גם דור ההמשך של אוהדי נבחרת אנגליה נכנס לאטרף

"מאשים רק אותו": האוהדים האנגלים מאסו בכדורגל של גארת' סאות'גייט

אנגליה אולי סיימה ראשונה את בית ג', אבל מי שהגיע לראות את ה-0:0 עם סלובניה בקלן כבר התייאש: "אני כבר יודע שלא נזכה ביורו" • רוב הביקורת, או כוסות הבירה, הלכו לכיוונו של המאמן, שלא מצליח להראות שהוא מניב פרי מהסגל הנוצץ

[object Object]

נבחרת אנגליה הגיעה ליורו 2024 כאחת משתי המועמדות הבולטות לזכות בתואר. היא נבנתה בשנים האחרונות בצורה מרשימה תחת גארת' סאות'גייט והגיעה לחצי גמר המונדיאל ב-2018, לגמר יורו 2020 (בו הפסידה בביתה לאיטליה) ולרבע גמר מונדיאל 2022 (בו הפסידה לפיינליסטית צרפת), כך שהתחושה שהיא מוכנה סוף סוף להחזיר את הכדורגל הביתה לא נראתה מופרכת.

תוסיפו לזה שאת הסגל שלה מפארים שחקן העונה בפרמייר ליג (פיל פודן), הכובש המצטיין בגרמניה (הארי קיין) וג'וד בלינגהאם, שכבר בעונתו הראשונה בריאל מדריד הוכיח מאיזה חומר הוא עשוי וזכה עם הבלאנקוס בליגת האלופות - ותקבלו כל כך הרבה סיבות שהיא נחשבת לגדולה, לא רק בעיני האוהדים שלה.

לפני המשחק אתמול (שלישי) בקלן מול סלובניה, פגשתי לא מעט אוהדים אנגלים שהלכו בתזה הזו. שאלתי אותם אם הם עדיין מאמינים בשחקנים שלהם למרות היכולת בשני המשחקים הראשונים והם כמובן אמרו שכן. מנותקים? אופטימיים חסרי תקנה? אולי זו התרבות היפהפייה שלהם שדוחפים את הקבוצה לא משנה מה? הכל אפשרי, אבל אחרי ה-0:0 מול סלובניה פתאום הקולות נשמעו אחרת לגמרי.

שחקני נבחרת אנגליה בסיום. האכזבה מתחילה לחלחל, צילום: Getty Images

ביציאה מהאצטדיון ראיתי בן ואב עם מבט מיואש. את הבן, ששמו גם בן, שאלתי מה דעתו על המשחק ואם הוא דואג. "אני כבר לא דואג, אני מבין שאנחנו שוב לא נזכה". שאלתי מה הבעיות לדעתו והוא ענה "הכל". לאחר מכן הוא הסביר בקצרה והוסיף: "סאות'גייט מקובע. בלינגהאם נראה עייף מאוד אחרי העונה שהוא עבר, אבל סאות'גייט לא יגע בו. קול פאלמר נכנס כמחליף לעמדה שהוא לא אוהב במקום שיחליף את ג'וד". לאחר מכן ראיתי בחור בשם ג'ורדן שירד במדרגות האצטדיון הנהדר עם שלושה חברים. שאלתי אם הוא מאשים את המאמן ביכולת והוא היה ברור: "כמובן, רק אותו".

שיטוט במהלך המשחק ברשתות החברתיות הראה כמה האוהדים האנגלים לא שבעי רצון בלשון המעטה. 'למה הוא עדיין מועסק', 'תפטרו את סאות'גייט ותנו לבחורים לשחק לבד', 'על מה סאות'גייט מוחא כפיים כל המשחק?', היו רק חלק מהציוצים והסדקים מתחילים להיות מורגשים הרבה יותר סביב האיש על הכיסא.

גארת' סאות'גייט מודה לקהל, צילום: אי.פי

בסיום המשחק הוא עבר ביציעי האוהדים של אנגליה ומחא להם כפיים. חלקם הגדול החזיר לו אהבה, אבל היו כאלה שגם זרקו עליו כוסות בירה. במסיבת העיתונאים הוא התייחס לכך לאחר שנשאל על זה מאחד העיתונאים הבריטים ואמר: "אני מבין את זה. אני לא בורח מאחריות. הדבר החשוב זה שהאוהדים יתמכו בקבוצה. לא ראיתי את הדברים האלה קורים אצל קבוצות אחרות שהעפילו, אבל אני מבין".

אם רוצים לגעת קצת בעומק הדברים המקצועיים, אפשר לומר בפה מלא כי אנגליה נראית אפורה, חסרת מעוף, אין קצב משחק, אין שום נראות לכך שמשחקים אצלה השחקנים מהטופ של היבשת. הם נראים כבויים. בדקה ה-38 סלובניה הצליחה עם הנעת כדור נהדרת לשחרר לחץ של אנגליה ובלינגהאם הסתכל על הספסל עם מבט של 'משהו פה לא דופק'. סאות'גייט הכניס במחצית את קובי מאיינו במקום קונור גלאגר, שלא ברור על מה הוא מקבל קרדיט. הילד של מנצ'סטר יונייטד הכניס קצת חדווה למשחק, אבל לא ממש תרם ליצירתיות.

ג'וד בלינגהאם מתוסכל, צילום: Getty Images

הנבחרת האנגלית מיעטה לבעוט למסגרת, וסיימה עם 0.87 שערים צפויים. "לא הייתה הצלה משמעותית אחת של השוער הסלובני במשך 90 דקות", כתב רוב דורסט מ'סקיי'. "אנגליה רוצה לזכות ביורו? אין מקום לכל הבעיות שלהם. הכושר משמעותי. קיין ובלינגהאם שיחקו תשעים דקות".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בגמר היורו הקודם אוהדי אנגליה האשימו את סאות'גייט רבות על כך שלפני דו קרב הפנדלים מול איטליה הכניס את ג'יידון סאנצ'ו ובוקאיו סאקה, שהחטיאו מהנקודה הלבנה והובילו לכך שהגביע ייסע לרומא. כעת, רבים מהם כבר בטוחים שאפילו להפסד צורם בגמר הם לא יכולים להגיע, הרבה ובעיקר בגלל האיש שאמור להראות שהתהליך שהוא עשה מניב פירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו