עובד במיינץ מדבר על האפשרות שיורגן קלופ יחזור / רונן דורפן

השחקן האהוב בנבחרת והרושם מהביקור בישראל: האוהדים הגרמנים בתשובות מפתיעות

האווירה בדורטמונד הערב במשחק שמינית הגמר של מארחת היורו מול דנמרק תהיה עוצרת נשימה • המקומיים לא יכולים לחכות ("יש פה קסם") ומה הם חושבים על הנשים הישראליות?

[object Object]

נבחרת גרמניה הגיעה לטורניר היורו שהיא מארחת בלי ציפיות גבוהות מדי. ככה זה שאתה מעורער אחרי שנים קשות עם שני מונדיאלים שבהם לא עברת את שלב הבתים, עם הדחה כואבת מול אנגליה בשמינית גמר היורו הקודם ועם תואר אחרון עשור אחורה.

יחד עם זאת, עם היכולת היעילה, 7 מתוך 9 הנקודות בשלב המוקדם וכמובן העובדה ששאר הגדולות לא נראות מדהים, בלשון המעטה, פתאום למאנשאפט יש הרבה יותר תקוות, פתאום הציפיות של האוהדים עלו פלאים, פתאום כבר לא חוששים, לא מאנגליה ולא מצרפת.

יש משהו קסום בדורטמונד, בטח באצטדיון שלה שנחשב לאחד המפוארים והביתיים באירופה, אם לא בעולם כולו. עיר הנמל היא לא זוהרת כמו ברלין או מינכן, אבל העובדה שהאנשים פה באמת ניזונים כל כך בעיקר מהאהבה לכדורגל ולקבוצה המקומית בימים הרגילים של השנה, הופכת את העובדה שגרמניה משחקת פה למשהו שקצת שונה ממקומות אחרים.
 
הזיגנל אידונה פארק בדורמטונד. גרמניה מצפה לאווירה מחשמלת, צילום: גטי אימג'ס
 
בזיגנל אידונה פארק גרמניה צפויה לקבל משהו שטרם קיבלה באליאנץ ארנה ובאצטדיונים בשטוטגרט ובפרנקפורט ולכן ההתרגשות פה של המקומיים, גם אלה שבאו מערים אחרות מורגשת. תוסיפו לזה שהיריבה שמחכה לחבורה של יוליאן נגלסמן לא פשוטה, והעובדה שהמשחק היום יהיה היחידי במקדש המפואר ותבינו שהאווירה באצטדיון הערב (שבת, 22:00, ספורט 1) תהיה עוצרת נשימה. 
 
במרכז דורטמונד אפשר לראות כבר אלפי גרמנים עם חולצות הנבחרת, לבנות וסגולות-ורודות עם בירה ביד. עצרתי לשיחה את כריסטיאן ושולץ, שניהם חברים מהאנובר שאמרו שהם מתלהבים שהמשחק הערב בדורטמונד אבל גם לא פחדו להגיד גם דעה לא פופולרית לאחר ששאלתי אם הם לא חושבים שההאצטדיון הזה היה צריך לארח יותר משחקים של גרמניה בטורניר.
 
אוהדי נבחרת גרמניה מוכנים לשמינית גמר היורו, צילום: דניאל לוי
 
"אנחנו מתרגשים שהמשחק פה אבל אנחנו לא חושבים שמגיע לו לארח יותר משחקים מאצטדיונים אחרים. האצטדיון בהאנובר הוא גם איכותי ולא מארח ביורו, כל עיר רוצה שהנבחרת תגיע אליה. יש פה קסם, זה נכון, אבל אין לנבחרת מגרש ביתי ויש ערים שבדרך כלל הנבחרת לא מגיעה אליהם ועכשיו זה קורה".
 
על היכולת עד כה אמרו לי צמד החברים: "גרמניה לא מדהימה אבל גם שאר הקבוצות לא. אנחנו משחקים טוב, אנחנו מגיעים למצבים ויש איזון בין ההגנה להתקפה שזה דבר לא פחות חשוב לאוהד הגרמני".
 
כששאלתי אם לדעתם ג'מאל מוסיאלה הוא עד כה השחקן המצטיין של הנבחרת שלהם בטורניר הם נתנו תשובה עם חלק מפתיע בתוכה. "ג'מאל מוכשר ועושה את המוטל עליו אבל הוא לא הכי טוב. טוני קרוס הכי טוב כי הוא מנהל את כל הקבוצה עם ראיית המשחק שלו והוא השחקן הכי חשוב וניקלאס פולקרוג הוא הכי אהוב עלינו כי אף אחד לא מצפה שהוא יבלוט יותר מדי והוא עד עכשיו האקס פקטור שלנו".
 
ניקלאס פולקרוג. הכי אהוב בנבחרת גרמניה, צילום: רויטרס
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
איך לא, את השיחה סיימנו עם דיבורים על ישראל. שולץ סיפר כי הוא היה בתל אביב לפני כמה שנים ואמר שלטענתו הישראליות הן הבחורות היפות בעולם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו