חגיגה יוונית, גם בכדורגל: אולימפיאקוס זכתה בקונפרנס ליג מול הקהל הביתי

אחרי שפנאתינייקוס הוכתרה לאלופת אירופה בכדורסל, קבוצת הכדורגל של היריבה המושבעת עשתה היסטוריה לאומית • האדומים-לבנים ניצחו 0:1 את פיורנטינה באתונה בגמר על טהרת הקבוצות שהדיחו את הישראליות, והפכו לקבוצת הכדורגל הראשונה מיוון שזוכה בתואר אירופי • מאמנה הפכה לקבלן תארים אירופיים, והאיטלקים ללוזרים הגדולים של המפעל

השערים הגדולים של אוליבייה ג'ירו במדי נבחרת צרפת // קרדיט: UEFA

שבוע חלומי כזה הספורט היווני לא חווה כנראה מאז הזכייה הסנסציונית ביורו 2004. זה התחיל ביום ראשון על הפרקט, כאשר פנאתנייקוס הוכתרה לאלופת אירופה בכדורסל עם ניצחון בגמר היורוליג. הערב (רביעי) זה נמשך על כר הדשא, כאשר היריבה המושבעת אולימפיאקוס ניצחה 0:1 את פיורנטינה וזכתה בקונפרנס ליג - תואר אירופי ראשון לקבוצה יוונית אי פעם.

האלופה הטרייה לא היתה יכולה לחלום על מקום טוב יותר לעשות את זה מאשר באתונה. המשחק אמנם נערך בבירת יוון, ולא בפיראוס השכנה שממנה מגיעה אולימפיאקוס, אך הקבוצה היוונית נהנתה מתמיכה ביתית שלבטח עזרה לה לעשות היסטוריה. את השער היחיד במשחק הבקיע איוב אל-קעבי, שהמתין עד לדקה ה-116 כדי לנגוח פנימה.

שחקני אולימפיאקוס חוגגים זכייה בקונפרנס ליג, צילום: AFP

אחד הגיבורים הגדולים של אולימפיאקוס הוא חוסה לואיס מנדיליבאר. רק לפני שנה המאמן הספרדי זכה בליגה האירופית עם סביליה, ופחות מארבעה חודשים אחרי שהגיע ליוון, הוא סופר תואר אירופי נוסף. פיורנטינה מנגד הופכת ללוזרית הגדולה של המפעל, זאת לאחר שגם בשנה שעברה הפסידה בגמר - 2:1 לווסטהאם משער של האנגלים בדקות הסיום. בעקבות כך לאיטליה יהיו "רק" שמונה נציגות בעונה הבאה באירופה, והסגולים ישחקו שוב בקונפרנס ליג במקום בליגה האירופית.

ואי אפשר שלא להתייחס ל"קשר" של שתי הקבוצות לכדורגל הישראלי. בעוד פיורנטינה התקשתה אך בכל זאת עברה את מכבי חיפה בשמינית הגמר, באותו השלב צמד המשחקים של אולימפיאקוס מול מכבי תל אביב היו מטלטלים. הצהובים הדהימו עם 1:4 במשחק הראשון בפיראוס, אך איבדו את מילסון שנפצע בתחילת הגומלין, קרסו והודחו עם הפסד 6:1 - גם כן בהארכה. אפשר רק לדמיין מה היה יכול לקרות את מילסון לא היה נפצע באותו המשחק, או אם הקבוצה של רובי קין היתה מחזיקה קצת יותר מעמד בלי הכוכב שלה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שחקני פיורנטינה מאוכזבים, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר