משחקים בהליכה: הליגה שבה כריסטיאנו רונאלדו נחשב לילד

את היומיים של הפגרה ממשחקים ביורו, עיריית דיסלדורף ניצלה כדי להריץ טורניר לשחקנים בני 55+, עם חוקים שמתאימים לגיל • "יש פה אנשים שבמקום לעשות טיפולים רפואיים לוקחים חלק בליגה", סיפר אחד המארגנים

עובד במיינץ מדבר על האפשרות שיורגן קלופ יחזור

חולי הכדורגל האירופי קיבלו לשמחתם, ויש שיגידו לצערם, שני ימי מנוחה ביורו 2024 והדבר מורגש אפילו בגרמניה המארחת. פתאום רואים פחות אנשים ואוהדים זרים והמקומיים מרשים לעצמם לצאת החוצה ולשבת במסעדות ובברים, יש פחות חולצות כדורגל ברחובות וייתכן שהאוהדים של הנבחרות שעדיין פה מטעינים מצברים, שומרים כוחות לקראת המאני טיים שיתחיל מחר עם צמד משחקים מסקרנים בין איטליה לשווייץ בברלין ובין גרמניה לדנמרק בדורטמונד במסגרת שמינית הגמר.

אם חשבתם שגרמניה תיתן ליומיים האלה לעבור בלי לארגן משהו שקשור לכדורגל, טעיתם. בפאן זון בדיסלדורף הקימו מגרש כדורגל ארעי ומקיימים בו היום טורניר כדורגל בהליכה לבני 55+ עם מספר קבוצות שכולן מגיעות מהאזור של חבל הרוהר. החוקים שרשומים בספר הם שכל שחקן חייב להשאיר רגל אחת שלו על הרצפה, אבל פה קצת השופטים מכופפים את החוקים האלו ויש כאלה שרצים קצת. יש פה שחקנים שלמרות גילם המתקדם נמצאים בכושר לא רע בכלל, ויש אפילו אישה אחת חביבה שמככבת על הדשא. וכמובן, יש גם שחקנים עם כרס שדי שכיחה בגילאים כאלה.
 
מחק בטורניר 55+. הכרס לא מפריע לביצועים, צילום: דניאל לוי
 
"זו ליגה שמתקיימת במהלך השנה גם", אומר לי מייקל שלא נראה בן 57 אבל סד עבה תופס את ברכו השמאלית. "יש לנו משחק פעם בשבוע וזה עוזר לנו מאוד גם לעשות את הדבר שאנחנו הכי אוהבים מגיל צעיר שזה לשחק כדורגל וגם כמובן לשמור על הגוף שלנו. יש פה אנשים שבמקום לעשות טיפולים רפואיים, פיזיותרפיה בגלל פציעות שהם עברו, לוקחים חלק בליגה הזו וככה מרגישים הרבה יותר טוב בכל דבר שהם עושים". 
 
במהלך אחד המשחקים שוחחתי עם בחור שעובד בארגון וקשור גם למשחקי היורו. הוא סיפר לי גם על הליגה החובבנית והחמודה הזו: "יש פה הרבה מאוד אנשים שעשו ניתוחים להחליף מפרק אגן, מפרק ירך, דברים לא פשוטים והמשחק הזה עוזר להם להרגיש חיים במקום לשבת בבית".
 
הוא שאל אותי אם גם בישראל יש משהו כזה ואמרתי בגאווה שכן, ואף יש נבחרת שייצגה אותנו בטורנירים באירופה. עם זאת גם סיפרתי לו שאיפה שאני גדלתי למשל, רואים פחות ילדים משחקים כדורגל בשעות שאחרי בית הספר, כי הם מעדיפים את הסמארטפונים והסוני פלייסטיישן. "האמת שגם פה זה קורה. הטכנולוגיה משפרת המון דברים, אבל גם הורסת, אבל בשביל זה יש את המדינה, העיריות והמחוזות שיוזמות ליגות ודברים כאלה שיגרמו לאנשים לצאת".
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מה דעתכם, אולי זו הליגה שתביא לישראל הצלחה בינלאומית?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר