"היא לא מפחידה": אוהדי נבחרת דנמרק חיים את הרגע, ולא חוששים מגרמניה

דנמרק אמנם לא שכנעה בשלב הבתים אך אוהדיה עדיין מלאי אמונה שביכולתה להדהים את מארחת היורו בשמינית הגמר, וגם אם לא יעשו זאת, אז הם לא יקחו ללב • התאוששותו של כריסטיאן אריקסן מהאירוע הלבבי הפכה אותו ליקיר הקהל האדום שלא מפסיק לחגוג, אך הוא עדיין לא נחשב לגדול מכולם: "גביע אירופה הוא עוד לא הביא לנו"

אוהדי נבחרת דנמרק חוגגים לקראת המשחק מול גרמניה

עולם הכדורגל זוכר מיורו 2020 שלושה דברים מרכזיים: איטליה זכתה בתואר האלופה, אנגליה שוב בעטה בדלי במאני טיים, ושהיינו עדים לאחד המחזות המצמררים אי פעם בתחרות כשכריסטיאן אריקסן התמוטט מול פינלנד במשחק הפתיחה של נבחרתו. אריקסן, שאז היה בן 29, היה מספר דקות בין שמיים וארץ, שכב מחוסר הכרה ללא רוח חיים על המגרש. חבריו הבוכים הסתירו את ניסיונות ההחייאה שנעשו לו על ידי הצוות הרפואי כאשר השוער קספר שמייכל והקפטן סימון קיאר ניסו לחזק את אשתו סברינה ההמומה שראתה הכל מהיציע.

"הייתי מת חמש דקות", אמר מאוחר יותר אריקסן בראיון לתחנת הטלוויזיה הדנית DR1. העובדה ששלוש שנים לאחר דום הלב שלו הוא מוביל את נבחרת דנמרק כקפטן לשמינית הגמר של אליפות אירופה 2024 היא לא פחות מנס. לאחר התמוטטותו ב-12 ביוני 2021, לאריקסן הותקן קוצב לב בבית החולים. אסור היה לו לשחק איתו בסרייה A, אז הוא עוזב את קבוצתו לשעבר אינטר ולאחר מכן השתקם בברנפורד והיום הוא חלק ממנצ'סטר יונייטד.

במשחק הראשון באליפות אירופה מול סלובניה (1:1), אריקסן הוכיח את ערכו עבור דנמרק כשהבקיע והעלה אותה ליתרון זמני, והיה טוב גם במשחקים מול אנגליה (1:1) ומול סרביה (0:0). הדנים אמנם לא מבריקים, אבל גם האוהדים שלה יודעים שאם אפשר לסמוך על מישהו שיעשה הערב סנסציה מול גרמניה, שניצחה רק פעם אחת את דנמרק בששת המפגשים האחרונים ביניהם - הוא אריקסן.

אהוב הקהל. כריסטיאן אריקסן חוגג, צילום: רויטרס

"הוא השחקן הכי אהוב פה על כולם מן הסתם, לא רק בגלל שהוא עדיין בולט על המגרש אלא כמובן בגלל כל מה שקרה איתו", אומר לי לארס שעשה את הדרך מרינקבי במולדתו יחד עם שני חבריו. הוא בן 54 ופחות אהב ששאלתי אם אפשר לשים את אריקסן בשורה עם האחים לאודרופ. "אל תגזים", ענה לי בטון קצת פחות מחבק, "נכון, הוא חזר בגדול למרות שאף אחד לא האמין, והוא נותן את הלב שלו פיזית, אבל גביע אירופה הוא עוד לא הביא לנו".

הדנים מילאו את ווסט פארק ומגיעים לפה כל הזמן עוד ועוד אנשים עם צידניות של בירות קרות. על הבמה מנגן אמן דני עם גיטרה שמקפיץ פה אלפים. המבוגרים יכולים לנוח על ספסל, הצעירים משחקים בכדור ורואים פה גם לא מעט זוגות תופסים צל מתחת לעצים.

ככשאלתי את לארס אם הוא מאמין שאפשר לנצח למרות שבשלב הבתים הקבוצה שלו לא הרשימה, הוא סיכם בצורה הקלאסית לאוהדי כדורגל שבאים כאנדרדוג למשחק: "השעה כמעט 15:00. המשחק עוד שש שעות כך שיש לנו עוד מספיק זמן לשתות. אם ננצח החגיגה תמשיך, אם נפסיד נלך למיטה. כל יום הוא יום חדש, כל משחק הוא משחק חדש, לא מעניין מה שהיה. גם גרמניה לא מפחידה במיוחד".

אוהדי נבחרת דנמרק בדרכם למשחק מול גרמניה, צילום: דניאל לוי
אוהדי נבחרת דנמרק אחרי שהצטיידו בבירות, צילום: דניאל לוי
אוהדי נבחרת דנמרק, צילום: דניאל לוי
אוהדי נבחרת דנמרק, צילום: דניאל לוי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהדי נבחרת דנמרק קונים בירות, צילום: דניאל לוי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר