משקיפים על כולם מלמעלה: ברצלונה ולאמין ימאל ממשיכים ליהנות בספרד

קבוצתו של האנזי פליק ממשיכה להיות ההצגה הטובה באירופה עם ניצחון חמישי בחמישה משחקים אחרי 1:4 על ג'ירונה בדרבי הקטלאני • הכישרון הצעיר עקף את כוכבי ריאל מדריד, דני אולמו הצטרף לססק וזלאטן • וגם: השיא שאיבד ליאו מסי

לאמין ימאל חוגג. צילום: רויטרס

פגרת הנבחרות פגעה בהרבה קבוצות ברחבי אירופה. ארסנל איבדה את מרטין אודגור, המומנטום של ליברפול נעצר, אפילו אדר מיליטאו חזר עם פציעה קלה מנבחרת ברזיל והראה שלא נוח לו אתמול מול ריאל סוסיאדד. גם ברצלונה סובלת ממכת פציעות לא פשוטה, אבל נכון לעכשיו שום דבר לא מפריע לה. 

אחרי שרשמה שלושה ניצחונות של 1:2 צפופים ועוד 0:7 גדול על ריאל ויאדוליד, בארסה הגיעה לדרבי הקטלוני מול ג'ירונה אחרי שספגה ארבעה שערים ממנה בכל אחד משני המשחקים ביניהן בשנה שעברה. אז מה היא עשתה? כבשה ארבעה שערים בעצמה. 

לאמין ימאל, שכבר הפך לאחד השחקנים הכי טובים בעולם אחרי עונת בוגרים אחת, הבקיע צמד תוך שבע דקות. השער הראשון נבע מלחץ בלתי פוסק על הבלם דויד לופס, והשני בבעיטה מדויקת מחוץ לרחבה לפינה שלא הותירה לפאולו גזאניגה שום סיכוי. בכך הוא העלה את מאזנו לשלושה שערים העונה בלה ליגה, שזה אחד יותר משערי השדה של רודריגו, ויניסיוס וקיליאן אמבפה יחדיו העונה. עוד שער אחד והוא היה הופך לכובש השלושער הצעיר בליגה הספרדית מזה 94 שנה. 

לאמין ימאל חוגג, צילום: רויטרס

דקה לתוך המחצית השנייה ודני אולמו, מזווית קשה במיוחד, הפציץ את השלישי שלו בשלושה משחקים והראה שההגעה שלו מהווה תוספת משמעותית להתקפה והביאה ערך רב. הוא סך הכל השחקן השלישי של ברצלונה שמבקיע בכל אחד משלושת משחקיו הראשונים אחריו זלאטן איברהימוביץ' (5 משחקים) וססק פברגאס (4 משחקים). השער הרביעי, של פדרי, הגיע אחרי מסירת אמן של מארק קסאדו שחתכה את כל ההגנה. 

אם לג'ירונה יש משהו להתנחם בו, זה כריסטיאן סטואני. הקפטן האורוגוואי הוותיק של המועדון כבש את שערו ה-28 כמחליף בדרך להפסד 4:1 והפך למלך השערים מהספסל בתולדות הליגה הספרדית. בכך הוא עקף את לא אחר מאשר ליאו מסי, שהבקיע 27 שערים כאלו.

פדרי חוגג את השער הרביעי. משקיפים על הליגה מלמעלה, צילום: אי.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ברצלונה, כאמור, היא הקבוצה הראשונה שמגיעה לחמישה ניצחונות מבין חמש הליגות הבכירות באירופה. ביום חמישי היא תערוך את הופעת הבכורה שלה בפורמט החדש של ליגת האלופות במשחק חוץ מול מונאקו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר