"אמונה עיוורת": ארגנטינה שוב פנתה לגיבור שלה, ולא קוראים לו ליאו מסי

אלופת הקופה אמריקה שוב איבדה יתרון בתוספת הזמן של רבע הגמר (1:1) וראתה את הכוכב הגדול מחמיץ את הפנדל הראשון בדו קרב, אבל אמיליאנו מרטינס עם שתי הצלות גדולות קבע 2:4 ענק על אקוודור בדרך לארבע האחרונות

דיבו מרטינס מתרגה באוהדי צ'ילה / X

רבע הגמר בין ארגנטינה לאקוודור היווה סוג של דה ז'ה וו למשחקי העבר של האלביסלסטה, או במיוחד לזה של רבע הגמר הקודם בו שיחקה עם הולנד במונדיאל 2022. שוב שחקן הגנה כבש בדקה ה-35 (ליסנדרו מרטינס), שוב שער שוויון בתוספת הזמן של היריבה (קווין רודריגס, 90+1), שוב הולכים לפנדלים, שוב ארגנטינה עולה לחצי הגמר, שוב זה לא בזכות ליאו מסי. 

הפרעוש, שכבר עשה לעצמו שם עם החמצת פנדלים במדי הנבחרת, לקח את הפנדל הראשון של קבוצתו בדו קרב וניסה להתחכם עם פאננקה - בעיטת צ'יפ בנגיעה קלילה שמפתיעה את השוער שבדרך כלל מזנק לאחת הפינות. במקרה של מסי, הכדור פגע במשקוף, עלה למעלה ונחת רק מעל הרשת. 

אבל הפעם, השדים לא חזרו. עד הלילה, 19 פנדלים נבעטו לכיוונו של אמיליאנו מרטינס במדי נבחרת ארגנטינה ורק 10 נכנסו. אחרי הלילה, הכמות עלתה ל-24 פנדלים, ורק 12 נכנסו. 

אמיליאנו מרטינס עוצר את הפנדל של אלן מינדה, צילום: אי.אף.פי

"יש לנו אמונה עיוורת בשוער שלנו" אמר מאמן אלופת העולם, ליונל סקאלוני, על מרטינס, שניצב חמש פעמים בין הקורות כדי להציל את מולדתו מהדחה. בפעם הראשונה, עוד בזמן המשחק, הבעיטה של אנר ולנסיה פגשה את המשקוף. לאחר מכן, דיבו הדף את שתי הבעיטות של שחקני אקוודור עם שתי הצלות נהדות והעלה את נבחרתו לחצי הגמר. אם זה מזכיר משהו, אז גם ברבע הגמר הבעיטות של וירג'יל ואן דייק וסטיבן ברחהאוס נעצרו על ידי מרטינס. איך סקאלוני אמר? "גם אחרי ההחמצה של מסי, ידענו שמשהו חיובי עומד לקרות".

אז מה באמת עם מסי? אז בניגוד למשחק ההוא מול הולנד, הפעם הוא היה סולידי. למרות שכדור קרן שלו סידר בסופו של דבר לארגנטינה את שער היתרון, הוא נגע בסך הכל רק 32 פעמים בכדור לפי 'opta' - הכי מעט מאז שהחלו למדוד בארגון הסטטיסטיקה את הנתון. למרות שהוא הפך לשיאן הדקות בתולדות הקופה אמריקה, הפרעוש שיחק פצוע ומול הפיזיות של היריבה, זה היה ניכר. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שוער אקוודור, אלכסנדר דומינגס, מנחם את ליאו מסי אחרי החמצת הפנדל, צילום: ה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר