כשהמסורת לא רלוונטית: שווייץ התעלתה על איטליה ושלחה אותה הביתה

האלופה המכהנת היא אמנם שם גדול בהרבה משווייץ, אך הגרסה שהציגה ביורו 2024 לא מזכירה את ימי הזוהר • האדומים השיגו 0:2 מוצדק בדרך לרבע הגמר, אולי בדרך למסורת חדשה

המתנדב הכי מבוגר ביורו 2024 יחגוג בקרוב 90

מהאצטדיון האולימפי בברלין יש לכדורגל האיטלקי זיכרון אחד נהדר - גמר מונדיאל 2006 שהסתיים בניצחון על צרפת בדו קרב פנדלים. כעת, לצערה, לנבחרת מארץ המגף יישאר גם זיכרון רע במיוחד מבירת גרמניה. אלופת אירופה המכהנת נפרדה הערב (שבת) מהתואר אחרי הפסד 2:0 לשווייץ בשמינית גמר היורו, בו הוכח כי לפעמים המסורת היא פשוט לא רלוונטית.

איטליה היא ללא ספק אחת המדינות המובילות אי פעם בכדורגל הנבחרות, אך הסגל של 2024 דהוי מאוד ביחס לימי הזוהר שלה. כך זה היה כבר משלב הבתים עם ניצחון דחוק על אלבניה, הפסד 1:0 לספרד שהיה צריך להסתיים בהפרש גבוה בהרבה, ושער שוויון בתוספת הזמן מול קרואטיה שמנע הדחה כבר בבתים. מול שווייץ המשכנעת, אי אפשר כבר היה לרמות יותר.

שווייץ שנראתה טוב בבתים וכמעט הכניעה את גרמניה, הציגה עליונות מוחלטת על האלופה היוצאת. היא אמנם לא שם גדול כמו איטליה, אך אם משווים את הסגלים הנוכחיים, ייתכן ולאדומים יש אפילו עדיפות קלה. עד כדי כך הכדורגל האיטלקי נמצא בשפל.

רובן ורגאס חוגג. העפלה מוצדקת לשווייץ, צילום: AFP

בערב שבו איטליה לא הצליחה למצוא בתוכה את הווינריות שאפיינה אותה, ייתכן כי דווקא שווייץ היא זו שמפתחת מסורת חדשה. אחרי שהדיחה את צרפת ביורו הקודם באותו השלב, היא מעפילה לרבע גמר היורו בפעם השנייה ברציפות והיא עשתה זאת בסטייל בניצוחו של רובן ורגאס - שבישל לרמו פרוילר (37) ואז כבש בעצמו (46).

האירוניה הגדולה היא ששלושה משחקני שווייץ, כולל פרוילר ומבשל השער השני מיכאל אבישר, מגיעים מבולוניה - הפתעת העונה בליגה האיטלקית. כאשר השחקנים הזרים משתלטים על הקבוצות הטובות ביותר באיטליה, מה הפלא שהנבחרת נשארת מאחור?

ועם כל הכבוד למפסידה, צריך לתת קרדיט למנצחת על תוצאה ראויה. הנבחרת שעמדה שווה בין שווים מול גרמניה ורקדה מול איטליה יכולה לפנטז על שיפור הישג השיא מהיורו הקודם, כשהיריבה הבאה תצא מהמפגש בין אנגליה לסלובקיה. בכדורגל שהאנגלים הציגו עד כה, לא בטוח שניצחון שוויצרי מולם הוא תסריט בלתי אפשרי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שחקני נבחרת איטליה מאוכזבים, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר