על החלוץ השבדי הגבוה והעוצמתי. בקיץ שעבר היא שילמה לקובנטרי 24 מיליון יורו – ועשתה את עסקת חייה.

גיוקרש סיים את העונה שעברה עם מאזן מטורף של 43 שערים ו-15 בישולים ב-50 משחקים (כולל 29 שערי ליגה). הוא הוליך את ספורטינג לזכייה באליפות בפער של 10 נקודות לפני בנפיקה, הוכתר כמלך השערים וכשחקן העונה בפורטוגל. בליגות הבכירות באירופה היה רק שחקן אחד שכבש יותר ממנו בעונה שעברה, הארי קיין, שהבקיע 36 שערים במדי באיירן מינכן.

הארי קיין. היחיד שעקף את השבדי, צילום: אי.פי

הפוטנציאל שתמיד היה שם, סוף סוף התפרץ. גיוקרש הוא החלוץ המודרני המושלם – הוא לא רק מבקיע, אלא גם מרבה לבשל. הוא מהיר מאוד, עם טכניקה אישית נהדרת ובעיטה עוצמתית. הוא נע לרוחב כל קו ההתקפה, קורא את המשחק מצוין ואחרי השנה האחרונה הוא גם משחק עם המון ביטחון עצמי.

גיוקרש נולד בשטוקהולם למשפחה ממוצא הונגרי (ולכן השם הכל כך לא שבדי) והחל לשחק בקבוצה הקטנה ברומפויקרנה שמשחקת בליגות הנמוכות. בינואר 2018 שילמה ברייטון, מועדון שיודע לזהות כישרונות צעירים בכל העולם, סכום צנוע של מיליון יורו עבורו, אבל ויקטור היה צעיר מדי והקפיצה מהליגה השנייה בשבדיה לפרמייר ליג הייתה גדולה מדי.

ויקטור גיוקרש, צילום: אי.אף.פי

אפשר בהחלט לומר על גיוקרש שהוא "לייט בלומר". הוא כבר בן 26 ולמעשה עד לפני שנה מעטים הכירו אותו. הוא בוודאי לא נחשב לחלוץ אירופי בכיר. היום הוא כבר לגמרי כזה, אחרי עונת הפריצה שלו אשתקד ובמיוחד אחרי שפתח את העונה הנוכחית בסערה, עם 8 שערים ו-3 בישולים ב-6 משחקים במדי ספורטינג ועוד 3 שערים ו-2 בישולים בנבחרת שבדיה, שניצחה בשבוע שעבר בליגת האומות את אזרבייג'אן ואסטוניה.

ביום שישי הוא שוב כבש (בפנדל) כשספורטינג ניצחה את ארוקה 0:3 והתבססה בראש טבלת הליגה בפורטוגל עם 15 נקודות מ-5 משחקים, והפרש שערים 2:19.

ויקטור גיוקרש. מחווה לנבל ביין מבאטמן, צילום: אי.פי.אי

המאזן של גיוקרש ב-8 משחקיו מתחילת העונה הוא פשוט פסיכי: 11 שערים ו-5 בישולים. מעורבות ב-16 שערים – שניים בממוצע בכל משחק! אין אף שחקן באירופה עם ממוצע שאפילו מתקרב לזה.

חלון ההעברות באירופה ננעל, אבל התקשורת לא מפסיקה לעסוק בעתידו של גיוקרש. ארסנל, צ'לסי, ליברפול וברצלונה הן הקבוצות שהוזכרו כמי שמעוניינות בו, והשאלה הגדולה היא האם המעבר יהיה כבר בינואר - או רק בקיץ הבא.

ויקטור גיוקרש, צילום: רויטרס

ובכן, ספורטינג לא מתכוונת לוותר על היהלום השבדי שלה באמצע העונה, כאשר היא משחקת בליגת האלופות ומאמינה שלא תסיים את דרכה בינואר, אלא תגיע לפחות לסיבוב הפלייאוף.

נשיא ספורטינג ליסבון, פרדריקו ורנדאש, אמר: "יש לו סעיף שחרור של 100 מיליון יורו. ראיתי שחקנים פחות טובים ממנו שנמכרו בסכומים גבוהים יותר. ספורטינג שמחה שיש לה את ויקטור והוא שמח להיות כאן".

ויקטור גיוקרש. בינתיים שמח להיות בספורטינג, צילום: אי.פי.אי

וגם ויקטור עצמו חושב באופן דומה. בראיון לתקשורת השבדית הוא אמר השבוע: "ספורטינג רצו שרוב השחקנים הבכירים יישארו. אני נהנה מאוד בקבוצה, כך שלא הייתה לי בעיה להישאר. הסכום שדרשו עבורי היה כנראה קצת יותר מדי, כי לא יצא מזה כלום. אבל נראה מה יקרה בחלון הבא. ברור שאני שואף לשחק בליגות אחרות וברמה גבוהה יותר, אבל אני לא בלחץ".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הערב (22:00) תפתח ספורטינג את ליגת האלופות עם משחק חוץ מול ליל. בהמשך הדרך מצפים לה שני משחקים קשים במיוחד, ב-5 בנובמבר מול אלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי ושלושה שבועות לאחר מכן נגד ארסנל, שאולי תהיה הקבוצה הבאה של ויקטור גיוקרש. אבל רק בעונה הבאה, לא לפני כן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר