"אלא אם יתרחש נס": בלגיה משחקת נגד עצמה, מול צרפת זה עלול להיגמר בהשפלה

העיתונאים חושבים שקווין דה בריינה "לא ראוי לסרט הקפטן" אחרי שזלזל באוהדים • והמאמן דומניקו טדסקו מנסה להרגיע את האווירה, אבל עוקץ את מלך השערים שלו, רומלו לוקאקו: "הוא שם על עצמו לחץ, לא אנחנו" • דור הזהב הבלגי אולי חולם על הפתעה, אבל כבר מוכן לספוג תבוסה בשמינית גמר היורו

צעדת אוהדי נבחרת דנמרק לפני שמינית הגמר מול גרמניה

בשבוע שעבר נבחרת בלגיה הצליחה להעפיל לשמינית גמר היורו אחרי 0:0 מול נבחרת אוקראינה. היא עלתה מהמקום השני בבית שכולם חשבו שתסיים בו ראשונה. יחד איתה עלו נבחרות סלובקיה ורומניה. השדים האדומים, שעד כה מציגים יכולת רעה, קיבלו לא מעט ביקורות על כך שלקראת סיום המשחק בשטוטגרט הם בזבזו זמן ליד דגל הקרן. האוהדים, לאחר שריקת הסיום, הגיבו בבוז צורם, ושחקני הנבחרת, בהובלתו של קווין דה בריינה, סירבו ללכת להודות להם. הכוכב הגדול אף נראה דוחף את חבריו ומרחיק אותם מהקהל.

תקרית זו כמעט ולא ירדה מכותרות התקשורת הבלגית, גם אתמול (ראשון) במסיבת העיתונאים, אליה הגיעו המאמן דומניקו טדסקו שופע הכריזמה והביטחון למרות גילו הצעיר (38) והקשר אורל מנגאלה.

"נכון, האוהדים קצת תובעניים מדי עבור קבוצה שכולם יודעים שלא הולכת לזכות ביורו הזה, אלא אם יתרחש נס", אומר לי כתב Walfoot, פלוריאן מליס, "זה דור חדש ויש לאן להתפתח, אבל יחד עם זאת, זו הפעם הראשונה שראינו את בלגיה כל כך צינית ועושה חישובים במהלך משחק, הולכת לדגל הקרן כדי לבזבז זמן. האוהדים לא אוהבים את זה. לדעתי דה בריינה לא פעל כקפטן והוא הראה שהוא לא ראוי לסרט. אתה תמיד צריך ללכת להודות לאוהדים. אין דרך לעקוף את זה. אתה יכול לא להסכים איתם ולהגיד את זה בקול אחר כך, אבל אתה חייב להם את היחס ,לא משנה כמה שריקות בוז שמעת".

דומניקו טודסקו. ניסה להרגיע את האווירה המתוחה, צילום: אי.פי.אי

 

טדסקו כאמור ניסה להשרות אווירה טובה במסיבת העיתונאים כדי לעשות שלום בין הצדדים: "זה היה מאכזב כי זה לא היה משחק פשוט. אוקראינה נבחרת קשוחה. גם מול צרפת המשחק יהיה קשה מאוד והאוהדים יודעים שאנחנו צריכים אותם. יש רעשים מבחוץ אבל אנחנו יחידה אחת. זה לא נושא שיחה אצלנו במחנה ואני בטוח שהדברים ייראו אחרת". אגב, את השאלות הקשות על האוהדים שאל דווקא עיתונאי גרמני. העיתונאים הבלגים כנראה ניסו ברכות שלא ליצור באמת שיח גדול מהבלגן שנוצר, אולי מהחשש שזה ישרת את צרפת.

כמו שקורה תמיד במצבי ביצה ותרנגולת, כל הלחץ נובע מהבעיות המקצועיות. רק לסרביה (3.8%) היה שיעור המרת ניצול מצבים גרוע יותר בשלב הבתים מאשר בלגיה (2 שערים מ-48 בעיטות). למעשה, הבלגים כבשו רק שלושה שערים בשישה משחקים בשני הטורנירים הגדולים האחרונים (מונדיאל 2022 ויורו 2024) ואת מירב תשומת הלב השלילי בעניין הזה מקבל כמובן רומלו לוקאקו. בקטאר הוא הציג יכולת רעה, וכעת ביורו הוא גם לא מוצא את הרשת.

"לוקאקו הוא מלך השערים שלנו בכל הזמנים, אבל הוא אכן לא טוב כשהלחץ עולה. זה דפוס שנמשך בקריירה שלו גם במועדונים וגם בנבחרת. מול צרפת חייב להיות הרגע שבו הוא סוף סוף יבקיע כשאנחנו צריכים אותו. דבר אחד בטוח: הוא ייפתח בהרכב כי לואיס אופנדה לא טוב יותר בלחץ, ולא ממש מתאים למשחק שלנו. זה יזעזע אותי אם לוקאקו יישב על הספסל", אומר מליס.

גם בעניין הזה לוקאקו טדסקו ניסה להרגיע: "הוא שם על עצמו את הלחץ, לא אנחנו, הוא עובד קשה, הוא משקיע, בסוף זה יגיע", ענה הבלגי לכתב "סקיי ספורט איטליה", שם החלוץ הענק רשם את שנותיו היפות בשנים האחרונות, במדי אינטר ורומא.

לוקאקו מחמיץ מול אוקראינה. הלחץ עליו כבד, צילום: אי.פי

 

העובדה שהקבוצה הגדולה של בלגיה, דור הזהב שלה, הגיעה לשיאה עם המקום השלישי במונדיאל 2018 ועם ההבנה כי הקבוצה כיום חלשה יותר מלפני שש שנים, גורמת כמובן למרבית הבלגים ההגיוניים להבין שפערי הרמות הערב, גם אם צרפת בעצמה לא הרשימה עד כה, גבוהים במיוחד. "התקווה היחידה שלנו היא שגם צרפת נמצאת במקום לא מרשים במיוחד, אבל הם תמיד משחקים גרוע בשלב הבתים. זה לא אומר כלום. אם דה בריינה ולוקאקו יתפסו משחק, אז יש לנו סיכוי וגם לא ספגנו עד כה יותר מדי שערים, האם זה יספיק? מבחינתי זה 75-25 אחוזים לטובת צרפת", אומר מליס.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

המפגש הקודם והיחיד בין שתי הקבוצות באליפות אירופה היה לפני 40 שנה, כאשר צרפת ניצחה אז 0:5 בשלב הבתים של יורו 1984 בזכות שלושער של מישל פלטיני ושערים של אלן ז'ירס ולואיס פרננדס בדרך להנפת הגביע בפעם הראשונה. תומאס, או תומא, בחור שפגשתי ברחוב, ושהגיע מברוז', הוא בן 31, כך שאת יורו 84 הוא לא זוכר, אבל לנתח את מצב נבחרתו בצורה המושלמת לקראת הערב הוא יודע: "אני לא אהיה בהלם אם ננצח, אבל אני אהיה מופתע". אולי אם הנבחרת שלו תספוג שוב חמישייה, הוא ידבר אחרת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר