"כמו ההצלה הגדולה בהיסטוריה": שוער נבחרת טורקיה נכנס לפנתיאון

מרט גונוק מנע מאוסטריה להשוות בתוספת הזמן ושלח את נבחרת טורקיה לרבע גמר היורו • הההשוואות להצלה האגדית של גורדון בנקס מול פלה החלו מיידית ועולם הכדורגל יצא מגדרו: "הוא גיבור לנצח, לא ראיתי הצלה מדהימה יותר ובעיתוי יותר חשוב" • צפו בשתי ההצלות הגדולות

אדוארדו מונטיירו מהאתר ZeroZero הפורטוגלי בראיון / רונן דורפן

כשאוהדי הכדורגל הוותיקים נשאלים מה היא לדעתם ההצלה הגדולה אי פעם, רובם יתנו לכם את אותה התשובה - ההצלה של שוער נבחרת גורדון בנקס לנגיחה של פלס;ה במשחק מול ברזיל במונדיאל 1970. על פי ההתלהבות מההצלה אמש (שלישי) של מרט גונוק, נדמה ששוער נבחרת טורקיה הצליח לפלס את דרכו למקום גבוה בדירוג ההצלות הגדולות.

זה קרה עמוק בתוספת הזמן, כאשר אוסטריה היתה בפיגור 2:1 מול הטורקים בשמינית גמר היורו. כדור מסוכן הוגבה לרחבה וכריסטוף באומגרטנר נגח למסגרת. אחרי שהכדור קיפץ פעם אחת על הדשא, גונוק זינק וברגע האחרון הדף לקרן. במקום הארכה, ניצחון ועלייה לרבע הגמר.

כך, במקום שכולם ידברו על הצמד המפתיע של הבלם מריח דמירל או על פעולותיו של ארדה גולר, כולם מדברים על השוער בן ה-35 של בשיקטאש ועל המהלך שלו שכמעט מיידית הוכתר להצלת הטורניר. כמו בצוות השידור הישראלי, גם ברחבי העולם הבינו ברגע אמת עד כמה מדובר בהצלה ענקית, בטח בהתחשב בעיתוי שלה.

הצלת הטורניר של מרט גונוק, צילום: Getty Images
כריסטוף באומגרטנר מאוכזב אחרי הפספוס בתוספת הזמן, צילום: AP
מרט גונוק חוגג את הצלת הטורניר, צילום: Getty Images

"זה (ההעפלה של טורקיה) היא רגע היסטורי והיא צריכה להודות לשוער שלה על כך", נכתב בתקשורת האנגלית שלא נרתעה מלהשוות את ההצלה לזו של בנקס. גם ברשתות החברתיות יצאו מגדרם: "אני לא חושב שאי פעם ראיתי או אראה הצלה מדהימה יותר ובעיתוי יותר חשוב, זה לא אמיתי". ב"את'לטיק" תיארו בקצרה: "גונוק הוא גיבור לנצח".

מי שגם כן הודה בגדולה של ההצלה הוא ראלף רנגניק, המאמן המאוכזב של נבחרת אוסטריה. רנגניק כבר ראה את עצמו מצליח לשלוח את המשחק להארכה, אך גונוק מנע זאת במו ידיו. "זה קשה כשגורדן בנקס עומד בשער", אמר המאמן, "אני די בטוח שאם הנגיחה הזו היתה הולכת פנימה, היינו מנצחים בהארכה".

ההצלה האגדית של גורדון בנקס מול פלה

ה"תשובה" של מרט גונוק

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר