הקבוצה הפלשתינית העפילה לטורניר היוקרתי, אוהדיה קוראים נגד ישראל - ומשלמים מחיר

הקבוצה פלסטינו, שמייצגת את האוכלוסה הפלשתינית בצ'ילה, הפתיעה את נסיונל והעפילה לגביע הליברטדורס בדרום אמריקה • האוהדים מניפים שלטים בעד עזה וקוראים בגנות ישראל - אבל המשטרה המקומית מגיבה ביד קשה • הסיפור המלא

שחקני פלסטינו חוגגים בליברטדורס. צילום: AFP

אוהדים שהאשימו את ישראל ב"רצח עם" הוצאו ממשחק בטורניר הליברטדורס היוקרתי בדרום אמריקה, אחרי ששוטרים בצ'ילה לא איפשרו להביע דעה פוליטית במשחק.

במי מדובר? באוהדים של המועדון דפורטיבו פלסטינו מצ'ילה, שהעפיל לשלב הבתים של הטורניר עם ניצחון על נסיונל האורוגוואית. זו תהיה הפעם השישית של פלסטינו בשלב הבתים של הליברטרדורס, כאשר ההעפלה האחרונה שלהם הייתה בשנת 2019. בנוסף, לראשונה בהיסטוריה: לצ'ילה יהיו השנה בליברטדורס 4 נציגות.

נבחרת ארגנטינה מציגה את החולצות שלה לקופה אמריקה / נבחרת ארגנטינה

פלסטינו שמשחקת בליגה הבכירה בצ'ילה היא קבוצה שמייצגת את האוכולוסיה הפלשתינית במדינה ולובשת מדים עם צבעי הדגל הפלשתיני – אדום, ירוק, לבן ושחור. הגרביים של המדים כוללים מפה שמכונה "המפה ההיסטורית של פלשתין" ולא עושה שום הבחנה בין ישראל, הגדה המערבית ועזה.

המועדון נוסד בסנטיאגו בשנת 1920 על ידי מהגרים פלשתינים לצ'ילה, שבה מתגוררת האוכלוסייה הגדולה ביותר של פלשתינים מחוץ למזרח התיכון. הדיווחים מעריכים כי הקהילה הפלשתינית בצ'ילה מונה עד 500,000 איש. 

אוהדי פלסטינו, צילום: AFP

המועדון נקנס ב-2014 על שימוש במפה במקום מספר בגב חולצות השחקנים. התאחדות הכדורגל של צ'ילה, שגבתה את הקנס, אמרה אז כי היא מתנגדת "לכל צורה של אפליה פוליטית, דתית, מינית, אתנית, חברתית או גזעית".

מקסימיליאנו גראס, מנהל מועצת צ'ילה-ישראל דאז, אמר באותה שנה לסוכנות ה"טלגרף היהודית כי המפה "מספקת הוכחה נוספת לכך שהאידיאולוגיה של מנהיגי הקהילה בפלשתינית בצ'ילה היא קיצונית מאוד, והיא מבוססת על שלילת כל קשר של העם היהודי עם ארץ ישראל".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שחקני פלסטינו, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר