פרנסיסקו קונססאו חוגג. שער בכורה בטיימינג מושלם. צילום: אי.אף.פי

שתי נגיעות לניצחון: פרנסיסקו קונססאו הפך לגיבור המפתיע של פורטוגל

הכישרון בן ה-21 חסה בצילו של אביו ומאמנו, סרז'יו, שפיתח אותו והביא אותו עד למקום בסגל הסלסאו • הערב הוא כבש את שער הבכורה במדים הלאומיים בנגיעתו השנייה בכדור, שהספיקה לשלוש נקודות בדרך ל-1:2 על צ'כיה

[object Object]

המחזור הראשון של שלב הבתים ביורו 2024 סיפק 17 משחקים שההכרעה בהם הגיעה עוד לפני הכניסה לתוספת הזמן. הערב (שלישי), במשחק שנעל את הסיבוב, פורטוגל עשתה זאת לראשונה. 

פרנסיסקו קונססאו הוא כדורגלן צעיר ומוכשר שלצערו גדל בצילו של האב, סרז'יו קונססאו, שאימן אותו בפורטו. הוא ניסה לצאת מהצל וללכת לאייאקס, אבל לא הסתדר וחזר לחיק אביו, שם חזר לפרוח וזכה לזימון היוקרתי לסלסאו. 

שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים. ניצחון דרמטי וחשוב, צילום: Getty Images

הערב הוא עלה בתוספת הזמן כדי לנסות לעזור לפורטוגל לעשות מהפך על צ'כיה. אחרי המחצית הראשונה המאופסת הראשונה בטורניר, דווקא לוקאס פרובוד הפתיע את אלופת אירופה לשעבר עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה (62). יינדריך סטאנק, שהיה במשחק כמעט מושלם בשער, בטעות הדף על בלמו רובין הראנאץ' שהכניס את הכדור לשערו הוא (69) ומאז, פורטוגל נכנסה למוד התקפה. 

לוקאס פרובוד חוגג. שער נהדר, צילום: אי.אף.פי

קונססאו עלה בדקה ה-90 אחרי ששער הניצחון של דיוגו ז'וטה נפסל זמן קצר קודם לכן. בנגיעתו השנייה בכדור, הוא כבש מול השער הריק וחגג בטירוף את שערו הראשון במדים הלאומיים. סרז'יו, אביו, היה חלק מהסגל של יורו 2000, האחרון בו רונאלדו לא שיחק, וכבש שלושער מול נבחרת גרמניה. הערב, אולי בטורניר האחרון של רונאלדו, משפחת קונססאו זכתה לסגירת מעגל עם שער של הבן על אדמת גרמניה. 

פרנסיסקו קונססאו מחבק את כריסטיאנו רונאלדו. סגירת מעגל, צילום: אי.אף.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו