אוהדי נבחרת דנמרק חוגגים לקראת המשחק מול גרמניה

ורק אחת יוצאת מן הכלל: איטליה הצטרפה לקללת האלופות ביורו

אלופות אירופה השונות נהנות מרגעי התהילה, אך באופן שיטתי מתרסקות בטורניר העוקב • ההדחה המוקדמת של איטליה הצטרפה לשרשרת, ומי היחידה שהצליחה לחמוק מגורל זה? הרשימה בפנים

[object Object]

נבחרת איטליה לא פיללה לסיים את מסע ההגנה על תוארה כאלופת אירופה כבר בשמינית הגמר, אך זה בדיוק מה שקרה הערב (שבת) כאשר הפסידה 2:0 לשווייץ. על אף שהסגל השוויצרי הנוכחי לא נופל מזה האיטלקי ואולי אף מתעלה עליו, יש מי שיראו בהדחה של שם גדול כמו איטליה כהפתעה. עם זאת, אם מסתכלים על ההיסטוריה של היורו, רואים כי אפילו ניתן היה לחזות את ההדחה הזו מראש.

ברוב אליפויות אירופה האחרונות, האלופות המכהנות מסיימות את דרכן בשלב די מוקדם ולא מצליחות להתקרב לשמירה על הכתר. איטליה שזכתה ביורו הקודם כאמור הודחה כבר בשמינית הגמר, וכעת נביט בהדחות הקודמות של האלופות.

בשתי האליפויות האחרונות, האלופה המכהנת הודחה כבר בשמינית הגמר. לפני שלוש שנים היתה זו פורטוגל, אלופת 2016, שהפסידה בשלב 16 האחרונות 1:0 לבלגיה. ב-2016, האלופה המכהנת ספרד הפסידה באותו השלב 2:0 לאיטליה. היוצאת מן הכלל היא ספרד, שארבע שנים אחרי הזכייה ב-2008 היא עשתה את כל הדרך לעבר הגביע והניפה אותו שוב גם ב-2012.

איטליה לא הצליחה לעצור את הקללה. לוצ'יאנו ספאלטי,

ומה קרה קודם לכן? יוון שהדהימה את אירופה ב-2004 הודחה בשלב הבתים ב-2008, צרפת שזכתה ב-2000 עפה ברבע גמר 2004. אלופת 1996 גרמניה עפה בבתים ארבע שנים לאחר מכן, וזה בדיוק מה שקרה גם לאלופת 1992 דנמרק בטורניר העוקב.

יש לציין כי עד למונדיאל האחרון, הקללה הזו רבצה גם על אלופות העולם. איטליה, ספרד וגרמניה זכו בגביע העולם וכעבור ארבע שנים הודחו בבושת פנים כבר בשלב הבתים. בקטאר צרפת שמה לזה סוף, שכן אלופת 2018 הגיעה עד לגמר 2022, בו הפסידה בדו קרב פנדלים לארגנטינה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו