אוכלים את הכובע: כך עובדת התעמולה הפרו פלשתינית ביורו 2024 בלי הפרעות

פעילים מחלקים לקהל הגדול שמציף את רחובות גרמניה כובעים עם הדפס של אבטיח המסמל בצבעיו את דגל פלשתין ועוקפים את האיסור לתעמולה פוליטית בטורניר

אוהדי נבחרת טורקיה תלו דגלי פלשתין ביציע בדורטמונד

תקנון יורו 2024 קבע כי אין להכניס לאצטדיונים דגלים של מדינות שלא משתתפות בטורניר ואוסר תעמולה פוליטית, אבל מהר מאוד התגלה כי המארגנים מעלימים עין ולא מקפידים על כך. אוהדים טורקים ניצלו זאת כדי להניף תחילה צעיפים עם דגל פלשתין, וכשראו שאיש לא עוצר בעדם, הם גם התחילו לתלות דגלי פלשתין ביציעים באין מפריע.

ישראל אינה משתתפת ביורו, ואולי בגלל זה אינה מוחה על כך, ובינתיים התעמולה הפרו פלשתינית ממשיכה לפעול ולכבוש את לבבות וראשיהם של אוהדי הנבחרות השונות שהגיעו לגרמניה. בימים האחרונים מצאו פעילים אנטי ישראלים, כפי הנראה ממוצא טורקי, דרך חדשה לפמפם את האג'נדה שלהם.

זה התחיל בשטוטגרט, שם, בדרך למשחקים, אוהדים רבים קיבלו חינם מהפעילים כובעים לבנים שעליהם הדפס של אבטיח. "זאת הדרך שלנו להגביר את הסולידריות עם העם הפלשתיני", אמרו הפעילים והסבירו כי צבעיו של האבטיח זהים לאלו של דגל פלשתין.

אוהדים סקוטים, גרמנים, אוקראינים, צרפתים ורבים אחרים לוקחים את הכובעים וחובשים אותם בגאווה, בלי לשאול שאלות, ומשמשים בכך כלי תעמולה פרו פלשתיני שרץ ברשתות החברתיות ומפיץ את המסר האנטי ישראלי. הנה לכם עוד זירה בה ההסברה הישראלית חסרת סיכוי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר