יד הגורל: ה-VAR עמד לצד נבחרת גרמניה בדרך לרבע גמר היורו

שער של בלם נבחרת דנמרק נפסל עקב נבדל מזערי, ונגיעת יד שלו שאותרה רק על ידי שופטי המסך הובילה לפנדל שהעביר את המומנטום לצד הגרמני • מארחת היורו ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון, בדרך ל-0:2 ומקום בין שמונה הגדולות של אירופה

אוהדי נבחרת דנמרק חוגגים לקראת המשחק מול גרמניה

ה-VAR הוא אמנם כלי שנועד לעשות צדק בכדורגל, אך לעתים הוא יכול להיות אכזרי במיוחד. הערב (שבת) נבחרת דנמרק למדה זאת על בשרה. הדנים פגשו את גרמניה המארחת בשמינית הגמר היורו, ושני מהלכים בהפרש של דקות בודדות שהוכרעו לטובת גרמניה בחסות ה-VAR, שינו את המומנטום בהתמודדות כולה וייתכן ומנעו הפתעה גדולה.

המשחק נפתח בשער שנפסל לניקו שלוטרבק עקב עבירה במהלך, אך שם המזל הפסיק להיות בצד האדום. העצירה ל-25 דקות עקב מזג האוויר הסוער לא גרמה להורדת הקצב, אלא להיפך. בדקה ה-48 הבלם הדני יואכים אנדרסן מצא את הרשת של מנואל נוייר והכניס את כל האוהדים הגרמנים בדורטמונד להלם מוחלט. לצערו, השער נפסל עקב נבדל מזערי שנראה רק בזכות ה-VAR.

ג'מאל מוסיאלה חוגג. השתווה למלך השערים, צילום: AP

כעבור דקות בודדות אנדרסן הוכתר רשמית לגיבור הטראגי של הערב, כאשר הרמה של דויד ראום הגרמני לרחבה פגעה בידו שלא היתה צמודה לגוף. אחרי בדיקת VAR הוחלט לשרוק לפנדל, ובמקום 0:1 לדנמרק, פתאום זה 0:1 לגרמניה מפנדל של קאי האברץ בדקה ה-53. האברץ היה קרוב להשלים צמד אך רשם החמצת ענק, ומי שבסופו של דבר הכפיל את התוצאה הוא ג'מאל מוסיאלה. הכישרון של באיירן מינכן כבש בדקה ה-68 את שערו השלישי בטורניר, ובכך השתווה לג'ורג' מיקוטאדזה מגאורגיה בתור מלך השערים.

לרגעים ספורים נראה היה שגרמניה עומדת להסתבך, אך בסופו של דבר צלחה מבחן אופי חשוב מאין כמותו. שוב, בחסות הטכנולוגיה. ברבע הגמר ביום שישי היא תפגוש את המנצחת בין ספרד לגאורגיה. דנמרק מנגד מסיימת את המשחק ולמעשה את הטורניר כולו בתחושת החמצה. אמנם לא ציפו מהאדומים לנצח את המארחת והם רשמו הופעה בהחלט מכובדת, אך בתור מי שהגיעו עד לחצי הגמר ביורו הקודם, הם חלמו על יותר.

יואכים אנדרסן. הגיבור הטראגי של דנמרק,
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טוני קרוס חוגג. דחה את סיום הקריירה בעוד כמה ימים, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר