גרמניה צריכה לפחד: ספרד הלהיבה בדרך לקרב ענקיות ברבע גמר היורו

למרות פיגור מוקדם, ספרד מחצה את גאורגיה 1:4 וטסה לשלב הבא • רודרי, פביאן רואיס, ניקו וויליאמס ודני אולמו כבשו והבליטו את הבדלי הרמות • למארחת יש הרבה סיבות ללחץ

צעדת אוהדי דנמרק לפני שמינית גמר היורו מול גרמניה

זה לא היה קל בתחילת הדרך, זה כלל ספיגת שער ראשון בטורניר, אבל נבחרת ספרד תהיה ברבע גמר יורו 2024. "לה רוחה" חזרה מפיגור מוקדם בדרך לניצחון 1:4 מרשים על גאורגיה, ותפגוש את גרמניה לקרב ענקיות ביום שישי בערב בשטוטגרט.

גאורגיה, בהופעתה הראשונה אי פעם באליפות אירופה, הפתיעה את היבשת בעצם העלייה שלה לשמינית הגמר. היא לא הסתפקה בכך וכבר בדקה ה-18 בקלן הדהימה גם את הנבחרת המרשימה ביותר בשלב הבתים, באדיבות שער עצמי של רובין לה נורמן.

אלא שספרד היא כוח אחר לגמרי ביחס למה שהסינדרלה הצנועה פגשה עד היום בטורניר, ופערי הרמות לא השאירו מקום לספק באשר לזהות העולה לשלב הבא. רודרי, פביאן רואיס, ניקו וויליאמס ודני אולמו הפכו את התוצאה וסידרו כרטיס לשמונה האחרונות, שם כאמור מחכה המארחת.

נבחרת ספרד הגיעה ליורו 2024 מתחת לרדאר. היא לא נחשבה לאחת המועמדות הבכירות לזכייה בתואר. כעת, אחרי עוד הופעה אדירה, אפשר להגיד שהפרשנים וסוכנויות ההימורים לא ממש היו בעניינים. על סמך ארבעת משחקיה בטורניר, ספרד היא כרגע אולי ה-פייבוריטית להנפת הגביע ב-14 ביולי בברלין. דבר אחד הוא לא בגדר "אולי", אלא בטוח: גרמניה צריכה לפחד, מאוד.

רודרי רץ לחגוג. ספרד שלטה במשחק, צילום: רויטרס

 

דקה 18 - 0:1 לגאורגיה!  ספרד בהלם. למרות שליטה מוחלטת במשחק, התקפה אחת מהירה של הגאורגים נגמרה בכדור רוחב שפגע באגן של לה נורמן, שלצערו חתום על שער עצמי. איזו הפתעה.

דקה 39 - 1:1. רודרי, האיש למשימות מיוחדות מחזיר את הספרדים למשחק עם בעיטה חדה מתוך הרחבה. ה-VAR השאיר את הצופים קצת במתח, אבל לבסוף השער אושר.

מחצית. השליטה הספרדית המשחק הפכה למוחלטת, אבל הם עדיין לא תרגמו אותה למהפך. הגאורגים מצידם לא מוותרים. בינתיים 1:1.

קרב אווירי בקלן. ספרד וגאורגיה צמודות, צילום: אי.פי.אי

 

דקה 51 - 1:2 לספרד.  המהפך הושלם. כדור חופשי מצא את פביאן רואיס שהכניע מקרוב את ממרדשווילי וקירב את הלה רוחה לרבע הגמר. עם זאת, המשחק רחוק מלהיות גמור.

דקה 74. ספרד היתה קרובה לגמור את הסיפור, אבל שער עצמי נוסף של הגאורגים, אחרי מהלך אישי של לאמין ימאל, ננפסל בגלל עמדת נבדל בה היה הכוכב הצעיר של ספרד.

דקה 75 - 1:3 לספרד. חלפה בקושי דקה והנה הנוקאאוט הגיע. מול הגנה פרוצה לחלוטין, ניקו וויליאמס תעתע במגן האחרון שנשאר והרים את הרשת עם בעיטה אדירה. רבע הגמר כבר במרחק נגיעה.

דקה 83 - 1:4 לספרד. סוף הסיפור. זמן קצר לאחר שעלה מהספסל, דני אולמו כובש את הרביעי של נבחרת ספרד, שמובילה באיומים על השער 4:31. עכשיו הראש של הלה רוחה ביום שישי הקרוב, מפגש אדירים ברבע הגמר מול גרמניה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר