כוכב נבחרת צרפת שלח מסר: "חשוב שמפלגת הימין הקיצוני לא תעלה לשלטון"

ז'ול קונדה נבחר למצטיין ה-0:1 של הטריקולור על בלגיה בשמינית גמר היורו • בין ההסברים על היעדר השערים לסגנון ההתקפי של היריבה, הוא התייחס גם לחשש מעתידו בעקבות עליית מפלגתה של מארין לה פן: "מאוכזב לראות את הכיוון שהמדינה שלנו לוקחת" • וגם: השמחה מהעצב של כריסטיאנו רונאלדו

אוהדי נבחרת צרפת מתכוננים למשחק נגד בלגיה

ביכולת רעה, עם שתי בעיטות בסה"כ למסגרת, נבחרת צרפת הצליחה להעפיל אמש (שני) לרבע גמר יורו 2024 בזכות ניצחון 0:1 על בלגיה. שער עצמי של יאן ורטונגן לאחר בעיטה של רנדל קולו מואני סידרה לטריקולור מקום בשמונה האחרונות, שם תחכה להם פורטוגל שנזקקה לדו קרב פנדלים מול סלובניה כדי להגיע ביום שישי להמבורג.

הדבר שאולי מסמן יותר מכל את היכולת במשחק הייתה העובדה כי ז'ול קונדה, המגן הימני והבלם של ברצלונה, נבחר למצטיין בשורות המנצחת, והדבר כמובן העסיק את העיתונאים שהתקילו גם אותו, וגם את מאמנו דידייה דשאן בשאלה האם זה אומר משהו על סגנית אלופת העולם ששחקן ההגנה שלה זוכה בפרס. דשאן ניסה להגן על החניכים שלו, בעוד קונדה בעצמו הסביר את העובדה שהגיע לדבר מול עיתונאים מכל אירופה בכך ששחקני נבחרת בלגיה איכותיים.

דידייה דשאן,

קונדה אמר כי היה לו אתגר לא פשוט בדמותו של ג'רמי דוקו ושהוא הצליח להצר את הצעדים של שחקן מנצ'סטר סיטי המוכשר. כשעיתונאי גרמני עימת אותו עם העובדה שצרפת לא פוגעת, במילים עדינות, הוא הוריד את האוזניות שתרגמו לו את השאלה, צחק צחוק ציני ואמר שהוא לא מבין את השאלה כי החברים שלו הגיעו עד כה ביורו ללא מעט מצבים ופשוט סבלו מחוסר מזל. נו בסדר, כל אחד מנתח את הדברים מנקודת מבטו.

וכמו שקרה לא פעם במסיבות עיתונאים מאז החל הטורניר, גם קונדה הבין את גודל השעה ואת המצב המתוח שיש בצרפת סביב עניין הבחירות ועליית המפלגה הקיצונית והבין שהוא לא רק שחקן כדורגל, אלא באיזשהו מקום גם שליח ציבור. 

ז'ול קונדה, צילום: דניאל לוי

"אני מאוכזב לראות את הכיוון שהמדינה שלנו לוקחת", הבהיר לאחר שהתוצאות מהסיבוב הראשון של הבחירות לחקיקה השאירו את מפלגת הימין הקיצוני במדינה קרובה יותר מאי פעם לעלות לשלטון. המפלגה של מארין לה פן, מפלגה עם היסטוריה של גזענות ושנאת זרים, קיבלה כ-33% מהקולות, כשהסיבוב השני המכריע של ההצבעה הוא ביום ראשון. "זה עדיין לא נגמר", הוסיף קונדה, "חשוב מאוד שמפלגת הימין הקיצוני לא תעלה לשלטון". בסוף הוא לא רק בועט בכדור, אלא בחור שחור שגדל בצרפת וחושש מעתידו.

קונדה נשאל אם הוא הופתע מההרכב ההתקפי של בלגיה ואם הוא לא חושב שהוא וחבריו שיחקו הגנתי מדי, הוא שוב היה נחרץ. "הופתעתי מההרכב של בלגיה, חשבתי שהם הולכים להיות קצת יותר זהירים. התאמצנו מאוד, כולם ביחד כולל שחקני ההתקפה. יש להם שחקנים שגורמים לך לחשוב, כשאתה מגן יריב, אתה צריך להיות קצת יותר זהיר. אני לא חושב ששיחקנו בצורה הגנתית במיוחד.

דוקו מנסה לעקוף את קונדה, צילום: אי.פי

"מנקודת המבט שלי, זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו מתחילת התחרות, יצרנו הרבה הזדמנויות גם אם היה חסר לנו דיוק. שיחקנו כדי לנצח". כששאלתי בחור צרפתי מאושר ביציאה מהאצטדיון אם הוא מסכים עם הדברים של קונדה, הוא אמר שכן. "מצפים שכל הגדולות ינצחו 0:3, 0:4, אבל הקבוצות הקטנות צמצמו את הפערים ובלגיה לא חלשה כמו שעושים ממנה".

ומילה לסיום על פורטוגל, ובעיקר על כריסטיאנו רונאלדו. רחובות דיסלדורף היו מלאים לאחר המשחק בין בלגיה בצרפת מאוהדים משני הצדדים. ההבנה כי הם בסוף הגיעו לחופשה לא מנע גם מהבלגים להמשיך לשתות ולחגוג ברחובות. מעניין לראות שבקשר לרונאלדו, כמו בכל מקום בעולם, יש או אנשים שמתים עליו או כאלה שלא יכולים לסבול אותו.

מתחם האוהדים בזמן פורטוגל-סלובניה, צילום: דניאל לוי

כשהוא החטיא, הרחוב הראשי של הברים בעיר העתיקה אלשטט רעד מהתלהבות כשלא מעט אנשים לאחר מכן צעקו "מסי, מסי" וגיחכו על העובדה שבכה לאחר שהחמיץ מהנקודה, כשרבים מהם כמובן צרפתים. ביום שישי, הם יצטרכו שהקבוצה שלהם תהיה במיטבה כדי לשלוח את הפנומן הוותיק הביתה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הרחוב הראשי בעיר העתיקה אלשטט, צילום: דניאל לוי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר