המנה שהזמנתי בהמבורגריה בהמבורג. הכי טוב שיש. צילום: דניאל לוי

נסעתי לראות כדורגל – ואכלתי את ההמבורגר הכי טעים בחיי

ההגעה להמבורג הייתה בזכות יורו 2024, אבל ההמבורגרים כאן גונבים את ההצגה • 15 אופציות, 4 סוגי לחמניות ותוספות שגורמות לך לאבד את הראש ומביאות כבוד גדול לקציצה האלמותית • וגם כאן יודעים על המצב של הפועל תל אביב

[object Object]

מזג אוויר חורפי שבישראל מרגישים בפברואר, מבנים עתיקים יפהפיים וקסם שלא ראיתי עד כה בגרמניה קיבלו את פני היום (שלישי) בצהריים בהמבורג. את האמת ששנים חלמתי להגיע לפה, הרבה בזכות תמונות שראיתי מן הסתם באינסטגרם של משפיענים, משפיעניות ועוד אנשים שאין להם שום השפעה, אבל יודעים להצטלם בצורה שתגרה אותך להגיע די קרוב לגבול דנמרק. עכשיו, נפלה בחלקי הזכות להגיע לפה בזכות הכדורגל.

כמובן שאחד הדברים הראשונים שעולים לראש מהמילה המבורג, איך לא, זה המבורגר. למי שלא יודע, עד היום יש מספר רב של טבחים ובעלי מסעדות הטוענים כי המציאו את המאכל הנהדר הזה, בעיקר באמריקה ובגרמניה. רוב החוקרים מאמינים שמקורו באמצע המאה ה-19 בארצות הברית. בכל אופן, על דבר אחד אף אחד לא מתווכח וזה שההמבורגר, כמו המאכל עליו הוא מבוסס (סטייק המבורג), נקרא על שמה של המבורג, מה שגורם פה למקומיים לתת כבוד גדול לקציצה האלמותית.

המבורג. יפה כמו אצל משפיעני האינסטגרם,

אחרי הליכה שהייתה אמורה להימשך רבע שעה ונמשכה 40 דקות כי כל פעם חיפשתי מחסה מהגשם, מצאתי במרחק של 200 מטר מהפאן זון של המבורג המבורגריה שמבחוץ לא נראית מדהימה, אבל בפנים היא קוזית, חמימה ונראית ביתית מאוד ומזמינה. Dulf's Burger שמה. אפשר לאכול בשולחנות חיצוניים, אבל גרמני אני עדיין לא וגם אחרי שלושה שבועות פה, העדפתי לאכול בחום. ירדתי כמה מדרגות ונפתח בפני מתחם חמוד עם שולחנות עץ. יושבים פה אנשים בלבוש אלגנט, כאלה שסיימו או באמצע יום עבודה, משפחות קטנות, זוגות. עם כל הכבוד למקדונלד'ס או בורגר קינג, ברור שזה משהו אחר.

יש בתפריט בערך 15 אופציות של המבורגרים, 4 סוגי לחמניות (כולל לחמנית בריוש שאותה בחרתי) ותוספות שגורמות לך קצת לאבד את הראש, בטח אם אתה מגיע רעב. אני יכול לומר בפה מלא ובטן מלאה שזה ההמבורגר הטוב ביותר שאכלתי בחיי. הלחמנייה המתוקה עם ההמבורגר הייתה אלוהית ונגמרה תוך 3 דקות בערך.

ההמבורגר מהמבורג. שלוש דקות והצלחת הייתה ריקה,
מסעדת ההמבורגרים בהמבורג. מומלץ, צילום: דניאל לוי

מרבית ההולנדים שבגרמניה עכשיו במינכן, אבל ראיתי אבא עם שני ילדים בלונדינים שהיו עם חולצות של האורנג' וישבו לידי. הם הולנדים שגרים פה בעיר והגיעו גם לאכול לפני שהחל המשחק. בהולנד הם אוהדים של אייאקס, כאן הילדים סובלים מהמבורג. "המבורגר מדהים, אה?" שאלתי את האבא והוא אמר שהם אוכלים פה פעם בשבוע. 

בפאן זון ראיתי בחור עם חולצה של הולנד ואיתו אישה שנראית מבוגרת ממנו עטופה בדגל הולנד ותיק גב של סט.פאולי, הקבוצה השנייה בעיר שעלתה השנה לבונדסליגה הראשונה, שאוהדיה במערכת יחסים חמה עם אוהדי הפועל תל אביב והאצטדיון שלה על המתחם אוהדים שהקימו פה.

האצטדיון של סט.פאולי, צילום: דניאל לוי

כמובן שאמרתי שאני מישראל ואוהד את הקבוצה האדומה מהעיר העברית הראשונה והחיוכים שלהם, כמובן, עלו די מהר. "אנחנו עלינו ואתם ירדתם" אמר לי מתיאס. הוא אוהד סט.פאולי וגרמני. הידידה, מרתה, היא הולנדית שגרה בעיר והם חברים טובים, אז הוא תומך בה. כששאלתי מה יקרה אם הולנד וגרמניה ייפגשו בגמר הוא היה ברור. "אני אוהב אותה, אבל אל תגזים". לאחר מכן מתיאס הציע לי בירה ואמר שאם יתחיל גשם הם יעברו למקום אחר בפאן זון שמוגן עם יוטה ענקית. גרמנים, הולנדים, בסוף קצת גשם וכולם מחפשים מחסה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
התיק של מרתה, צילום: דניאל לוי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו