אוהד פורץ למגרש ונתפס לפני שהגיע לליאו מסי

עשיר בקנה מידה עולמי: כמה שווה ליאו מסי?

הכוכב הארגנטינאי שחוגג יום הולדת 37, פיתח אימפריה כלכלית חובקת עולם - חסויות, נדל"ן, רכבי פאר וקרנות צדקה • הסכומים המלאים בפנים

[object Object]
ליאו מסי, אחד מגדולי הכדורגלנים בהיסטוריה ולדעת רבים אפילו הגדול מכולם, יטגג היום (שני) את יום הולדתו ה-37. לאורך השנים הוא תרגם את ההצלחה האדירה על כר הדשא לאימפריה עסקית חובקת עולם שהפכה אותו למולטי מיליונר.
 
על פי ההערכות הונו נאמד בכ-650 מיליון דולר. סך רווחיו בשנת 2023 הסתכם ב-130 מיליון דולר, כששכרו של באינטר מיאמי עומד על 20.4 מיליון דולר לשנה, מה שאומר שהרוב המכריע של הכנסותיו מגיע בצורת עסקאות מסחריות וחסויות.
 
הספונסר המזוהה ביותר עם מסי הוא "אדידס", החברה איתה הוא חתום על חוזה ארוך טווח. השותפות ביניהם החלה כבר בשנת 2006 לאחר ש"אדידס" ניצחה בקרב מול יריבתה "נייקי". הכוכב הארגנטינאי נועל את נעלי המותג על כר הדשא ותומך בשלל מוצרים אחרים עבורם.
 
מסי מייצג, או ייצג, חלקים עצומים של חברות גלובליות כמו מסטרקארד, באדווייזר, פפסי, לואי ויטון, Gatorade, הארד רוק קפה, טאטא מוטורס, וואווי, דולצ'ה וגבאנה, Lay's, ג'ילט, טורקיש איירליינס ואאודמרס פיגה הם ביניהם. הוא גם ייצג את Konami כפנים של Pro Evolution Soccer ואת EA Sports בסדרת המשחקים פיפ"א. כל השותפויות הללו תרמו רבות לשוויו הנקי, וסיפקו זרם הכנסה נוסף למשכורתו לאורך השנים.
 
אילו עסקים יש לכוכב הענק?
 
מוקדם יותר בקריירה, רבות מהעסקאות של מסי נבחרו בקפידה כדי לוודא שהן קשורות להופעותיו כשחקן והוא לא קידם באופן פעיל מוצרים שלא היו קשורים להיותו ספורטאי.
ליאו מסי. גם באינטר מיאמי הוא המריא כלכלית, צילום: AFP
 
 
מסי נכנס גם לתחום הנדל"ן. הוא השקיע כסף בפרויקט הקהילתי Azahares del Parana ליד עיר הולדתו רוסאריו בארגנטינה, כשרכש בניין דירות במרכז העיר. עוד דווח כי מסי שילם 3 מיליון ליש"ט כדי לבנות אחוזה חדשה שזכתה לכינוי "המבצר" בעיר הולדתו.
 
בבעלותו בית מפואר בקסטלדפלס ליד ברצלונה, ממנו נשקף נוף של הרי קטלוניה. האחוזה מכילה כמה תכונות ספציפיות שהוסיף מסי, כולל מגרש כדורגל, בריכת שחייה ומתקני שעשועים לילדיו. בית נוסף שתוכנן ונבנה בהתאמה אישית עבור משפחת מסי, שהוציאה מעל 2 מיליון דולר על שיפוצים.
 
על פי הדיווחים, הוא הוציא כמעט 10 מיליון דולר על דירה במגדל העיצוב פורשה במיאמי גם בשנת 2019. בבניין יש מעלית משוכללת המאפשרת למסי להחנות את מכוניתו באותה קומה בה נמצאת הסוויטה היוקרתית שלו.
 
בנוסף, לבני משפחת מסי יש יאכטה שעלות ההשכרה שלה עומד על 50 אלף דולר לשבוע. היאכטה מכילה ארבעה חדרים ומתאימה לאירוח 10 אנשים, ויש בה סוויטת הורים, חדר VIP ושתי בקתות טווין. יש גם בר חיצוני וחלל ענק לשיזוף.
 
הרכבים והמטוס הפרטי בבעלותו של ליאו מסי
 
מסי נהנה גם לנסוע במטוס פרטי משלו, שעלותו 15 מיליון יורו, הכולל מטבח, שני חדרי רחצה ו-16 מושבים שיכולים להפוך למיטות. על מדרגות המטוס חרוטים שמות אשתו וילדיו. 
 
כוכב רשת
מסי גם פעיל ברשתות החברתיות. לעמוד הטוויטר שלו TeamMessi שמנוהל על ידי "אדידס" (שמשלמת לו סכום כסף אדיר עבור כך) יש יותר מ-3.5 מיליון עוקבים. למסי גם יש עמוד פייסבוק עם 116 מיליון עוקבים. ברשת אינסטגרם יש לו מספר עוקבים גבוה עוד יותר - 503 מיליון. הארגנטינאי הוא הספורטאי השני הכי נעקב באינסטגרם, אחרי כריסטיאנו רונאלדו.
 
לא שוכח מאיפה הוא בא
הכוכב הארגנטינאי גם מחזיר לקהילה. הוא ייסד את קרן ליאו מסי המסייעת למצוא הזדמנויות טובות יותר לילדים מעוטי יכולת בכל הנוגע לחינוך ובריאות. הוא הקים את העמותה בשנת 2007 בעקבות ביקור בבית חולים לילדים בבוסטון, חוויה שלדבריו שינתה אותו עמוקות. הקרן שלו, בעזרת הרבלייף, מסייעת לממן טיפול רפואי, תחבורה והחלמה לילדים שאובחנו עם בעיות רפואיות משמעותיות. 
ליאו מסי. תורם ביד רחבה, צילום: AFP
 
 
מסי הוא גם שגריר של רצון טוב של יוניצ"ף מאז מרץ 2010. הוא השלים משימת שטח עבור הארגון, ונסע להאיטי כדי להגביר את המודעות הציבורית למצוקתם של ילדי המדינה בעקבות רעידת האדמה האחרונה.
 
ליאו גם פעיל בגיוס כספים באופן אישי באמצעות משחקי כדורגל עולמיים וגיוס כספים לארגוני צדקה שונים. הוא תומך כלכלית במועדוני כדורגל צעירים רבים בארגנטינה, כמו סרמיינטו, רוסאריו סנטרל, ניואל'ס, ריבר פלייט ובוקה ג'וניורס. במועדון נעוריו, ניואל'ס, מסי מימן את בנייתו של חדר כושר ומעונות חדשים בתוך אצטדיון המועדון בשנת 2012. מאמנו לשעבר שם מועסק על ידי קרן מסי ועובד כסקאוט כישרונות לשחקנים צעירים.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
במרץ 2020, מסי תרם מיליון דולר כדי לעזור להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה. בנוסף, הכוכב וחבריו באותה תקופה בברצלונה ספגו קיצוץ של 70 אחוז בשכרם במהלך מצב החירום של המגפה. הם עשו זאת כדי ששכרם של עובדי המועדון הפשוטים לא ייפגע.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו