בתום דרמת ענק: ספרד בחצי גמר היורו אחרי ניצחון על גרמניה המארחת בהארכה

קרב הענקיות היה קרוב להכרעה ב-90 דקות, אבל פלוריאן וירץ איזן בדקה ה-89 לשער של דני אולמו בדקה ה-52 • דקה לסיום ההארכה הגיעה הנגיחה המדהימה של מיקל מרינו ושלחה את ספרד לחצי הגמר עם 1:2 מתוק

צעדת אוהדי נבחרת גרמניה בשטוטגרט, לקראת רבע הגמר

נבחרת ספרד הגיע למפגש עם גרמניה ברבע גמר היורו כשהיא רוצה להסיר מעליה קללה אחת - לנצח בפעם הראשונ ה בטורניר גדול את הנבחרת המארחת. זה היה קשה, דרמטי וכואב, אבל היא עשתה זאת אחרי 120 דקות פלוס של מותחן מהסרטים.

המחצית ראשונה מאופסת ועצבנית, והובילה כבר בדקה ה-8 להחלפתו של פדרי. תיקול חריף של טוני קרוס פצע את הספרדי הצעיר, שיותר מאוחר התברר כי סיים את חלקו בטורניר בגלל נקע בקרסול. המחליף שלו, דני אולמו, הפך לחלק מגיבורי המשחק.

זה קרה בדקה ה-52, כשילד הפלא לאמין ימאל העביר כדור רוחב ואולמו בעט בנגיעה לרשת של מנואל נוייר כדי לקבוע 0:1. המשחק המשיך להיות עצבני, ושתי הנבחרות בזבזו הזדמנויות לכבוש, כשניקלאס פולקרוג אף מדביק כדור אחד לעמוד השער של אונאי סימון.

הדרמה תפסה תאוצה בדקה ה-89, כשג'וזוע קימיך הוריד בנגיחה לעברו של המחליף פלוריאן וירץ שהמשיך בעוצמה לרשת של סימון. 1:1 והולכים להארכה. גשם הצהובים המשיך והשופט האנגלי אנתוני טיילור שלף 16 כאלה ועוד כרטיס אדום לדני קרבחאל (צהוב שני).

בדקה ה-119, היה זה שוב אולמו שמעורב בשער, הפעם כמבשל. הוא הגביה מצוין לעברו של מיקל מרינו - נכון עוד מחליף - שנגח בעוצמה לרשת את שער הניצחון. ספרד בחצי הגמר.

דקה 1. שופט המשחק אנתוני טיילור מאנגליה מוציא את ההתמודדות לדרך... ועוד לפני שריקת הפתיחה נרשם ארוע מכוער, כאשר אוהד נבחרת ספרד נצפה מצדיע במועל יד ביציע במהלך המנון ארצו.

דקה 8. ספרד מאבדת מוקדם מאוד את קשרה פדרי, לאחר שנפצע במהלך תיקול. פתיחת המשחק אגרסיבית מאוד מצד שתי הנבחרות. דני אולמו תפס את מקומו של פדרי.

פדרי מדדה אל מחוץ למגרש. חוסר מזל לספרדי הצעיר, צילום: אי.פי.אי

דקה 33. שערים אין, אבל משחק עצבני יש וגם עבירות לא חסר, כשבממוצע כל 3 דקות מבוצעת אחת. עד עכשיו נשלפו שלושה כרטיסים צהובים. 2 לגרמנים, 1 לספרדים. מחכים לשער הראשון.

מחצית. 0:0 בין גרמניה לספרד באצטדיון מרצדס בשטוטגרט.

רודרי וצ'אן. צמוד בשטוטגרט, צילום: אי.פי.אי
קרוס דורס את אולמו. משחק רווי עבירות,

דקה 46. המחצית השנייה יוצאת לדרך עם סדרת חילופים. נאצ'ו החליף את לה נורמן בספרד, אנדריץ' ווירץ' עלו במקום סאנה וצ'אן בגרמניה.

דקה 52 - שער! 0:1 לספרד. דני אולמו, שנכנס כמחליף כבר בדשקה ה-8 מעלה את הלה רוחה ליתרון אחרי בישול נהדר של ימאל. 

שחקני נבחרת ספרד חוגגים את שער היתרון של אולמו, צילום: אי.פי

דקה 89 - שער: 1:1. איזו דרמה. הלחץ הגרמני נשא פרי והמחליף וירץ בעט מתוך הרחבה את הכדור לרשת של סימון. הבישול קימיך. אנחנו בדרך להארכה.

דקה 90+4.  השופט שורק לסיום ושולח את גרמניה וספרד להארכה  במצב של 1:1.

דקה 91. ההארכה יוצאת לדרך...

וירץ חוגג את השוויון, צילום: Getty Images

 

דקה 100. כרטיס צהוב (ה-11 במשחק) מטופש לקרבחאל אחרי נגיעה מיותרת בכדור בעזרת ידו. הוא יחמיץ את חצי הגמר אם ספרד תנצח את גרמניה.

דקה 107. גרמניה פותחת בסערה את המחצית השנייה של הארכה ודורשת כדור עונשין מהנקודה הלבנה אחרי ספק נגיעת יד של קוקרייה. ה-VAR בדק: אין יד. עדיין 1:1.

דקה 119 - שער! 1:2 לספרד. הכרעה כזאת לא דמיינו. מיקל מרינו נוגח הגבהה של אולמו לרשת ונראה שהוא שולח את חבריו לחצי הגמר על חשבון המארחת. דרמה ראויה.

דקה 120+6. קרבחאל מקריב צהוב שני ומורחק. ספרד תחזיק מעמד את מעט הזמן שנותר?

דקה 120+8. זהו, נגמר. ספרד מנצחת 1:2 ועולה לחצי הגמר. גרמניה תישאר מעתה בתפקיד המארחת אחרי קלאסיקה דרמטית.

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר