היסטוריה ב-NBA: לברון וברוני ג'יימס הפכו לאב ובן הראשונים שמשחקים יחד

כוכב לוס אנג'לס לייקרס עשה היסטוריה בעצמו כשפתח עונה 22 בליגה ושבר שיא • לצד זאת הייתה היסטוריה משפחתית, כשבנו ערך את הופעת הבכורה שכל עולם הכדורסל חיכה לה • הלייקרס גברו 103:110 את מינסוטה ושברו בצורת של שמונה שנים

לברון וברוני ג'יימס. צילום: AP

עם ארבע טבעות אליפות, ארבעה תארי MVP ועוד שלל תארים אישיים וקבוצתיים, ללברון ג'יימס לא נשאר עוד הרבה להשיג בקריירה. עם זאת, אחד הדברים שהותירו בו את הרצון ולהמשיך לשחק גם בעשור החמישי של חייו הוא בדיוק הרגע שקרה הלילה (בין שלישי לרביעי). במשחק פתיחת העונה של לוס אנג'לס לייקרס, עונתו ה-22 של ג'יימס ב-NBA, הוא עשה היסטוריה משפחתית יחד עם בנו ברוני ג'יימס כשהם הפכו לאב ובן הראשונים בתולדות הליגה שמשחקים ביחד.

המאורע ההיסטורי קרה ארבע דקות לסיום הרבע השני של המשחק מול מינסוטה טימברוולבס. ביתרון 35:51, המאמן ג'יי ג'יי רדיק החזיר לפרקט את לברון בן ה-39, ויחד איתו עלה להופעת הבכורה שלו ב-NBA גם ברוני ג'יימס בן ה-20 ברגע שעולם הכדורסל כולו חיכה לו. ג'יימס הצעיר, שנבחר במקום ה-55 בדראפט האחרון, לא הותיר חותם רב בקצת פחות משלוש דקות על הפרקט. הוא החטיא את שתי הזריקות שלו ולקח ריבאונד אחד, 1:19 למחצית הוא ירד לספסל ולא שב יותר לפרקט.

אל המשחק הגיעו כמה דמויות מיוחדות. האישה והאם סבאנה ג'יימס כמובן הייתה באולם, וכך גם אחיו של הרוקי החדש. כמו כן הגיעו הגיעו למשחק גם קן גריפי וקן גריפי ג'וניור, האב ובן הראשונים ששיחקו יחד בליגת הבייסבול (MLB). הם אף הצטלמו עם לברון וברוני לפני המשחק נוכח האירוע ההיסטורי. ג'יימס השווה שיא NBA כשפתח את עונתו ה-22 בליגה, במהלכה יחגוג את יום הולדתו ה-40. אחרי מה שחווה הלילה, הוא מבין שהיה שווה לחכות.

המשחק עצמו הסתיים ב-103:110 ללייקרס על סגנית אלופת המערב. בעוד ג'יימס הסתפק ב-16 נקודות, אנתוני דייוויס כיכב עם 36 נקודות ו-16 ריבאונדים. מדובר בפעם הראשונה מזה שמונה שנים שהלייקרס פותחים עונת NBA עם ניצחון. משפחת ג'יימס מרוצה, וכך גם רדיק, שיכול לסמן וי על משחקו הראשון כמאמן בליגה.

ג'יימס ג'וניור על הגופייה. לברון וברוני, צילום: AFP
לברון וברוני ג'יימס, צילום: AFP
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
לברון וברוני ג'יימס עם מקביליהם מהבייסבול, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר