ההימורים בפנים: כל מה שצריך לדעת לקראת רבעי גמר יורו 2024

גרמניה וספרד וצרפת ופורטוגל ייפגשו לצמד משחקי ענק • אנגליה ושוויץ יכולות לסדר לנו את המפגש הכי מעניין בשלב הזה • וממה הולנד צריכה להיזהר מול טורקיה? • עושים סדר

אדוארדו מונטיירו מהאתר ZeroZero הפורטוגלי בראיון / רונן דורפן

שלב שמינית גמר יורו 2024 הסתיים אתמול (שלישי) עם ניצחון של נבחרת טורקיה על אוסטריה והצלה שנדבר עליה עוד שנים קדימה, וכבר עכשיו הפנים שלנו לעבר שלב רבע הגמר שיתקיים בימי שישי ושבת. לצערנו נקבל כעת יומיים של מנוחה מהטורניר היוקרתי, אבל המשחקים שמחכים לנו בסופ"ש, לפחות על הנייר מבטיחים קרבות אדירים.

שישי, 19:00, גרמניה – ספרד, שטוטגרט

מדובר בשתי הקבוצות הכי מצליחות אי פעם ביורו שלא נפגשו בשלב נוקאאוט של טורניר גדול מאז חצי גמר גביע העולם ב-2010, כשכמובן אי אפשר לשכוח את הניצחון הספרדי בגמר יורו 2008 משער ניצחון של פרננדו טורס.

למעשה, מאז 1988 ספרד לא נוצחה על ידי גרמניה במסגרת תחרותית והחבורה של לואיס דה לה פואנטה מגיעה להתמודדות הזו עם יתרון קל, ארבעה ניצחונות עד כה בטורניר ומאזן שערים של 1:9, כשגם השער שספגה היה שער עצמי של רובין לה נורמן מול גאורגיה. הגרמנים הדיחו כזכור בשמינית את דנמרק עם 0:2 סולידי ומקווים שהקהל יעשה את ההבדל לעבר צעד נוסף לעבר זכייה ביורו אחרי 28 שנים עקרות.

המאצ' אפ הגדול שמסתמן יהיה בין שחקני הכנף של הלה רוחה לאמין ימאל וניקו וויליאמס לבין יוזוע קימיש ודוד ראום/מקסימליאן מיטלשש, מהם מהם שיפתח בעמדת המגן השמאלי של יוליאן נגלסמן.

הימור שלי: גרמניה

יוזוע קימיש, צילום: EPA

 

שישי, 22:00, צרפת – פורטוגל, המבורג

המפגש הראשון שעולה למרבית חובבי הכדורגל לראש מהמפגש הזה הוא כמובן הגמר ביורו 2016, אז שער של אדר בהארכה סידר לפורטוגל את הזכייה באותו משחק שבו כריסטיאנו רונאלדו ירד מהמגרש כבר לאחר חצי שעה בגלל פציעה בברך ממרר בבכי.

הפורטוגלי היה במרכז העניינים גם בשמינית הגמר בניצחון על סלובניה כאשר החטיא פנדל בהארכה, מירר לאחר מכן שוב בבכי ותיקן בדו קרב הפנדלים. 

פורטוגל עשתה היסטוריה, עם הגעה לרבע גמר שביעי ביורו, כאשר דיוגו קוסטה הפך לשוער הראשון שהציל שלושה פנדלים בדו-קרב מהנקודה הלבנה בטורניר. עם זאת, פורטוגל צריכה לחשוש מהאתגר הצרפתי, מכיוון שהיא הפסידה 11 מתוך 14 האחרונים בין הנבחרות.

צרפת, שנחשבה למועמדת ברורה לזכות לא נראית טוב עד כה, כבשה רק שלושה שערים, אף אחד מהם לא שער שדה וגם הכוכב הגדול שלה קיליאן אמבפה עדיין לא הגיע לטורניר, כשהאשמה הגדולה כמובן הולכת לעבר המסכה שהגיעה בעקבות השבר באף מהמשחק הראשון של הטריקולור מול אוסטריה.

הימור שלי: צרפת

קיליאן אמבפה, צילום: EPA

שבת, 19:00, אנגליה – שווייץ, דיסלדורף

על הנייר המשחק הזה לא סקסי כמו שני המשחקים הקודמים אבל הוא עשוי לסדר לנו את המפגש הגדול ביותר בשלב הזה. אנגליה נראית רע מאוד בלשון המעטה עד כה והצליחה להעפיל משמינית הגמר רק אחרי שער שוויון הדרמטי של ג'וד בלינגהאם מול סלובקיה ששלח את המשחק להארכה, שם הארי קיין סיים את העבודה.

גארת' סאות'גייט יצא לשמחת האוהדים האנגלים מהשבלונה שלו ועשה כמה שינויים שעשו טוב לחבורה שלו אבל ברור שזה היה מחוסר ברירה והפחד שהוא יחזור לסורו שוב בשבת כמובן מנקרים למיליונים.

שווייץ מנגד, נראית נהדר, הדיחה את אלופת אירופה המכהנת איטליה כאשר מעל כולם בולטים כמובן גרניט צ'אקה שמנהל את העניינים ביד רמה ורובן ורגאס שכבש ובישל מול האזורי. אם אנגליה תיראה כמו שנראתה עד כה, לשוויצרים יש סיכוי גבוה להעפיל לחצי הגמר.

הימור שלי: אנגליה

ג'וד בלינגהאם, צילום: AFP

שבת, 22:00, הולנד – טורקיה, ברלין

שניים מתוך שלושת הקהלים הטובים ביותר בטורניר ייפגשו ויהפכו את בוקר שבת בברלין למשהו שידברו עליו גם ביבשות אחרות. מבחינה מקצועית, ההולנדים נראו נהדר מול רומניה בשמינית הגמר אבל לא צריכים להרים את האף, כי הרומנים לא ממש הגיעו למשחק.

קודי גאקפו ממשיך לספק את הסחורה, דונייל מאלן כבש צמד וגם הוא מתחמם ככל שהטורניר מתקדם ואם ההגנה של האורנג' תמשיך לעבוד טוב, היא יכולה ללכת עד הסוף. הבעיה שלה שהיא נכנסת לא פעם לשאננות/נאיביות ומול הטורקים החבורה של רונאלד קומאן יכולה לשלם מחיר.

הטורקים מגיעים אחרי 1:2 על אוסטריה מצמד של מריח דמירל, עם קהל מטורף ועם כישרון גדול בחולייה הקדמית. תצפו לחגיגת כדורגל, חגיגה תרבותית ולא מעט ראש באוזניים ברחובות הבירה.

הימור שלי: טורקיה

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
נבחרת טורקיה, צילום: EPA
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר