עם אוסף רכבים נוצץ: כמה שווה ג'אנלואיג'י דונארומה?

השוער האיטלקי בן ה-25 שאותו תצטרך נבחרת ישראל להכניע הערב (שני, 21:45, ספורט 5) בליגת האומות, מרוויח טוב בפריז סן ז'רמן וגם מחזיק בחסות אחת גבוהה במיוחד שמכניסה לכיסו סכום כסף גבוה

ג'אנלואיג'י דונארומה. צילום: אי.אף.פי

נבחרת ישראל תמשיך הערב (שני, 21:45, ספורט 5) את המסע שלה בליגת האומות כאשר תארח בהונגריה את נבחרת איטליה. בדומה למשחק מול בלגיה, גם הפעם אין ציפיות רבות מחניכיו של רן בן שמעון, במיוחד כאשר מולם יעמוד אחד השוערים הטובים בעולם, ג'אנלואיג'י דונארומה.

דונארומה, היום בן 25, מככב בשלוש השנים האחרונות בפריז סן ז'רמן. הונו של השוער מוערך בסביבות 50 מיליון יורו, ולפי חלק מההערכות אולי אף למעלה מכך. הוא פרץ ונכנס לשער מילאן כבר בגיל 16, ובשנתיים הראשונות שכרו עמד על 200 יורו בלבד ולאחר מכן כבר הגיע לכ-6 מיליון יורו לעונה.

בשנת 2021 חתם בבירה הצרפתית וזכה לשדרוג משמעותי עם חוזה לחמש שנים בשכר של 12 מיליון יורו לעונה, בתוספת בונוסים ותמריצים, מה שהופך אותו לאחד השוערים בעלי השכר הגבוה ביותר במשחק כיום. שוויו בשוק השחקנים מוערך כיום ב-40 מיליון יורו, וגם בזה הוא אחד המובילים בעולם.

ג'אנלואיג'י דונארומה, צילום: רויטרס

דונארומה גדל באקדמיית הכדורגל של מועדון ASD נאפולי בעיר הולדתו קסטלמארה די סטביה, אליה הצטרף בשנת 2003. בגיל 14 הצטרף למילאן תמורת 250 אלף יורו, בה שיחק בעבר אחיו הגדול, אנטוניו. 

בשנים האחרונות שדרג את עצמו בחסויות כאשר לובש כפפות ונעליים של פומה לאורך הקריירה שלו במילאן, שאפשר לטעון שהייתה נותנת החסות הראשית שלו. בתחילת 2020 הוא עבר לאדידס כשלבש את הכפפות והנעליים שלהם במשחקי הליגה האיטלקית. ההערכה כי החסות מצד שתי חברות הבגדים נתנה לשוער מימון ישיר של כ-7 מיליון יורו לעונה.

ג'אנלואיג'י דונארומה, צילום: אי.פי

מלבד כדורגל, ג'אנלואיג'י שומר על חייו האישיים די פרטיים בפלטפורמות המדיה החברתית, ומתמקד בעיקר באוהדיו ובמעריציו. לעמוד האינסטגרם שלו יש 3.7 מיליון עוקבים, ובפייסבוק 1.5 מיליון, העוקבים אחרי עדכוני הקריירה שלו. 

השוער לא חי אורח חיים ראוותני במיוחד כפי שהייתם מצפים מסופרסטאר צעיר. בזמן שהתגורר במילאנו, הוא שכר פנטהאוז יוקרתי בעיר ולא רכש שם נכס, משל ידע שהוא לא מתכוון להשתקע בעיר. בפריז הוא כבר מתגורר בבית פרטי שעלותו כ-2.5 מיליון יורו.

עם זאת, אוסף המכוניות שלו מרשים למדי, כאשר האהובה עליו היא למבורגיני אורוס שחורה, עם תג מחיר של כ-174 אלף יורו. כמו כן, ברשותו מכוניות יוקרה אחרות כגון אלפא רומיאו ג'וליה, אודי S8, וטסלה מודל S. נראה כי דונארומה מוציא הרבה מרווחיו על המנועים שלו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by GIANLUIGI DONNARUMMA (@donnarumma)

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר