אדוארדו מונטיירו מהאתר ZeroZero הפורטוגלי בראיון / רונן דורפן

20 שנה לסנסציה: איפה נמצאים היום גיבורי הזכייה של נבחרת יוון ביורו?

שני עשורים חלפו מאז הזכייה המפתיעה בהיסטוריה של אליפות אירופה, והכוכבים של 2004 פנו לקריירות מפתיעות • הבלם שמאמן כיום את הכדורגלן הישראלי, הקפטן שהפך לפוליטיקאי מנוסה והקשר שהגיע עד לאו"ם • סיפורם של השמות הבולטים

[object Object]

היום לפני 20 שנה, 4 ביולי 2004, התרחש אחד האירועים הסנסציוניים בתולדות הכדורגל האירופי. נבחרת יוון, שאותה אף אחד לא ספר בתחילת יורו 2004, הוכתרה לאלופת אירופה אחרי ניצחון 0:1 בגמר על פורטוגל. מאז ועד היום רבים מבקרים את אותה נבחרת על הסגנון ההגנתי ועל העובדה שניצחה 0:1 בכל משחקי הנוקאאוט, אבל במדינתם השחקנים מאותה הנבחרת זוכים לתהילת עולם. הגמר זכור היטב גם מהצד הפורטוגלי, והדמעות של כריסטיאנו רונאלדו בן ה-19. מה קורה עם כריסטיאנו רונאלדו שני עשורים אחרי אתם כבר יודעים, אבל מה עם הגיבורים הגדולים של אלופת אירופה דאז? יצאנו למסע נוסטלגי במיוחד ואלה התוצאות.

הצד העצוב של הגמר. רונאלדו שבור לאחר ההפסד בגמר יורו 2004, צילום: Getty Images

אנטוניוס ניקופולידיס

השוער שכבר בגיל 33 היה עם שער אפור, נחשב לאחד הסמלים של הנבחרת ההיא. באותו הקיץ הוא זעזע את הכדורגל היווני כשעזב את פנאתינייקוס אחרי 15 ועבר ליריבה המרה אולימפיאקוס, במדיה שיחק עד פרישתו ב-2011. אחרי הקריירה ניקופולידיס שימש כעוזר מאמן וכמאמן זמני באולימפיאקוס, ובין 2015 ל-2019 אימן את הנבחרת הצעירה של יוון.

טראיאנוס דלאס

בלם הנבחרת הבקיע את אחד השערים החשובים בטורניר - שער הניצחון בהארכה בחצי הגמר נגד צ'כיה. כמאמן הוא הוזעק באפריל 2013 כדי להציל את א.א.ק אתונה מירידת ליגה, אך כשל במשימה. באותו הקיץ החליטה א.א.ק לרדת ישירות לליגה השלישית, ולא לשנייה, וזאת כדי לכסות את החובות שצבר המועדון. אחרי שתי עליות ליגה רצופות, הוא פוטר במהלך עונת החזרה לליגה הבכירה. לאחר מכן אימן מספר קבוצות נוספות במולדתו ובפברואר האחרון מונה למאמנה של אופי כרתים, במדיה משחק דן גלזר.

חריסטאס עם הנגיחה, זגוראקיס עם הגביע:

תיאודורוס זגוראקיס

הקפטן, האיש שהניף את הגביע בדיוק לפני שני עשורים ושגם נבחר לשחקן המצטיין בטורניר. חזר לפאוק סלוניקי שנה אחרי הזכייה, ומיד עם פרישתו ב-2007 הוא מונה לנשיא המועדון. אחרי שהתפטר ב-2009 הוא הוחלף על ידי חברו לאותה הנבחרת - החלוץ זיסיס וריזאס - אך הוא שב לקדנציה נוספת וב-2012 עזב סופית. לאחר מכן פנה לקריירה חדשה כפוליטיקאי וב-2014 נבחר לייצג את יוון בפרלמנט האירופי. בבחירות שנערכו הקיץ זגוראקיס בן ה-52 לא נבחר, כך שאחרי עשור הוא יסיים בקרוב את תפקידו באיחוד האירופי.

קוסטאס קצוראניס

בדומה לזגוראקיס, גם קצוראניס פנה לקריירה פוליטית אחרי הפרישה, אך מסוג אחר. ב-2017 הוא הצטרף כשגריר לקבוצת הפיתוח של האו"ם, שעוסקת בפיתוח בר קיימא. שימש בנוסף גם בפאנליסט בתכניות ספורט ביוון וכמנהל ספורטיבי בקבוצה מליגת המשנה ביוון.

כובש שער הניצחון. אנגלוס חריסטאס חוגג בגמר, צילום: AP

אנגלוס חריסטאס

אולי השם הזכור ביותר, החלוץ שנגח פנימה את שער הניצחון בגמר מול פורטוגל. שנת 2004 היתה קסומה במיוחד עבור חריסטאס, שכן עוד לפני היורו הוא זכה בדאבל הגרמני עם ורדר ברמן. בהמשך שיחק גם באייאקס ללא הצלחה מרובה. אחרי הפרישה שימש במשך שנה כמנהל המקצועי של קבוצת נעוריו אריס סלוניקי. בזמנו הפנוי נודע בכך שהוא מנגן על אחד מכלי הנגינה המזוהים ביותר עם המוזיקה היוונית - הבוזוקי.

אוטו רהאגל

האיש שניצח על המקהלה הוא בכלל גרמני. אוטו רהאגל שהגיע לנבחרת ב-2001 המשיך לאמן אותה עד 2010, ואחרי קדנציה קצרה בהרטה ברלין פרש סופית באימון. לפני חודשיים, כשהוא בן 85, רהאגל נבחר להיכל התהילה של הכדורגל הגרמני שנפתח ב-2018. לצידו נבחרו גם יופ היינקס ובסטיאן שוויינשטייגר.

המוח מאחורי הזכייה. אוטו רהאגל, צילום: AP
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו