מעבר לשיא? תחשבו שוב: הטירוף סביב כריסטיאנו רונאלדו לא דועך גם בגיל 39

ברכב מיושן או ברכבת שמאחרת - אוהדי נבחרת פורטוגל חוצים את גרמניה כדי לצפות באליל שלהם • ואי אפשר בלי הדיון שמסרב להיגמר - רונאלדו או מסי? • שליחנו ליורו 2024 בגרמניה מדווח

המתנדב הכי מבוגר ביורו 2024 יחגוג בקרוב 90

נתחיל בנתונים יבשים. נבחרת פורטוגל כבר העפילה לשמינית הגמר ותדע הערב (רביעי) בחצות מי תהיה יריבתה באצטדיון בפרנקפורט ביום ראשון, כך שלמשחק מול גאורגיה היא עולה בלי לחץ גדול. כריסטיאנו רונאלדו ככל הנראה צפוי לעלות היום מהספסל כדי לשמור כוחות לשלבי הנוקאאוט. למי שאולי חשב שהטירוף סביבו נגמר - כל מי שהגיע היום לוולטינס ארנה בגלזנקירשן החמה הגיע קודם כל בשביל הזכות לראות שוב את החלוץ הוותיק בן ה-39, כולל זוג מבוגרים שעושים את דרכם בכל רחבי גרמניה עם רכב מיושן שכולו מקושט בצבעי פורטוגל.

טירוף רונאלדו מתחיל כבר בתחנת הרכבת בדיסלדורף, שם נתקלתי בארבעה חברים, כולם עם חולצות החוץ של הסלסאו כשכמובן כולם עם מספרי 7 והשם רונאלדו על הגב. דסקסנו בינינו על עיכוב של רכבת שהיינו אמורים לעלות אליה, הם עזרו לי להבין מתי הרכבת הבאה שלנו ושאין סיכוי שמישהו מהם היה קונה חולצה של שחקן אחר. לא רק בשביל הגאג המשותף, אלא בעיקר בגלל שבאמת אין מבחינתם עוד מישהו שהם יהיו רוצים לשים את שמו על גבם.

בסמוך לאצטדיון ראיתי אב ובן שבאו מארה"ב, כשהאב כמובן נולד בפורטוגל אבל עבר לפני כ-25 שנה לפילדלפיה. שאלתי אותם מה דעתם על המסירה של רונאלדו לברונו פרננדש מול טורקיה שהפכה לאחת המסירות המפורסמות בקריירה שלו בן רגע והאב אמר: "אהבתי את זה". "זה סימן שהוא שינה משהו בראש שלו?", שאלתי, והוא אמר שהוא מקווה שכן.

הרכב המיושן של אוהדי נבחרת פורטוגל, צילום: דניאל לוי
אוהדי נבחרת פורטוגל בתחנת הרכבת בגרמניה. תלבושת אחידה, צילום: דניאל לוי

לאחר מכן ראיתי את רוברט, ילד גרמני בן 20 לבוש חולצה טריקו שחורה עם צבעי רונאלדו. הלחיים שלו הפכו לאדומות מן הסתם לאור השמש היוקדת על הפרצוף הלבנבן שלו. הוא אוהד באיירן מינכן למרות שהוא גר במרחק שעתיים מהאצטדיון של שאלקה 04. שאלתי מה מביא אותו לכאן וגם הוא ענה חד משמעית: "רונאלדו". כששאלתי מה יקרה אם גרמניה תפגוש את פורטוגל במהלך הטורניר הוא כמובן אמר שהוא יהיה בעד המולדת שלו, אבל יכאב לו על השחקן שהוא כל כך מעריץ.

לא יכולתי כמובן שלא לעלות את הדיון האלמותי על מאבקם של רונאלדו ומסי ושאלתי את רוברט מהצד שלו כגרמני מי לדעתו גדול יותר ואם הזכייה של מסי במונדיאל עם ארגנטינה לא שמה אותו ברמה אחת מעל הפורטוגלי. "הזכייה של מסי במונדיאל הפכה אותו אולי לאחד הגדולים בהיסטוריה, אבל מבחינתי רונאלדו לא נופל ממנו". כנראה שהמאבק הזה לא ייגמר מעולם.

אוהד נבחרת פורטוגל. הבחין בשינוי של הכוכב הוותיק, צילום: דניאל לוי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
כריסטיאנו רונאלדו. ממשיך לעורר עניין, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר