"מתרגשים מהאולימפיאדה לא פחות מישראל": הצרפתים לא חושבים רק על היורו

אוהדי הטריקולור נראים לחוצים בדיסלדורף לקראת שמינית הגמר מול בלגיה, ומגוננים על קיליאן אמבפה • לטורניר הכדורגל האולימפי שבו תשחק גם ישראל הם מייחסים חשיבות רבה: "יש סיבה שאמבפה רצה לשחק" • ומה אמר בעברית האוהד הצרפתי שבוטלה לו הטיסה לישראל?

אוהדי נבחרת צרפת מתכוננים למשחק נגד בלגיה

בשנים האחרונות, הרבה בזכות הזכייה שלה במונדיאל 2018, נבחרת צרפת נתפסת בעיני רבים כאחת הנבחרות הטובות בעולם. היא הפסידה גם בגמר המונדיאל האחרון לארגנטינה לאחר דרמה גדול והיא לא מפסיקה לגדל שחקנים. רחובות דיסלדורף מלאים הבוקר בצרפתים, שבניגוד לתדמית השחצנית שלהם לא ממש רגועים, אפילו לחוצים לקראת שמינית הגמר מול בלגיה.

שוחחתי עם פייר שהגיע עם אשתו לעיר החביבה שקרובה לחבל הרוהר. הוא הגיע ממץ ואפשר לחוש שהוא לא רגוע לאור העובדה שהנבחרת שלו כבשה רק שני שערים בשלב הבתים. "אנחנו לא נראים טוב אבל אני מאמין שהיום דידייה (דשאן) ישנה את הטקטיקה שלו". כשאמרתי שגם אמבפה לא טוב בלשון המעטה, הוא הגן על הכוכב שלו. "קיליאן לא טוב אבל אני חושב שזה הרבה בגלל הקבוצה, הוא לא מקבל מספיק כדורים במקומות שנוחים לו וגם המסכה שלו לא ממש עוזרת".

לאחר מכן דיברתי עם אדוארד מדיז'ון ושני חבריו. לאדוארד יש מנוי לדיז'ון המשחקת בליגה השלישית בצרפת, כך שבשבילו לראות את נבחרת צרפת עם מבחר השחקנים שלה זו זכות די גדולה. "אני לא חושב שאנחנו משחקים רע אבל אנחנו לא מנצלים את המצבים שלנו. הבעיה הכי גדולה שלנו היא שחוץ מאמבפה אף אחד לא נראה כאילו שהוא יכול להבקיע".

אוהדי נבחרת צרפת, צילום: דניאל לוי

שאלתי את אדוארד אם הצרפתים מתרגשים כמונו הישראלים מטורניר הכדורגל האולימפי והוא אמר שכן. "אנחנו מתרגשים מאוד, כנראה שלא פחות ממכם. יש סיבה שאמבפה רצה כל כך לקחת חלק בטורניר הזה. אנחנו רוצים לזכות, בטח כשאנחנו מארחים את הטורניר ויש לנו כל כך הרבה שחקנים מוכשרים בסגל". ניסיתי לבדוק אם הוא מכיר שחקן ישראלי והוא ציין את יוסי בניון.

כשנפרדתי מהם, לורן, אחד מהם, אמר לי במפתיע "שלום, להתראות" בעברית. שאלתי איך הוא יודע עברית והוא אמר שהוא למד קצת והיה אמור להגיע לישראל לפני ארבע שנים אבל הטיסה שלו בוטלה בגלל הקורונה. "אני רוצה לבוא אחרי שתיגמר המלחמה שלכם". השאלה מתי היא תיגמר.

אוהד נבחרת צרפת, צילום: דניאל לוי
אוהדי נבחרת צרפת, צילום: דניאל לוי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהדי נבחרת צרפת, צילום: דניאל לוי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר